velgenmaat jetta v
Heb vandaag een Jetta 140pk sportline uit 2005 aangeschaft
en daar zitten van die lieve 16 inch wieltjes onder ben binnenkort toch van plan om dit binnenkort iets te gaan veranderen wil met een schroefset gaan rijden en zat zelf aan 19 inch te denken wat zou voor deze auto een beetje de maten zijn om de wielkas goed te vullen maar dat t nog wel rijbaar is zie in het Golf v topic dikke verlagingen maar wil niet mn kassen gaan aanpassen en heb geen verstand van ET waardes wie weet hier meer over om deze auto wat dikker te maken ? Arno |
uhh dit zijn 16 ers?
|
oeps foutje klopt,aangepast
|
mooi he zo'n jetta!! ik krijg volgende week mijn jetta!! zelfde kleur en ook tdi!!
|
zelfde kleur das bijzonder want daar zijn er niet veel van !
vind de kleur echt uniek Platinumgrey daar zijn er niet veel van ! ben je er ook nog wat mee van plan ? Arno |
Ik heb er 19x8,5 et48 op liggen, icm een 215/35/19 bandje krijg je dan ongeveer dit:
|
Quote:
wow dat is wel dik zo ! je heb verder niks aangepast ? wat voor verlaging heb je ? en wat houd die ET48 precies in ? |
Het enige wat ik heb aangepast is dat ik een schroef en de bijbehorende bolling in de kunststof wielkuip heb gehaald bij de voorwielen. Maar dit stelt echt niks voor. Verlaging is dmv een schroefset.
vwb ET-Waarde: De ET-waarde is dus het aantal millimeters tussen het hart van de velg en het vlak van de velg wat aanligt tegen je remschijf. Hoe lager de ET waarde, des te verder de velg naar buiten komt. Voor een MK V is de ET-waarde op zijn best tussen 45 & 48. LET OP: dit is een persoonlijke voorkeur! Met een waarde tussen 45 & 48 ligt de velg ongeveer gelijk met de wielkastrand. |
nee geen dikke plannen, wil de vrouw niet hebben zij rijd er 75% van de tijd erin.. dus wel enkele kleine dingen maar verder geen drastische veranderingen.
|
Quote:
Haha dat ken ik bij mij hetzelfde mn meisje rijd er elke dag in naar dr werk ik mag er in t weekend een keer in rijden ! ik wil er wel dikke wielen onder hebben en een rns-510 |
@ Veedubber ik zit een beetje rond te kijken voor velgen maar kom eigenlijk niks tegen met ET 48 alleen maar 45 zijn die velgen speciaal ?
of zoek ik verkeerd ? |
Heel speciaal is het niet, ET45 past ook goed hoor, scheelt maar 3mm.
|
ja dat is ook zo maar dan kom je mischien slechter uit met wielkassen ? om dat die dan nog breder is met ET48 kun je wat lager rijden ? of maakt dat niet uit ?
en wat bedoel je met die bout in de wielkas ? heb je hier een uitsparing gemaakt ? |
Ik heb zelf 19 inch bbs ck's onder mijn golf 5 met et 44 en 8j breed. Ik heb hier een 215/35/19 bandje op. Ik rijdt met een weitec schroefset maar die staat niet op zijn laagste stand. Ik heb tussen de band en het spatbord ongeveer nog een centimeter ruimte. En dit rijdt zonder goed zonder aan te lopen of aan te schuren. Als je echt plat wil of goed laag rijden zou ik je aanraden om een 8j velg met et 50 te nemen dat komt het mooiste uit in dat geval.
Groeten, Rick |
Rick heb jij goede duidelijke foto van jou offset ?
|
Nee nog niet. Heb helemaal geen fatsoenlijke foto met de ck's eronder. En rijdt nu met mijn winter setje. Nog ff een tijdje wachten.
|
No problem mate ;)
|
Quote:
maar idd we hebben de zelfde kleur ik heb hem vandaag gehaald en ook die van mij is idd platinum zilver grey :thumbup: LD7X :thumbup: |
Quote:
heb je niet een foto van jou auto ben benieuwd ! |
ik heb onder mijn jetta sportline 225/40/18. Je houd hierbij nog voldoende ruimte om aanlopen in de wielkasten te voorkomen. Ik woon in Belgie dus wil hem niet te laag leggen ivm de wegen hier. Zal deze week eens foto´s plaatsen
|
All times are GMT +1. The time now is 22:45. |