Hoe demonteren jullie de homokineten?
Aloha,
Nu heb ik een setje aandrijfassen met homokineten voor de Golf liggen. Deze ga ik straks gebruiken bij de ombouw van automaat naar 5bak handgeschakeld. Ik wil de aandrijfassen even netjes kaal borstelen en zwart spuiten en de homokineten schoon maken, opnieuw in het vet zetten en voorzien van nieuwe hoesjes. Maar...wat is nou de beste methode om ze van de aandrijfas af te halen? Ik heb in `t verleden bij een MK1 eentje eraf getikt met een hamer en een blok hout...maar er zijn vast betere methodes ;) Dus...hoe halen jullie die homo`s op een nette manier van de aandrijfas af? |
Ik kwam bijvoorbeeld dit stuk gereedschap tegen....werkt dit een beetje?
|
Ik heb het hetzelfde gedaan als jij René, maar Hayens zegt met een houten hamer.
Of een kunstof hamer natuurlijk. |
Dat werkt ook inderdaad...maar ik was juist benieuwd of er ook een nettere manier is;)
Joost...heb jij trouwens die Weber vervangingscarburateur nog? |
ik doe het ook altijd met een rubber hamer of een nylon hamer.
Grote poullietrekker gaat ook maar niet gemakelijk :thumbup: |
as in de bankschroef, een best tink er tegen aan en hij is los...
|
Inderdaad, aandrijfas in de bankschroef en tikken met de kunststof hamer, steeds kruislings slaan.
Dan heb je hem er zo af! |
De kant van de bakzijde zit wel met een borgveer he , let daar wel even op (omdat je de assen zelf wil spuiten neem ik aan dat ze er beide af moeten ) Anders sla je de kunstof/houten hamer helemaal aan gort :D
Ik heb ze vorig jaar ook uit elkaar gehad en gespoten namelijk |
idd gewoon met de hamer in mijn gevan gewoon staal, en nog nooit problemen mee gehad.
in de bankschroef en rustig het hart van de gaykeneet los tikken |
soms moet je gewoon een beetje geweld gebruiken :D
bij golfjes 1 kan de buitenste homokineet binnenin ook een borgveer hebben, als deze nog origineel is |
Heb ze er allemaal af getikt met een hamer....deze gingen er een stuk makkelijker af dan die ik toen op mijn Golf 1 eraf moest halen. Zal wel de borgveer nog op hebben gezeten van Marc z`n post :D
Hamertje werkt dus prima...thanks voor de reacties! |
Beetje oud topic maar het is me ook gelukt met de rubberen hamer :thumbup:
|
Rubber, hout of koper hamer moet allemaal kunnen. Soms vallen ze er zo af soms ben je bang dat je de kineet doormidden slaat.
|
As in de bankschroef en met grote nylonhamer hard, maar met beleid losslaan :)
|
Blokje hout en een flinke hamer, zo klaar.
|
All times are GMT +1. The time now is 22:40. |