Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Ice en andere auto electronica (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Na starten autoradio en klokje gereset (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=82341)

Max-G40 07-03-2011 19:00

Na starten autoradio en klokje gereset

Hoi,

Ik heb het volgende probleem. Zodra ik mijn auto start, zijn mijn radio en klokje gereset. De zenders zijn er uit en mijn usb stick begint overnieuw en ik moet de bass en zo weer opnieuw instellen.

De draden van mijn radio zijn goed aangesloten.

Het klokje in mijn dashboard staat dan ook weer 00:00.

Ik heb er al een nieuwe accu ingezet.

Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?

BigB 08-03-2011 17:04

dat van de radio kan ik wel verklaren..

dan heeft de radio geen "geheugenspanning" dit kan komen ondanks dat de draden goed aangesloten zijn. het is namelijk zo dat bij bepaalde merken auto's en radio's twee draadjes verwisseld zijn of moeten worden ( ik dacht geel en rood) van de radio.. (meestal zit hier al n kliksluiting op om het gemakkelijk te maken)

dit kan je heel gemakkelijk googlen of dit bij jou ook het geval is ..

voor de rest geen idd ik denk dat het zelfde geldt en dat er geen spanning is zodra het contact weg is dus dat er mogelijk toch ergens n foutje zit

niels hubrecht 08-03-2011 19:36

dat van de radio is juist maar da zal het niet zijn want ervoor had hij het waarschijnlijk niet.
het is de stroom van je daschbord die wegvalt,
maar hoe dat kan komen kan ik ook niet direct bedenken.
en start je motor dan of doet hij dat ook niet?

Max-G40 08-03-2011 20:18

Hoi,

bedankt voor jullie reactie

de 2 draadjes zijn samen gevoegd dus dat is het in ieder geval niet ;)
Het klokje reset zich trouwens niet altijd.. meestal 's ochtends tijdens een koude start.

RonaldH 08-03-2011 20:42

Slechte accu waardoor de spanning te ver weg valt,of als het nu nog is met je nieuwe accu heb je een te grote overgangsweerstand op je bedrading.

Is je massakabel nog goed van accu naar carosserie?

Max-G40 09-03-2011 07:19

Ja die is nog goed. Ik dacht ook dat dat het misschien zou zijn dus heb ik die ook maar vervangen

BigB 09-03-2011 14:55

is de start motor misschien versleten dat deze te veel stroom vreet?

italiano 09-03-2011 21:48

Hallo, ik had precies hetzelfde probleem met mijn Caddy, zekeringen nagekeken en rara er was er een doorgebrandt, vervangen en alles was weer oke!
Grtz!

Max-G40 11-03-2011 07:21

heb ik ook naar gekeken maar ze zijn allemaal nog heel

BigB 11-03-2011 18:13

ik heb net mijn day runners anders aangesloten (de officiele manier)
dus ze gaan uit als mijn koplampen aan gaan.

maar nu zit ik met hetzelfde probleem ik ga nog eens alles nameten en als ik iets vind wat opvallend is dan laat ik t je even weten !

RonaldH 11-03-2011 18:35

Pak een voltmeter,en meet hoever de spanning terugvalt met starten

Doebie 15-06-2011 17:23

Heeft er allemaal niets mee te maken.

De draden die uit je radio komen zit een gele en een rode op.. zoals hierbove vermeld.
Je klikt de gele bij de rode. Of andersom... dit is de enige manier. Uw memory krijgt geen stroom dus na circa 15min reset die van zichzelf

Iv0 20-06-2011 07:06

Lijkt mij idd ook een geschakeld en constant + probleem..

All times are GMT +1. The time now is 17:43.