Sleutelprobleem Golf Variant GT
Ik ben sinds een week de eigenaar van een Golf Variant GT van 1997.
Particulier gekocht en het volgende probleem: Bij de auto is maar één sleutel, wel met chip, dus starten gaat prima. Echter deze sleutel is flink versleten. In het slot van het bestuurdersportier wil deze sleutel niet draaien, wel in de het kofferbakslot en de passagierskant. Er zit CV in de auto, want als ik het slot draai in de passagiersdeur gaan alle sloten open. Nu kan ik wel de sloten links en rechts voor omdraaien, maar dan heb ik nog geen passende sleutel voor het niet werkende slot. Kun je ook cilinders bijbestellen of na laten maken? Hoe kom ik er achter of de auto eventueel ook CV met afstandsbediening heeft? De auto is luxe uitgevoerd: GT met elektrische ramen voor en achter en elektrisch schuifdak, dus ik zou er niet van opkijken als er ook afstandsbediening op de sloten op hoort. Kan ik dit ergens aflezen met een code op een sticker en waar moet ik die zoeken? Of kan ik het zien dat er ergens een ontvangermodule zit en zo ja waar? De sleutel die los is heeft overigens geen indrukbaar logo oid... Dit is overigens mijn eerste post op dit forum, ben al wel bekend op de andere auto (ja, dat andere Duitse merk :D ), maar vind de Golf nou eenmaal een stuk beter dan de tegenhanger van dat andere merk. Zal van de week wel even foto's maken en voorstellen..! Groeten, MArk |
Ik verwacht niet dat de Golf afstandsbediening heeft. Volgens mij is dat op de Golf III nooit af fabriek geleverd. Er zijn wel goede aftermarket setjes die je zo tussen de pomp van de CV kunt prikken. Zie bijv. http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=83012
Of dat erin zit, zie je bij de pomp van de CV rechtsachter in de kuip bij het reservewiel. |
bij een variant zit de pomp bij het reserve wiel in de bak. Ik denk dat de klink een keer kapot was en toen is vervangen door een andere. Lijkt me sterk dat de sleutel wel op andere sloten werkt maar niet op die deur. Ik zou eens de klink van de je bestuurdersdeur omzetten naar de bijrijderskant. Dan kun je in ieder geval weer normaal aan de bestuurderskant naar binnen. De cilinder krijg je niet uit de klink zonder passende sleutel. Dus er zit niks anders op dan op de sloop of natuurlijk nieuw, een klink met sleutels en cil. te halen. Als je dit hebt kun je de cilinder van je nieuwe klink wel gewoon aanpassen op de oude sleutel.
|
All times are GMT +1. The time now is 09:56. |