8v carb --> 16v carb
Beste forummers,
Ben op het moment bezig met het aansluiten van de kabelboom. Betreft de kabelboom van een 8v blok. Er komt een 16v weber in op de kabelboom van de 8v. Bij het aansluiten loop ik tegen een aantal problemen op: Vraag1: Vraag is al beantwoord. Vraag2: Naar de elektronische ontsteking gaan er 3 kabels. Kleuren: Bruin/wit,groen/wit en rood/zwart. Deze komen uit op: Welke kabels moeten er worden gebruikt met een contactpuntenonsteking? Welke kleur van de kabels moeten op de massa, en welke moet er op de condensator? Vraag3: Er ligt nog een gele kabel.Kleur is beetje wazig op de foto, maar hij is echt geel! Waarvan is deze? Vraag4: Deze rood/gele kabel, is deze voor de koelvloeistof temp. zender? Deze zit dus aan de zijkant van de 16v kop? Zoals deze nu is aangesloten. Liefst reactie met foto! Alvast bedankt :thumbup: |
Waar alle sensoren op de 16v komen weet je al. ;)
Of heb ik je die foto niet gestuurd? Nou twijfel ik ... Lijkt me een temperatuursensor op de foto. |
Je hebt me de foto gestuurd Chris!
Ben op het moment even samen met Dave bezig eraan, maar komen er niet helemaal wijs uit! |
Oh ,bedoelde je die!
De draden met de rode stekkers ben je niet meer nodig ,deze waren voor de thermoschakelaar van de elektrische choke. Zit er op de witte schakelaar een paars zwarte draad? Dan is dat volgens mij de schakelaar voor de spruitstukverwarming en kan kunnen die draden ook vervallen. Gr Jan. |
Bedankt Jan!
Dat is inderdaad wat ik al gevraagd had. Iemand nog een antwoord op de vraag over de ontstekingskabels? |
Die contactpunten ontsteking zie ik niet zo zitten op een 16V btw.(ivm zwevende kontaktpunten bij hoge toerentallen)
Mocht je deze wel gebruiken ,neem dan ook een bobine van een puntenontsteking (oranje sticker ipv groen) anders verbranden de punten aardig snel ivm de hogere spanning. |
Heb dit op aanraden van de lokale VW onderdelenboer gedaan. Die heeft zelf een aantal 16v webers gehad. Ging allemaal harstikke goed!
Vraag 1 is dus beantwoord. Iemand nog een antwoord op vraag 2? |
Update bij vraag 2,3 en 4. Nu incl foto's!
Wie heeft er antwoorden? :D |
Is het niet handiger om het kabelboompje van de elektronische ontsteking te laten vervallen , deze is nml makkelijk los te koppelen van de rest.
Voor de puntenontsteking ben je maar 1 groen draadje nodig vanaf de bobine naar de ontsteking. |
Heb al alles netjes ingetaped enz.
Maar op de ontsteking zit 1 massa, en 1 aansluiting op de condensator. Vandaar dat ik 1 v/d 3 kabels weg kan halen. Maar welke is de massa en welke moet op de condensator? |
Massa is eigenlijk niet nodig.
De groene draad komt op de condensator. Maar voordat je dit doet : Wat heb je met de ontstekingsmodule gedaan dan?? |
Die ene stekker is van de Hallgever, dus de kleuren: Bruin/wit,groen/wit en rood/zwart. zijn naar mijn weten van de Hallgever. Maar met contactpuntjes heb je die niet meer nodig, dus die kan weg.
Gr Ronnie |
@ Jan: PB!
@ Ronnie: Weet je dit helemaal zeker? Wat moet ik dan aansluiten op de condensator van de ontsteking? |
Topic gevonden :D
We zien ons zaterdag, dan komt alles goed. :thumbup: |
Quote:
Alvast bedankt voor je hulp Patrick! Tot zaterdag :thumbup: |
Vanaf de condensator loopt er normaal een groene draad naar pool 1 van de bobine en dat is alles.
|
Vraag 3: de gele draad is voor de 1.8 bar oliedrukschakelaar (kleur wit) op het oliefilterhuis.
Vraag 4: rood gele draad is idd voor de kvs temperatuur dus die zit goed. |
vraag 3... Dat is dus die druksensor kabel die vermist was.... leuk als je schema's hebt waar je de kleurcode niet meer van kunt lezen als je inzoomt.
|
De 1.8 bar oliedrukschakelaar is dus de voorste op het oliefilterhuis?
Dave nogmaals bedankt voor de moeite! |
1.8 bar oliedrukschakelaar (kleur wit) ;)
|
All times are GMT +1. The time now is 14:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.