Golf 3,5 TFSI gezocht hulp bij storing
Goedendag
ik heb een Golf 3,5 met een Golf 5 GTI motor van 2006, een 2.0 TFSI AXX met 200 pk deze liep voor het eerst November afgelopen jaar na heel wat jaren bezig te zijn geweest heb er 3 weken van kunnen genieten, en daarna heb ik een storing gehad met mijn gasklep Namelijk dat deze niet meer reageerde op mijn gaspedaal Na lang zoeken en meten toch gevonden dat er een draad van de kabelboom was beschadigd Deze heb ik gerepareerd en het gas werkt weer gewoon sinds dien heeft de motor eigenlijk niet goed meer gelopen Van alles door gemeten, geen kabelbreuken en geen hoge weerstanden Dit is de storing 000400 - Fuel Pressure Sensor (G247): Circuit Malfunction P0190 - 001 - Upper Limit Exceeded Freeze Frame: Fault Status: 01100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 758 /min Load: 27.4 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 71.0°C Temperature: 7.0°C Absolute Pres.: 1010.0 mbar Voltage: 14.224 V inmiddels zit er een nieuwe -FSI- pomp op omdat de max. druk maar 9,7 bar was en nadat de pomp vernieuwd is was de druk netjes 110 bar -beide brandstofdruksensoren vernieuwd voor het lage en hoge druk gedeelte -overdrukventiel vernieuwd -injectoren laten reinigen en testen deze waren enorm vervuild , deze moesten 2 keer gereinigd worden -draden van de nokkenassensor en brandstofdruk door gemeten op weerstand deze waren goed -Andere ECU gemonteerd zonder resultaat -extra massa kabel vanaf de accu naar de motor aangelegd (accu zit in de kofferbak) -paar nieuwe stekker gemonteerd omdat deze beschadigt waren -opvoerpomp in de tank was al nieuw -nokkenasversteler sensor deze heb ik vernieuwd omdat de stekker beschadigt was De motor loopt net of staat de ontsteking verkeerd afgesteld!!!! Iemand een idee wat deze storing kan zijn of iemand die mij hier mee wil helpen Ik kom er namelijk niet meer uit ben al vanaf november vorig jaar bezig met de storing |
up
|
Is je carterontluchtings klep op het kleppendeksel nog wel goed?
En heb je geen valse lucht in het inlaatlucht traject? Daar zijn deze motoren nogal gevoelig voor. |
met de accu in de achterbak mischien ook extra plus draden (of dikkere gebruiken) trekken naar groot verbruikers? hoe langer de draad hoe hoger de weerstand en dus het verlies.
Heb zelf destijds (niet auto gerelateerd maar toch.......) nog al wat moeite gehad de motor weer aan de praat te krijgen nadat ik de accu verplaatst had naar de achterbak van het zijspan; de motor starte gewoon niet meer, ging wel moeizaam rond maar sloeg niet meer aan; toen heb ik de plus en massa kabels vervangen door een 2 keer zo dikke (de massa is zelfs dubbel uitgevoerd, 1 naar het frame en 1 naar het blok) sinds dien loopt de oude dame weer goed. Je praat dan over een verlenging van de hoofdbekabeling van de accu van ca 20cm naar anderhalve meter, bij een luchtgekoelde carburateur motor zonder verdere fratsen zoals brandstof-pompen ecu's e.d. ik kan me dus goed voorstellen dat een modern autoblok daar nog gevoeliger voor is en je dus het best flink dikke kabels kunt trekken tussen de nieuwe accuplaats en de hoofdaansluitingen in de motor-ruimte (ik heb bij de lokale auto groothandel een paar meter van de dikst leverbare accudraden gekocht) |
wat geven ze aan wat het kan wezen dan? bij de codering die je hebt.
|
Schrijf je nu dat de motor net aan draait of dat hij niet draaien wil?
Gezien dat toerental van de foutmelding zou ik zeggen van niet of erg beroerd. |
All times are GMT +1. The time now is 10:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.