![]() |
meten graden nokkenas
hoe kan ik de nokkenas meten op hoeveel graden die is?
ik heb een schrick nokkenas en ik weet niet hoeveel die is kan ik gewoon de hoek meten van de nokjes? |
heb je een pb gestuurd
|
okee thanx
|
Thermometer erbij houden ? :D
|
hahahaha had ik al gedaan maar die kwam niet hoger dan 6 graden
|
Dat zeiden ze op journaal ook al... 6 graden.
|
hoe weten hun dat nou, ze hebben mijn nokkenas toch helemaal niet gezien?
|
Telepathie denk ik.... maar zei hadden het over buitentemperatuur... snap er echt geen hol van. als ie gemonteerd is en de motor draaid al een geruime tijd zal ie echt wel een aantal graden hoger zijn.
|
ja rare nokkenas vestelbare graden
|
Quote:
Misschien handiger en leuker om het ook met ons te delen . Mits je de uitleg in een PB had gestopt that is ;) Handig voor de FAQ straks |
als snellesjaak het goed vind zet ik het er wel ff neer
|
Ja, dit vind ik ook wel handige info!
|
Zet maar neer !
|
he maurice
Het beste kun je een gradenschijf nemen en deze op de krukas plaatsen. Vervolgens met een meetklok per bv. 5 graden verdraaing van de krukas de kleplichthoogte meten (op de klepsteel) en zo 360 graden de krukas ronddraaien. Hieruit krijg je een grafiek met op de horizontale as (x) de krukasgraden en op de verticale as (y) de kleplichthoogte. Hieruit is dan weer met een formule het aantal graden van de nokkenas te meten. Is behoorlijk wat werk. Als je wilt kan ik wel die formule opzoeken. suc6 |
:shock: :shock: :shock: :? Wel Excel gebruiken he!
|
tja
|
haha, ff een nokkenas meten...
|
Waar is de forumule nou ?
|
had iemand interesse dan????
|
Tis gewoon zeer handige info om te weten. En ik wil het zelf wels een gaan bekijken omdat we nu bezig zijn met een motor.
|
All times are GMT +1. The time now is 16:25. |