Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waar beschermen jullie je schroefset mee? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=83937)

Domi 11-04-2011 20:28

Waar beschermen jullie je schroefset mee?

Deze week knoop ik de schroefset onder de MK1 GTI. En ik was even benieuwd waar je het schroefdraad evt mee moet insmeren/inspuiten om hem te beschermen tegen corrosie of roest. Bij een INOX set heb je nergens last van. Maar ik bedoel de gewone wat goedkopere schroefset.

Laat maar horen wat volgens jullie het beste is voor een niet daily auto, maar 1 die alleen met droog en mooi weer wordt bereden.

jettaracing 11-04-2011 20:30

Ik spuit er altijd een dunne laag blanke tectyl overheen , dan blijven ze mooi netjes , en draaibaar .

De Pul 11-04-2011 20:32

blanke tectyl,voor het op hoogte zetten inspuiten en als je klaar bent nog een keer zodat het ook tussen de stelringen zit.af en toe even wielen eraf en schoonmaken en weer opnieuw inspuiten[om het jaar denk ik voor jou]
edit;wytse was me voor,er zijn er dus meer die het zo doen.

er was hier ook eens iemand die er folie oid omheen deed misschien is dat wel beter??:tongue:

einser20vturbo 11-04-2011 20:39

gewoon om het jaar een nieuw setje kopen zijn de kosten niet :D
eens in de zoveel tijd de set even schoon maken lijkt mij het beste.
vettte rommel trekt alleen maar zand aan.

jettaracing 11-04-2011 20:46

Met een kwastje wasbenzine haal je de tectyl er zo weer af incl zand en rommel, daarna weer een nieuw laagje erover heen en klaar :cool:

@ De Pul , :thumbup:

die van de folie heb ik wel even smakelijk om zitten lachen :lmao:

De Pul 11-04-2011 20:49

was dat niet oldskoolII ofzo??:d:d

mijn ervaring met blanke tectyl is trouwens dat het niet lang vet blijft,oftewel er blijft idd wel wat zooi aan kleven maar dat is wat hierboven word gezegd zo weer te verwijderen.
zo'n goedkope set droog eronder knuppen is niet aan te raden iig.

ids 11-04-2011 21:52

ik bescherm hem met een jachtgeweer, en blanke tectiel :D

GerardMkIIVR6 11-04-2011 21:58

Al 10jaar onder de Mk2 nog nooit iets ervoor gebruikt en nog steeds schoon en met de hand te draaien.

knedel16vweber 11-04-2011 22:10

idd ik doe er ook niets aan!
als je het wil verstellen even met de staalborstel en luchtspuitje erover en ik kan ze zo weer verdraaien. (natuurlijk niet de verflaag eraf borstelen!)

brabomk1g60 12-04-2011 18:40

busje WD40 of kruipolie (wel snelkruipend) anders moet je het langer in laten werken.
luchtpistool erover heen en losdraaien maar verder doe ik er ook nix meer aan behalve weer vastdraaien :rolleyes: ;)

Jacksters 12-04-2011 18:51

Quote:
Originally Posted by De Pul
was dat niet oldskoolII ofzo??:d:d

mijn ervaring met blanke tectyl is trouwens dat het niet lang vet blijft,oftewel er blijft idd wel wat zooi aan kleven maar dat is wat hierboven word gezegd zo weer te verwijderen.
zo'n goedkope set droog eronder knuppen is niet aan te raden iig.

Die was dat inderdaad.
Had er een hele zak omheen :D

Ik doe er nooit wat aan.
Alleen als ik em omhoog of omlaag moet stellen (1 maal in het jaar APK) spuit ik em even af met luchtpistool en even WD40 ertussen.

En dat is het eigenlijk voor het hele jaar.
En deze rijdt ook alleen met mooi weer en met een TEC setje :shame:
Maar ik moet het setje vervangen is 1 poot lek gegaan na 4 jaar trouwe dienst.

René 12-04-2011 19:06

Roy 1.6 12-04-2011 19:23

Ik zou ze lekker in het vet zetten, dan gaan de alu ringen ook niet zo snel vreten. Bij verstellen even met een lap en wd40 het vet er afhalen.

Samurai 12-04-2011 19:56

Blanke tectyl is ook mijn beste ervaring!

Vet etc, blijft niet goed zitten.

Even goed ontvetten van te voren.

arthur 13-04-2011 00:38

Haha lang leven RVS!!!
Maar ik heb er ook nog nooit wat aan gedaan.(ook niet bij vorige alu)
Het is belangrijk dat je de stelringen niet te strak tegen elkaar aan draait!!!!

Jel Golf 2 GTI 13-04-2011 00:51

ik doe er nooit iets aan.

1 keer per jaar wanneer ik naar de keuring moet gaan ze omhoog.
Eerst ff met de hoge druk proper spuiten, dan een klein beetje WD40 en stellen maar. :thumbup:

Als je vet of iets dergelijks gaatgebruiken komt er alleen maar meer zand aan te hangen.

staande golf 13-04-2011 19:24

ik zou kopervet tussen de wartel en de schroefdraad doen ;) voorkomt vastroesten, en gewoon alleen op de wartel doen

Antera 13-04-2011 20:14

Ik heb 12 jaar met een Weitec schroefset gereden en alleen elk jaar even netjes schoon gemaakt alvorens te gaan stellen en alleen het 12de jaar was het gedaan en kwam 1 ring wat vast te zitten.

de een heeft vast zittende ringen na 1 jaar de andere pas na 10 jaar. er valt niks over te zeggen. Ook word bepaald waar je met de auto alleen inrijd want veel zand zal zorgen dat dit er toch wel tussen kruipt en je ringen alsnog vast gaan zitten.

Leveranciers geven mede daarom geen garantie op de ringen :(

jettaracing 13-04-2011 20:25

Kopervet zou ik niet doen , blijft ook niet goed zitten in je wielkast met allemaal water en zo , Blanke tectyl blijft veel beter zitten en is water en zout bestendig .

HannoverEdition 13-04-2011 20:29

Afhangelijk van hoe je de auto gebruikt natuurlijk.als dagelijkse auto of als 2e auto.
Maar voor het verstellen ff een beetje schoonmaken,inspuiten met

en je schroeft de meeste setjes zo los :thumbup:

(voor sommige mensen) altijd handig zo'n flessie WD40 ............. :D:D

All times are GMT +1. The time now is 14:05.