Golf 1
Hallo
Ik ben in het bezit van een Golf1 1100 van 1978, mijn wagen is dagelijks gekeurd (België) Ik zou graag een zwaarder type motor in m'n golf hebben, welke motoren passen in een Golf1 zonder problemen te hebben op de keuring. mvg |
hoi welkom hier voor dagelijkse keuring geen engkele motor
|
Quote:
motor van Golf2; 1300, 1500, 1800 is mogelijk schijnt |
Elke 4cil van een golf 3 of ouder past zonder veel problemen in je carrosserie. Enig verschil is dat jij een zogenaamd 'smallblock' hebt. Die zijn gemaakt tot 1600cc en liggen voorovergekanteld in de auto.
Wil je een bigblock (1500 tot 2000cc) dan zul je bij een motorswap ook je motorsteunen moeten overbouwen. Deze blokken liggen namelijk achterovergekanteld. |
ja er graaken veel motor,s in een golf 1 maar voor de keuring in belgie mag engkel de motor die er in zit al de rest zal af gekeurd worden
|
ik heb gesproken met nen kerel die 11 jaar op de keuring heeft gewerkt en ie vertelde me dat de 1300 en 1500 (1800 weetk ni goe) dezelfde blok is als den 1100 die er nu inzit, ik weet ook dat het nie mag laat dit duidelijk zijn maar volgens mij kunnen ze ni zien da er vb nen 1500 uit nen G2 in zit op het oog.
grtn |
gekunt het altijt is proberen he ik heb nu een 1.3 en wil er ook wat zwaarder
in maar ik ga hem O laten keuren en zwaarder he :D alle sukses laat hier iets weten als het gelukt is he greetz steven |
Quote:
mjah het is m'n dagelijkse wagen dus geen O-optie mogelijk :D |
enkel bij de 1300 gaan ze geen verschil zien,is langs buitenkant knal hetzelfde als 1100
1500 enz.. is steunen herlassen |
Quote:
zou het dan de moeite zijn voor er nen 1300 in te leggen ? khad gehoopt op nen 1800 was wss iets te optimistisch |
Quote:
Gaat hoor. Gewoon bouwen, uitvoeren naar Nederland of Duitsland. Daar laten omkeuren en terug invoeren in België :D Succes! |
Quote:
LOL |
All times are GMT +1. The time now is 20:29. |