Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Ombouw naar diesel >>> Kabelboom (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=82221)

Samurai 05-03-2011 08:12

Ombouw naar diesel >>> Kabelboom
 
Ik ben ben bezig om in mijn golf 1 cabrio, een diesel motor te monteren.

Nu is alles we duidelijk m.b.t het ombouwen, alleen zit ik nog met de kabelboom.

Er is 2dehands niets te krijgen hellaas, dus zal ik mijn huidige kabelboom moeten aanpassen lijkt mij.

Het gaat om een dieselmotor met de code JK (1.6 D)

Hoe moet het voorgloeigedeelte worden aangesloten
En hoe zit het met de brandstofstop

Alle tips & tricks zijn welkom, net als hulp (omg Hellendoorn) :thumbup:

samsung007 05-03-2011 13:10

je kunt de draad gebruiken van de spruitstuk verwarming en de relai van de diesel er in kan ook heb ik ook al gelezen op het forum groetje Bert uit wierden.
heb mijn golf automaat ook omgebouwd naar diesel schakel een bult werk....

Samurai 05-03-2011 13:12

Bert kan ik anders een keertje bij je langs komen?

Ik heb het ook omgebouwd naar handgeschakel, was behoorlijk wat werk idd.

Ik geloof niet dat die van mij lambda verwarming had.

oettinger_18 05-03-2011 14:26

Ouwe type zekeringkast van een golf 2 diesel is het zelfde als een nieuwe type golf 1 zekeringkast(steekzekeringen) Ik heb dus een motorkabelboom gepakt van een golf 2 diesel ouwe type dan kan je het kabelboom gewoon achter in het zekeringkast steken. Draadjes aansluiten aan je motorblok en klaar ben je starten en lopen:)

Samurai 05-03-2011 15:24

Ik heb een golf uit 1980, deze heeft het oude type zekeringskast nog!

En niemand kan mij zo'n kabelboom leveren.

staande golf 05-03-2011 17:00

wat heeft er eerst voor blok in gezeten? dus wat voor kabelboom ligt er nu in?

Samurai 05-03-2011 17:15

1.6 motor (carb)

Samurai 07-03-2011 09:49

Iemand die mij kan helpen ermee?

Hoe zit het met de stroomvoorziening naar de pomp?

Johan1982MK1 07-03-2011 13:19

Bedrading stelt niet zoveel voor.
Oliedruk, watertemperatuur enz kan je gwn je oude sensoren weer gebruiken.
Diesel pomp heeft alleen een geschakelde +nodig vanaf het contact of zekeringskast.
Je zou evt voor het gloei gedeelte ook van een golf 3 oid kunnen gebruiken. (snel gloeisysteem zit daar op) of van een late golf2. kabelboompjes zijn vrij simpel en denk ik wel makkelijk aan te sluiten in een mk1

samsung007 07-03-2011 19:00

Quote:
Originally Posted by Samurai
Bert kan ik anders een keertje bij je langs komen?

Ik heb het ook omgebouwd naar handgeschakel, was behoorlijk wat werk idd.

Ik geloof niet dat die van mij lambda verwarming had.


stuur mij via pm een mailtje van jouw email adres dan kan ik je een mailtje sturen hoe je het moet doe zal ik ook even mijn telefoonnr geven oke

Samurai 07-03-2011 19:33

Sonador1984@hotmail.com

Gelukkig heeft een forum lid mij uit de brand geholpen.
Hij had nog een kabelboom en zekeringskast liggen van een diesel.
dus ik zet alles gewoon over.

Ik ben kleurenblind, en niet zo'n held met draadjes trekken.


All times are GMT +1. The time now is 20:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.