Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Olie verdwijnt in luchtfilterbak via carter ontluchting (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=83882)

hansvanderzwaag 10-04-2011 19:04

Olie verdwijnt in luchtfilterbak via carter ontluchting
 
Het betreft een EV motor 1.8 gti
Met mechanische injectie
Motor heeft een tijdje stilgelegen nu ingebouwd en nu loopt hij goed
Compresie is ook goed op alle cilinders 13 op de meter
Na een minuut of tien begon hij te rokrn en nu bleek dat de luchtfilter bak vol olie lag en de olie druklamp en zoemer ging
Is er iemand die een idee heeft wat dit kan zijn

mvg Hans

patjetta 10-04-2011 19:38

Te veel olie?
Is je carterdruk wel goed?
Door het lange stilstaan je zuigeveren vast gaan zitten deze moetten weer los komen.

hansvanderzwaag 10-04-2011 19:50

Quote:
Originally Posted by patjetta
Te veel olie?
Is je carterdruk wel goed?
Door het lange stilstaan je zuigeveren vast gaan zitten deze moetten weer los komen.

wat moet de carterdruk zijn en hoe en waar meet je dat

Alberto 10-04-2011 19:52

Quote:
Originally Posted by hansvanderzwaag
wat moet de carterdruk zijn en hoe en waar meet je dat

0 :D

is je caterontluchting niet verstopt ?

hansvanderzwaag 10-04-2011 19:56

Quote:
Originally Posted by Alberto
0 :D

is je caterontluchting niet verstopt ?



hoe controleer je dat en die zit toch op het kleppendeksel
of hebben deze motoren er nog een

gti 1.8 ev

jarnogti 10-04-2011 21:09

had ik ook bij mijn kr was toen oliepomp kaduuk

Bas 11-04-2011 14:07

Quote:
Originally Posted by jarnogti
had ik ook bij mijn kr was toen oliepomp kaduuk


Hoe krijg je door een kapotte pomp meer carterdruk?

Chriskee. 11-04-2011 17:45

Door het oplopen van de temperatuur loopt de druk ook op.
Wordt er niets gepompt, wordt ie op plaatsen veel en veel te heet, waar die op andere plaatsen niet zo warm wordt.

Door die oplopende druk, zal hij de olie ergens wegduwen.

Bas 12-04-2011 11:26

Quote:
Originally Posted by Chriskee.
Door het oplopen van de temperatuur loopt de druk ook op.
Wordt er niets gepompt, wordt ie op plaatsen veel en veel te heet, waar die op andere plaatsen niet zo warm wordt.

Door die oplopende druk, zal hij de olie ergens wegduwen.


Ik volg je verhaal niet zo goed eerlijk gezegd.
Carterdruk en oliedruk zijn naar mijn idee niet zo direct met elkaar verbonden?

Turbo-Variant 12-04-2011 17:10

Bovendien zou met het oplopen van de temperatuur de (olie)druk eerder afnemen dan toenemen door afnemende viscositeit van de olie. ;)

hansvanderzwaag 12-04-2011 18:26

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Bovendien zou met het oplopen van de temperatuur de (olie)druk eerder afnemen dan toenemen door afnemende viscositeit van de olie. ;)



Ok allemaal maar kom even terug op mijn vraag iemand een idee
moter heeft halfjaar stilgelegen wat wd40 op de zuigers spuiten mischien??

patjetta 12-04-2011 19:40

Nee gewoon even goed warm laten worden en misschien een flesje met olieflush er bij gooien en dan je olie verversen.
Dan moet het goed zijn.

Chriskee. 12-04-2011 22:54

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Bovendien zou met het oplopen van de temperatuur de (olie)druk eerder afnemen dan toenemen door afnemende viscositeit van de olie. ;)


Inderdaad geen rekening mee gehouden..
Maar afnemen van de druk lijkt me weer iets te veel, niet?


All times are GMT +1. The time now is 13:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.