Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   voordelen kms op originele 20vt ecu? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=81241)

vw roadwarrior 10-02-2011 20:29

voordelen kms op originele 20vt ecu?
 
Wil een 20vt auq (180 pk)motor inbouwen in mijn golf 1.
Nu is de vraag,originele ecu of kms

Wat zijn de voor en andelen van beide systemen?

RubenD 10-02-2011 23:12

Wat wil je? Eén keer afstellen en klaar? Of wil je zelf de motor ook bij kunnen stellen en b.v. na een ombouw zelf kunnen inregelen?

vw roadwarrior 11-02-2011 05:51

1 keer afstellen en klaar.

Bluepower 11-02-2011 18:05

Origineel management.. dit ivm pingel-detectie en veel grotere resolutie voor de kenvelden.

Rallyegolf20vt 11-02-2011 18:19

Zou ik ook doen, origineel managment.
Net wat Bluepower zegt.

JerryGT 12-02-2011 18:02

Ik zou KMS monteren, kost één keer geld maar je hebt het voor altijd. Ook voor eventueel een keer een andere motor. KMS laten afstellen en alles werkt super, naar mijn weten kan je er ook veel meer mee. Denk aan achteraf waardes terug lezen etc.

Ook voor in de toekomst mss een AIM dashboard o.i.d.

ik had het wel geweten als ik de keuze had.

karretje 14-02-2011 19:54

Oneindig en traploos mappen!! :thumbup:

René 14-02-2011 20:05

Volgens mij geeft hij duidelijk aan dat hij maar 1x hoeft af te stellen en daarna klaar....

Ik zou `t ook gewoon bij de originele ECU houden Miquel...Werd mij ook aangeraden ivm pingel-detectie. En aangezien je deze al hebt liggen, scheelt gewoon dik geld.

Marcski 15-02-2011 16:36

precies.. als je later nog meer mods wil monteren is KMS interessant, voor 1x afstellen origineel houden

knarfmk1 15-02-2011 16:41

kan er op kms geen pingel detectie dan? lijkt me toch vrij broodnodig bij hoog getunde motoren? al detecteerd ie het alleen maar en doet ie er verder niks mee is het al handig om je motor beter in de gaten te kunnen houden

Bluepower 15-02-2011 17:12

Het kan wel op de meeste stand-alone systemen, maar dan moet je wel precies de pingel-frequentie van jouw blok weten. Nu is daar wel achter te komen door bv een knock-link te plaatsen, en dan al tunend de pingelgrens op te zoeken. Maar dit kost VEEL tijd, en vaak gebeurt dit op de rollenbank, omdat je dan telkens weer de precieze omstandigheden kunt nabootsen om te pingel op te wekken, waardoor dit ook erg duur wordt.

vwmk2driver 15-02-2011 17:25

als je de motor compleet met computer hebt, zou ik die gewoon inbouwen.
dan weet je zeker dat de motor goed loopt,en ook niet stuk zal gaan door verkeerde kenvelden etc.

als je zelf de kms computer kun mappen scheelt het wat centen.
maar de kms computer aanschaffen incl alle toebehoren kost je al gauw 750,- dan de boel af laten stellen kost ook al snel 1250,-

plus dat de afstelling ook weer weer's afhankelijk is, nu kan dat ook allemaal geprogrammeerd worden,maar mijn ervaring is dat het toch altijd minder draait dan een voor geprogrammeerde computer, die misschien ook al een paar keer geupdate is met vernieuwde software om bepaalde dipjes en fouten op te vangen.

als je van plan bent er een project motor van te maken en in de toekomst grote dingen wilt gaan veranderen dan zou je een overweging kunnen maken om een kms te nemen.

vwmk2driver 15-02-2011 17:28

een andere goede en leuke oplossing voor kms is een kdfi computer.

kdfi is net als kms ook weer tuner gebonden, niet elke tuner werkt namelijk met kms en ook niet iedere tuner werkt met kdfi.

over het algemeen word meestal dta als basis systeem bij tuners gebruikt.

Bluepower 15-02-2011 17:39

KDFI is idd een aardige optie, tegenwoordig is ook hier een versie van die sequentiele injectie aankan.

vw roadwarrior 15-02-2011 17:45

Heb idd een motor met computer kabelboom etc.
In de toekomst misschien andere injectoren en turbo,maar dat is pas over 3 a 4 jaar.
Zowiezo niet meer dan 300 pk.
mvg

vwmk2driver 15-02-2011 18:01

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Heb idd een motor met computer kabelboom etc.
In de toekomst misschien andere injectoren en turbo,maar dat is pas over 3 a 4 jaar.
Zowiezo niet meer dan 300 pk.
mvg



In de toekomst misschien

misschien ben je na het hele project het klussen wel zat en denk je hij rijd prima zo ;) ik zou voor origineel gaan.

tegen die tijd kun je altijd nog een andere computer monteren ;)

vw roadwarrior 15-02-2011 19:48

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
In de toekomst misschien

misschien ben je na het hele project het klussen wel zat en denk je hij rijd prima zo ;) ik zou voor origineel gaan.

tegen die tijd kun je altijd nog een andere computer monteren ;)



Haha,ja idd.

Ben nu al 15 jaar aan het klussen met vwtjes..
En elke keer ga je weer verder.
Dit project heeft de tijd,de gti rijd zo ook.
Probeer zoveel mogenlijk informatie in te winnen over het hoe en wat.

bivw 16vg60 15-02-2011 22:16

ik zal ook idd voor orgineel gaan loopt echt 9 vd 10x het mooiste
vooral op een orginele motor en je kan hem altijd nog laten chippen ...
als je straks echt extreem wil gaan dan is een stand alone te overwegen

Vincent-Mk1 22-02-2011 21:08

Origineel... !

oakgreen20vt 23-02-2011 14:35

Ik zou ook voor origineel gaan, rijd vele malen soepeler.


All times are GMT +1. The time now is 19:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.