motor heel snel op temperatuur
Ik heb een golf 3 staan met een 1.8 Adz blok erin.
Nu heb ik het probleem dat de motor heel snel op temperatuur is. Als ik ´s morgens wegrijd met koude motor dan staat de temperatuurmeter na een paar minuten al op 90 graden. Na 1 km staat de meter al bijna op 75 graden. De olietemperatuur is dan nog geen eens 50 graden. Eenmaal op temperatuur blijft de meter wel de hele tijd keurig op 90 graden staan. Ook de fan slaat af en toe aan. Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? |
Thermostaat kapot?
|
Heb ik nog niet vervangen. Kan ik altijd proberen natuurlijk ;)
|
wat is er volgens jou een probleem aan dan?
als ie nou moeilijk warm wilde worden of te heet werd zou ik zeggen.... is toch logisch dat de olie langzamer opwarmt dan je koelwater. word steeds gekker hier:screwy:problemen oplossen die er niet zijn,net vrouwen. |
Ik vind het gewoon nogal vreemd dat die temperatuur zo snel op 90 graden is. Mijn andere golf mk3 1.8 doet er 10 x zo lang over voordat de meter op 90 graden staat. Ik heb nog nooit een auto gezien die na nog geen kilometer gereden te hebben al op 70 graden staat.
Dat de olie langzamer op warmt dan de koelvloeistof is mij inderdaad ook bekend.;) |
dan zou ik als ik jou was bij die andere golf gaan kijken waarom het daar zo lang duurt;)mijn auto's begint de temperatuurmeter ook al van op te lopen als ik s ochtends de straat uit rijd richting werk......
|
mijn golf 3 is ook veel sneller dan m`n vorige 2, niks aan t handje.
|
All times are GMT +1. The time now is 22:52. |