Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Remmen werken niet goed (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=82480)

MichaFR08 10-03-2011 19:36

Remmen werken niet goed

Hallo,
ik heb een probleempje met mijn auto, en dat is als ik de rem intrap het pedaal aardig ver kan intrappen, het lijkt alsof er geen druk op staat, ook moet je het pedaal aardig ver intrappen voordat die begint te remmen, ik heb vandaag de remmen nog ontlucht maar het is nog steeds het zelfde
en als ik rem lijkt het net alsof er iets aanloopt achter, je hoort iets schuren,
Ik heb de trommel eraf gehaald en voering is nog goed remcilinders zijn onlangs vernieuwd en trommel is ook nog goed van binnen,

Iemand enig idee wat dit kan zijn of ik het kan oplossen,

andre0511 10-03-2011 19:58

als het goed is kun je de handrem strakker zetten dan hoeft je niet zo,n grote pedaal slag te maken,wil nog weleens dat het zelfstel mechanisme in je trommel niet goed werkt.

MichaFR08 10-03-2011 20:03

en hoe zet je je handrem strakker?, maar het lijkt me toch niet echt goed dat je het rempedaal bijna tot op de bodem kan intrappen en ver moet intrappen om te remmen:P

andre0511 10-03-2011 20:18

je handrem stel je af onder het kapje bij je handrem in de auto,even heel de kap eraf halen en dan kan je de 2 kabels afstellen,2 keer steek tien.
Maar volgens mij is er bij jou meer aan de hand want helemaal op de bodem is niet best.
En als je de rem vol intrapt met draaiende motor en dan de auto uitzet,terwijl je hem inhoud,wat gebeurt er dan?Als hij wegzakt is je rembekrachtiger goed.
Misschien is je hoofdremcilinder kapot,weet alleen niet hoe je dat kan testen,maar zitten hier genoeg mensen die jou dat kunnen vertellen.

MichaFR08 10-03-2011 20:34

als de motor niet draait en ik trap de rem in en en vervolgens start ik hem, zakt m'n rempedaal

patjetta 10-03-2011 20:41

Dit is normaal dat je pendaal zakt.
Je handrem zou ik niet afstellen aan je hendel dan staan je kabels constand onder spanning.
Je moet hem in de trommel afstellen.
Normaal gaat dit automatisch als je je rem in trapt allen dit wil wel eens vast zitten.
Je zou gewoon je trommels en remmen eens goed schoon moetten spuiten en de remmechaniek invetten met kopervet o.i.d.

MichaFR08 10-03-2011 20:50

ik heb vandaag de trommel eraf gehad, en dan moet je toch zo'n soort hendeltje of hoe je het moet noemen omhoog drukken? en als je de trommel weer terug erop zet en dan op de rem trapt moet die terug gaan, en moet de trommel heel soepel rond kunnen draaien?
want als ik eraan draai gaat het nogal erg makkelijk,

patjetta 10-03-2011 21:22

Ja dat hendeltje is de stel inrichting.
Deze gaat naar beneden als je de rem in trapt en stelt zo de speling op.
Je trommel moet wel een beetje makkelijk draaien maar als je helemaal geen weerstand voelt dan is je rem meestal niet goed opgesteld.
Was je trommel ook niet erg ingesleten?

MichaFR08 11-03-2011 17:55

nee trommel was niet erg ingesleten, en ik kan de trommel erg makkelijk ronddraaien zonder een klein beetje weerstand

All times are GMT +1. The time now is 14:54.