Helios mk2 gti 8v preparing for W-See
Hoi iedereen, ik ben Michael 28 jaar en woon in Genk Belgiƫ
Op aanrade van van kameraad ga ik hier ook maar eventjes een topic aanmaken over mijn gti Mijn huidige auto's zijn vw caddy 2 1.9 tdi bj 2001 en een golf 2 gti 8v bj 1988 Korte historiek van de golf 2006 : de wagen aangekocht en meteen wat goed gezet naar mijn goesting met steffan bcw 8 x 14 et 15 en 10 x 14 et 0 er zat op dat moment een corrado interieur in maar dit werd ik al snel beu dus maar een setje recaro's aangekocht 2007 na een jaartje rond gereden te hebben wou ik eens iets anders proberen 2008 wagen stil gezet om mijn zinnen te kunnen zetten op een huisje tussen 2008 en 2010 heb ik diversen stukken aangekocht gehad voor de golf In augustus 2009 op vag-fest besloten om begin 2010 te golf maar weer tot leven te brengen maart 2010 hier een voorbeeld van een klein deel van de onderdelen |
februari 2010
velgjes gaan afhalen bij de poederlakker maart 2010 nieuwe kleppen besteld voor in de cilinderkop meteen maar groot genoeg genomen april 2010 hier zijn we begonnen aan de motor aangezien foto's meer zeggen als worden maar toch nog wat uitleg wat er op het programma stond motor werd dus uitgebouwd om volledig te reviseren en alles terug mooi op te frissen en te voorzien van een kleurtje aan te buitenkant we gaan nog verder met de maand april alternator en starter laten reviseren nog wat onderdelen opgefrist enkele onderdelen laten zandstralen alles van motorruimte proper gemaakt en ontvet. Alles in de motorruimte mat gezet en voorzien van een deftige laklaag door VAGKonzept |
eind april kreeg ik mijn cilinderkop terug binnen met mijn nieuwe kleppen had juist 1 inlaatklep in BO staan
de gestraalde onderdelen allemaal netjes gespoten mei 2010 hier ben ik dan maar begonnen aan de versnellingsbak proper te maken voor te spuiten de nieuwe waterpomp ook maar voorzien van een laagje verf paar dagen later mijn onderblok terug gekregen vers geboord ook weer voorzien van een laagje verf nog wat onderdelen klaargemaakt |
Goed bezig! mooi project!
|
een cadeautje van mijn vriendin
terug wat verdere door gedaan met de montage van de golf mijn velg ook maar eventjes gepast juni 2010 : velgen goedgekeurd dus maar weg gebracht naar mijn bandenboer voor de bandjes te monteren |
int het weekend de motor maar wat gaan roderen bij ons in de ardenne
in juli was het zover de eerste meeting na een lange rust van de gti volksdub ik en vagkonzept links in de hoek |
Yo Heli
Leuk dat je ook op het volksforum zit,ik houje project goed in de gaten ziet er zeer goed uit,worthersee moet wel lukken :thumbup: greetz skywalker |
hier nog wat foto's van op volksdub
wat is er nu gebeurt aan de golf volledige revisie van de motor overmaat zuigers drijfstangen , zuigers, krukas, drukgroep en poelie's uitgebalanceerd en op gelijk gewicht gebracht de versnellingsbak voorzien van nieuwe keerringen schakelmechanisme volledig gereviseerd vliegwiel afgedraaid nieuwe rempomp + rembekrachtiger nieuw expansivatje nieuw remvloeistofvatje nieuwe radiator inlaat en uitlaatkleppen vervangen door overmaatse andere nokkenas groep a uitlaat nieuwe radiator slangen diverse kleine onderdelen thermostaat sensoren ... ik zal nog wat vergeten zijn |
wat stond er deze winter nog op het programma
2 nieuwe aandrijfassen 2 nieuwe ophangingsdriehoeken nieuwe g60 remklauwen nieuwe golf 4 achterremlauwe brembo max rondom ferodo ds2500 rondom nieuwe lagers voor + achter nieuwe fuelrail heb er eentje besteld van bahnbrenner motorsports benzinedrukregelaar nog eens een andere nokkenas chip en alles deftige afstellen voor naar W-see te rijden de rest van de foto's zijn voor morgen dan zijn we weer up to date |
dik ding....
netjes gedaan allemaal,maar waarom geen naafkapjes op de bbs? |
Quote:
hey maat, ja hoor lees hier al een tijdje mee dus ook maar eens een project topic aangemaakt eh w-see komt normaal dik in orde eh :cool: |
Quote:
dank je wel, je gelooft het nooit maar ik vond ze dat weekend niet :redface: maar heb ze erna terug gevonden dus ze staan er normaal wel op |
Quote:
bedankt kerel |
kan gebeuren;)
apart klepdeksel zit er trouwens op,erg gaaf:thumbup: |
Quote:
dank je paar jaar geleden hier nog op het forum aangekocht |
net project man! :cool:
|
netjes hoor zeer mooi
|
bedankt mannen
zometeen het vervolg |
fuelrail besteld bij g-werks in engeland
in december een stuurtje besteld bij isa racing vorige week gemonteerd foto verder beneden mijn nieuwe remschijven en blokken mijn hoopje onderdelen ook maar eens gefotografeerd nieuwe thermostaat en contact besteld gehad bij bar-tek |
stuurtje gemonteerd in de golf
gistere mijn cardanassen nog gespoten en mijn fusee's zoals jullie zien ben ik alles aant voorbereiden voor te monteren ook zijn er pu rubbers besteld voor het stuurhuis en voor de voorste torsiebaar nieuw setje zwarte stalen goodridge remleidingen liggen thuis ook al klaar samen met ate super blue racing remolie |
All times are GMT +1. The time now is 08:17. |