Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   G60 loopt erg langzaam stationair en reageert traag op gas (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=82987)

markob 21-03-2011 19:49

G60 loopt erg langzaam stationair en reageert traag op gas
 
ik heb mn g60 net even laten lopen en vind dat de auto nogal langzaam stationair loopt( ongeveer 450-550 rpm), en als ik gas geef reageert de motor wat traag. Kan het zijn dat de ontsteking iets te vroeg of te laat staat?

Dit is sinds ik de jd chip met 68mm poulie heb geplaatst. Eerder liep de auto ook al wel wat langzaam stationair ( 550-700 rpm) maar t is nu nog langzamer geworden.

Ik heb de timing gecontroleerd dit staat verder goed, bougies zien er ook allemaal t zelfde uit, co pot meter staat op 475 ohm, geen lambda en geen klopsensor.

Iemand een idee?

markob 22-03-2011 08:14

Vanmiddag even met een strobolamp kijken of alles nog goed staat, heb gekeken toen de motor uit was, toen stond alles goed, dus kan me niet voorstellen dat ie erg verkeerd staat.

golf16v 22-03-2011 09:58

Quote:
Originally Posted by markob
Vanmiddag even met een strobolamp kijken of alles nog goed staat, heb gekeken toen de motor uit was, toen stond alles goed, dus kan me niet voorstellen dat ie erg verkeerd staat.



hoe kunt ge dat doen als uwe motor uit was? :confused:

markob 22-03-2011 10:05

Ik heb nog niet met strobolamp gekeken, ik heb eerst de motor op tijd gezet, distributie stond goed, dus toen de motor op 6 graden voorontsteking op t vliegwiel gezet, en toen gekeken of de rotor goed stond.

Vanmiddag ga ik dus met een strobolamp kijken, waarschijnlijk zal de motor iets meer voorontsteking moeten hebben.

Rallye-VR6t 22-03-2011 18:27

Met de JD chip kan deze iets rijker staan onderin. (JD = 3% advies voor je CO, die scheelt zuigers na een stukje flink door stampen)
Gewoon aan de kast hangen CO meten en even afstellen.
De ohmse waarde van de luchttemp meter is niet voldoende en kun je alleen als richtlijn gebruiken voor een basisafstelling.

markob 22-03-2011 19:16

Heb nu met strobo lamp gekeken, maar t lijkt wel alsof het merkteken wegdraait zo gauw de auto op toeren komt, heb de blauwe stekker los, 3x boven 3000rpm, en dan tussen 2000 en 2500 toeren kijken, maar ik zie nergens een merkteken...

en als de motor uit is, en ik heb alles op tijd gezet dan staat ie goed.

Rallye-VR6t 22-03-2011 20:05

Quote:
Originally Posted by markob
Heb nu met strobo lamp gekeken, maar t lijkt wel alsof het merkteken wegdraait zo gauw de auto op toeren komt, heb de blauwe stekker los, 3x boven 3000rpm, en dan tussen 2000 en 2500 toeren kijken, maar ik zie nergens een merkteken...

en als de motor uit is, en ik heb alles op tijd gezet dan staat ie goed.


Je merkteken draait ook weg dat is het verlopen van de ontsteking door de digifant.
Maar je moet die 6graden gewoon terug zien.

Let wel op. Het vliegwiel kent 2 merkjes vlak blijelkaar. Het 0 punt en het 6 graden punt. Maak het 6graden even goed herkenbaar.
Op je nokkenas, en je krukaspoelie kun je ook meten.
Nokkenas + metalen plaatje erachter.
Krukas zit een merkteken op en het kunststofkapje.

markob 22-03-2011 20:09

net even de co pot. meter bijgesteld van 450ohm naar 600ohm, en ik moet zeggen, de auto loopt behoorlijk beter, en trekt ook wat beter door, geen dipje meer als ik van 1/4 gas naar 3/4 gas ga.

Heb de ontsteking nog steeds niet terug kunnen vinden op 6 graden, stationair heeft ie m wel gewoon, maar zo gauw ik gas geef draait ie weg, ondanks de blauwe stekker los en 3x boven 3000rpm

markob 23-03-2011 19:06

Ik heb de ontsteking nu op 6 graden afgesteld op +/- 2000-2250 toeren, zag dat het merkteken net in de bak zichtbaar was, dus de ontsteking zo kunnen draaien dat ie terug kwam.

Maar nu loopt de auto stationair wel goed, maar zo gauw ik gas geef begint ie te ploffen in de uitlaat, en 1x kwam er zelfs een oranje vlam uit de uitlaat. Wat staat er nu niet goed?

De Pul 25-03-2011 22:23

de ontsteking.....
ik weet niet exact wat de waarden moeten zijn maar geloof nooit dat ie over 2000 toeren met 6 graden afkan.

Rallye-VR6t 26-03-2011 10:18

Quote:
Originally Posted by De Pul
de ontsteking.....
ik weet niet exact wat de waarden moeten zijn maar geloof nooit dat ie over 2000 toeren met 6 graden afkan.


Dan heeft Volkswagen altijd tegen ons gelogen over de afstel procedure!
Als sinds 1988 liegen ze tegen ons! Een grote schande. :D


Als je de blauwe stekker erafhaalt vervalt de temperatuur compensatie.
Digifant regelt dan de ontsteking niet meer bij.
Maw. Gewoon stekker eraf en 2000-2500rpm 6 graden afstellen. :thumbup:

Rallye-VR6t 26-03-2011 10:19

Quote:
Originally Posted by markob
Ik heb de ontsteking nu op 6 graden afgesteld op +/- 2000-2250 toeren, zag dat het merkteken net in de bak zichtbaar was, dus de ontsteking zo kunnen draaien dat ie terug kwam.

Maar nu loopt de auto stationair wel goed, maar zo gauw ik gas geef begint ie te ploffen in de uitlaat, en 1x kwam er zelfs een oranje vlam uit de uitlaat. Wat staat er nu niet goed?


Stel je CO nu eens af!

1- ontsteking
2- CO

Dan ben je pas klaar!

markob 26-03-2011 18:47

ik heb eerst de originele chip weer geplaatst, motor liep nog steeds slecht, waarschijnlijk komt dit door de chip, er wordt dus weer een nieuwe chip gemaakt en dan wordt alles weer opnieuw afgesteld.

De motor liep met de originele chip ook gelijk weer een stuk beter.

De Pul 26-03-2011 19:20

Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t
Dan heeft Volkswagen altijd tegen ons gelogen over de afstel procedure!
Als sinds 1988 liegen ze tegen ons! Een grote schande. :D


Als je de blauwe stekker erafhaalt vervalt de temperatuur compensatie.
Digifant regelt dan de ontsteking niet meer bij.
Maw. Gewoon stekker eraf en 2000-2500rpm 6 graden afstellen. :thumbup:

okay,jij zal het beter weten.het leek mij een beetje weinig ;) icm het verhaal wat hier verteld word,ik kan het nog niet echt plaatsen allemaal.

Hannibal65 30-03-2011 20:57

Volgens mij het afstellen van de ontsteking van een G60 het volgende:
Bij het loshalen van de blauwe stekker en het afstellen van de ontstekingstijdstip moet er 3 keer achter elkaar vol gas worden gegeven zodat de vollastschakelaar bekrachtigd wordt.
Vervolgens de blauwe stekker weer plaatsen.
Op deze manier onthoud de computer de nieuwe afstelling.
Anders valt de computer steeds terug naar zijn oude/vorige afstelling.

Gr. Han

markob 30-03-2011 21:35

thnx voor je reactie, de afstelmethode was bij mij al wel bekend, je moet 3x boven de 3000 toeren komen, vollastschakelaar hoeft niet ingeschakeld te worden.

Waarschijnlijk heb ik het probleem al gevonden, de aansluiting waar de slang naar de ecu op komt is afgebroken, waarschijnlijk was deze al gescheurd/gebroken, ik heb nu dus een andere gasklep, deze ga ik morgen monteren en dan gaan we weer kijken.

Ook heb ik een nieuwe brandstofdrukregelaar gemonteerd.

Morretjes4 30-05-2011 16:51

Dat 3x gas geven waarom :confused: De onsteking stel ik toch mechanisch af of zie ik dat verkeerd. De tijd verandert dan toch niet meer behalve met het vervroegen dan. Of zie ik dat verkeerd??


All times are GMT +1. The time now is 23:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.