bij starten loopt die vol gas diesel
hallo heb een 1.6td 1v blok ingebouwd in mijn golf1 automaat als ik start loopt die 4seconden, maar op vol gas lijkt het wel, en slaat daarna af en veel rook ontwikkeling uit de uitlaat heb nieuwe retour slangetjes er al op zitten maar lekt nog steeds bij twee verstuivers...... misschien iemand een opmerking of antwoord waar ik naar moet zoeken..
|
Wat lekt die?
En lekt de verstuiver of lekt hij tussen het blok en de verstuiver? Het hooge toeren lopen lijkt mij of er iets van remreiniger in het inlaat zit? Heb je misschien je luchtfilter schoon gespoten oid? En dat die uitvalt komt denk doordat hij nog geen diesel inspuit omdat het blok net is ingebouwd? Of heb je hem ook van benzine naar diesel omgebouwd? |
ja heb hem van benzine naar diesel omgebouwd de leidingen leeg laten lopen en de tank leeg gemaakt.
heb een schaal met diesel naast de pomp gezet maat zuigt niks aan. als ik de dikke retour leiding met een spuit vol laat lopen looopt het er via de aanvoer slang weer uit en staat niet op contact dus de pomp staat niet aan |
Wat voor een motor zat er in 1.5jb?
En heb je de leidingen niet omgedraaid? De aanzuig leiding zit aan de distributie zijde. En de retour zit aan de kant van de verstuiver leidingen. |
ik denk dat je gashendel een tandje versprongen,
even het veertje loshalen boven op de dieselpomp. Daaronder zit een getande as die moet je een tandje verzetten totdat ie weer goed loopt en dan de veer er weer opzetten. het is handiger als je met jullie met ze 2 zijn.. als de ene auto start kan de andere de tand afstellen met een schroevendraaier dat je ongeveer weet waar die goed staat wel auto uit doen daarna veer weer erop starten totdat je het juiste stand hebt het is wel een gepruts let op tijdens het monteren kan het as weer zo verspringen.. |
Quote:
heb er een bak met diesel naast staan dus heb de diesel aan en afvoer in de bak met diesel maar zuigt niks aan.... |
Quote:
heb ik ook al gedaan maar zuigt nog niks aan zal een een extra accu op de plus van de pomp zetten maar hoor het wel klikken als ik de plus er op zet, maar zuigt nog steeds geen diesel aan??????? |
De plus van welke pomp?
En als je eerst de pomp zelf vult met diesel zodat er geen lucht meer in zit? Heb je het diesel blok ooit horen lopen? |
de plus die op de pomp moet komen voor de klep en heb de retour en de aanzuigkant vol met diesel gespoten en toen de slangen weer terug in de bak met diesel gelegt dan start ik hem loopt dan vol gas maar zuigt niks meer aan.
nee heb het blok niet horen lopen toen ik hem kocht .hij reageerd ook niet op gas geven |
Is de pomp niet gewoon kapot?
|
:thumbup: :thumbup: heb een andere op gehaald zal hem morgen monteren jullie horen wel of dat het was alvast bedankt voor het mee denken groetjes Bert
|
Is je magneetventiel niet stuk, heb je hier wel stroom op gezet? Hoor je getik als je contact aan hebt?
|
Als die kapot is moet hij nog wel diesel aanzuigen en via de retour er uit gooien
|
heb zondag de andere er in gebouwd en loopt nu helemaal niet meer rn zuigt ook niet aan zullen de verstuivers helemaal kapot zijn.
dat hij daarom geen druk op kan bouwen.... |
als ik diesel in de retour en de aanvoerleiding laat lopen tot die volzijn dan zie ik de diesel in de aanvoerleiding langzaam zakken en lekt nergens diesel steeds als hem bij vul zkt de diesel langzaam weg...waar blijft de diesel dan verstuivers kapot????
|
Ik heb ook zo'n probleem maar dan tegenovergesteld, De dieselpomp van mijn Audi was kapot... verwisseld, alles oke totdat de monteur gas gaf, hij deed niks... misschien ligt het bij jou ook aan de pomp, het enige verschil is dat hij bij mij niet afslaat maar juist heel goed stationair loopt.
Grtz |
Dieselpomp altijd vullen via aanvoer leiding. Dan net zo lang zuigen aan de retour tot daar brandstof uit komt. Een pomp kan geen lucht zuigen, hij zal dus ook geen brandstof aan gaan zuigen als hij niet helemaal vol is. Wel raar dat hij eventjes loopt. Misschien, omdat je hem via de retour ook hebt gevuld.
Lijkt mij niet dat het ineens allemaal stuk is. Daarnaast vind ik de opmerking van Oetinger wel goed. Het kan zijn dat hij niet goed staat. Maar uit zichzelf verspringt hij zeker niet. |
Quote:
ik heb er twee veren onder zitten is dat wel orgineel. en moet ik de deksel er ook van af halen van de brandstofpomp om het asje te verdraaien of is het verdraaien van het asje aan de boven kant genoeg? |
ja dat is orgineel voor zover ik weet.. verdraaien van het asje aan de bovenkant is genoeg als je met 2 personen bent als veel handiger de ene start hem jij draait hem met een schroevendraaier bij todat die goed loopt als je de juiste stand hebt zet de auto uit veren erop.. let wel op het asje kan verdraaien tijdens terugmonteren ik ben er ook lang mee bezig geweest maar is uit eindelijk wel gelukt.. het vraagt veel geduld en tijd
|
Ze zijn er met 1 en twee veren.
Als hij kan verdraaien tijdens het monteren is je manier van samenbouwen niet goed ;) Eerst de hendel erop zetten en dan met een dubbel gevouwen ty-rap de veer op spanning trekken. Oeps wat verklap ik hier nu weer.... |
All times are GMT +1. The time now is 14:16. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.