Porsche 944 cup Dutch RS
Tijdens het snowboarden kwam ik laatst Jan tegen, hij vertelde mij over een 944 waar hij mee het circuit op wil.
Nu een aantal weken later en een lange avond lullen heb ik besloten om hem hiermee te helpen, gezien Jan geen technische achtergrond heeft en het puur bij het rijden houd en ik zelf graag wat meer van het circuit wil proeven. Met een aantal mensen gaan we nu dus een raceteam samenstellen genaamd: Dutch Rennsport zie: Dutchrennsport.com De auto is al aangeschaft en hebben er een donor bij gekregen. komende donderdag gaan we ze ophalen. en momenteel staan ze er zo bij: de 2.5 liter in de donor. De blinkende is dus de 944 waar we mee gaan rijden. De matte is de donor :D Plannen zijn om deze komend jaar klaar te gaan maken voor het circuit en dan mee te gaan doen met de Porsche 944 basic cup Er moet dus nog veel gebeuren: onderstel,remmen,rolkooi,sportstoel,banden enz. Maar alles moet wel volgens de regels die de 944 basic cup stelt :( En eerste ding dat geregeld moet worden is een stalling/sleutelruimte/loods. Dus heb je of weet je iets in regio Breda, laat het ons dan zsm weten. Je kunt ons ook al op Facebook vinden: facebook dutch rs |
Klinkt erg interessant! :thumbup:
TJa, die cuphomolegatie is altijd gezeur. ;) |
cool!
|
Mooi dit! Heb je nog een setje Porsche deurklinken over van de donor?:P
Succes jongens! Ben benieuwd naar de vorderingen!:D |
Gaaf..succes met opbouwen:)
|
ik kan ze..
mocht je nog iemand zoeken voor de versnellingsbak, kun je bij mij aankloppen. ben nu bezig een x aantal bakken klaar te maken voor een team die straks ws jouw concurrent is. is weer een uitdaging zon auto,wel altijd jammer van de regeltjes maar opzich blijft het dan wel gelijkwaardig. |
Voor zover ik weet mag er niks tot weinig gemodificeerd worden aan de bak :(
maar zal het reglement nog eens doorlezen. |
Super! Succes ermee :thumbup:
|
goed bezig,erg leuk.
blijf het iig volgen hier. |
Quote:
Ik zou het andersom doen .. de matte is -zo te zien- een coupe (stijvere body) de glimmende is een targa (body = slapper) |
daar waren we nog over in discussie idd. er kwam er 1 met de opmerking: die targa is juist verstevigd omdat er een deel open gaat. en dat klonk mij ook best logisch in de oren.
ander plan dat ik heb gehoord was het dakje over te zetten van de 1 naar de ander, maar naar mijn idee krijg je dat nooit strak en is het onbegonnen werk. in ieder geval komt er toch een rolkooi in, dat zal al veel stijfheid problemen oplossen denk ik. maar ik hoor graag jullie mening hierover. |
mooi project, dak overzetten wordt in amerika regelmatig gedaan. Of het echt effect heeft? Er komt toch een rolkooi in, denk dat het niet heel veel zal uitmaken mbt de stijfheid.
|
De meeste homologatiemodellen van toerwagens waren zonder schuifdak, de "luxe"straatversies hadden dit wel. Onder andere de Golf Rallye, BMW M3, Mercedes 190 2,3 (en 2,5)-16, enz. Dit zal niet voor niks geweest zijn. Extra versteviging bij een targa betekend ook meer gewicht, waarschijnlijk nog op een plaats waar je het zeker niet wilt hebben, de bovenkant van de auto.
Mij lijkt het dus beter de coupé te nemen en niet de targa, zeker met kooi en doorlassen zul je hier een stijvere koets aan hebben. Is het overigens wel toegestaan om met een schuifdak/demontabel dak te racen? Niels |
bedankt niels! we gaan alle opties binnenkort eens doornemen, maar doorlassen van de carrosserie is niet toegestaan trouwens.
schijfdak is wel toegestaan, maar als er glas in zit moet dit met anti splinter folie beplakt worden. |
@Joost: Ik heb jaren gewerkt in de autosport en ook de cup modificaties onder mijn hoede gehad.
Het is zaak dat als je niets mag veranderen dat je het zo aanpast dat het niet opvalt ;) |
Quote:
haha dus doorlassen en dan opnieuw kitten ;) |
Ik bedoelde meer algemeen.
|
Als je nog spullen cq sponsor zoekt...
|
Sponsoren zijn zeker welkom Pim!
kom je nog op school deze week? |
ga alstublieft niet met een schuifdak rijden, hier krijg je spijt van.
hoop gewicht extra bovenin de auto, je hebt vaak last met het plaatsen van een kooi,en als je over de kop gaat weet je nooit waar het dakje heen gaat.. |
All times are GMT +1. The time now is 07:54. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.