Tellers uitwissellen
Welke tellerklokken kan ik in mijn 1988 1.3 golf met carb. plaatsen?
De huidige teller heeft namelijk geen toerenteller en ik vroeg me af of ik een combi instrument kan plaatsen MET toerenteller... gr. captainfrasca |
Ja dat kan. Je moet wel even opletten, er zijn namelijk 2 types. Een daarvan is in ieder geval de 950, de ander weet ik zo niet.
Maar voor het mooie kan je je instrumentenpaneel uit elkaar halen, je teller eruit halen en die vervolgens plaatsen in een paneel met toerenteller. Je zit ook nog met aansluitingen. Je heb ze met 2 stekkers [oude model kabelboom] en met 1 stekker [nieuwe model kabelboom met alarmlichtschakelaar op het stuur]. |
Vergeet niet dat je ook nog het verschil tussen diesel en benzine tellers hebt!
|
t is zowat allemaal verteld hierboven.
kijken dat je de correcte hebt, dus een benzine teller voor een benzinewagen. en dan nog of je de 1 of de 2 stekker versie hebt. ik heb me ook al rot gezocht achter het correct, en met de onderdelen van deze 4 is het goed gekomen :D maar voor je auto kan je gewoon iedere aftermarket toerenteller installeren en aansluiten, en dit is niet zo bij een diesel |
Ik wil ook een tellerbak met toerenteller inbouwen maar ik heb nog een vraag.
Ik heb een 85-er met 2 stekkers, maar bij km-teller gaat maar tot 99.999km (1 ton) en dan weer op 0. Ik ben een paar tellerbakken tegen gekomen met 2 stekkers en die gaan tot 1 miljoen km. Zijn deze gewoon uitwisselbaar? Ik wil wel met eigen km teller behouden, zie hier dan nog een cijfer 'verstopt'? |
met je eigen teller zal de 99.xxx teller blijven.
Je kan ook van de 999.xxx teller de stand bij draaien. |
Hallo,
Is dat makkelijk of terug te draaien? Zo ja, hoe gaat dat in zijn werk? Ik heb er 1 op MP gezien maar deze heeft een schermpje, werkt dat dan ook? http://link.marktplaats.nl/420157148 Zo ja, wat voor een informatie staat hier dan? Mijn teller gaat ook tot 200 km/h, passen dan allen 200 km/h tellers? Dennis |
Zoals hierboven gezegd gaat mijn teller tot de 200 km/h en er staat onderin 950.
Welke tellers kunnen er dan allemaal in? Kan 220 km/h ook met 950? |
Niemand?
|
de km teller is mechanisch en maakt niks uit, is gewoon uitwisselbaar.
daar hoef je enkel je kabel op te klikken en t moet de 950 versie zijn (de andere wijken af) diegene met het schermke is heel normaal, daar zit het klokje in omdat je rechts een toerenteller hebt met de brandstofmeter in. bij mij is deze ook gewisseld. zolang de print overéénkomt met de stekkers. dus als je auto 2 stekkers heeft, dan MOET je een tellerunit hebben met 2 stekkers. de versie met 1 stekker kan je langs geen kanten passend maken (heb ik getest) eigenlijk hebben al mijn units gewoon tellers tot 999 999. als je zo een teller hebt, kan je gewoon je eigen tellerstand erop zetten hoor, paar vijskes losmaken, tandwieltje los, en je kan met de hand de teller doordraaien (als je er 100 000 wil bijzetten, ben je wel ff bezig met draaien dan :cool: ) voor: na: ik heb hierbij: -een behuizing met proper glas voor een digitale klok (de analoge klok heeft namelijk zo een draaiknopje in het midden van het glas voor de klok juist te zetten) -mijn oude km teller hersteld (de getalletjes draaiden niet meer) en erin gestopt -toerenteller van een diesel die samenzit met de benzinemeter en het digitale klokje in het midden -bovenaan een watertemp meter MET het ledje in de meter ipv in het midden van het dashboard -aangepaste folie die ook alles had van een diesel met de temp meter niet in het midden maar ook op de temp meter van de overschot van de andere dashboards heb ik nog de ledjes gebruikt om in het midden ook een voltmeter te bouwen (had ik ook al in men oude teller) de aangeboden teller zou gewoon 1 op 1 wisselbaar zijn met de uwe zoalng jij ook een benzine hebt |
Ik heb op de een of andere manier geen voorbereiding liggen voor mijn toerenteller. Ik heb een Golf 2 diesel met oude kabelboom (2 stekker aansluiting), tellerbak met toerenteller gekocht met 2 stekkeraansluitingen voor een Golf 2 Diesel. Dynamo vervangen omdat ik eerst geen w-aansluiting had op mijn (oude) dynamo. Ik hele motorruimte en dashboard door gezocht en alle overige (niet aangesloten) stekkers en draden geprobeerd, maar helaas kwam de meter van de toerenteller niet omhoog. Ik zelf vind het ook heel vreemd dat er bij mij geen voorbereiding ligt voor een toerenteller, hebben meer mensen dit misschien? Maar ik weet dat ik een draad in de w-kabel moet doen en dan een draad naar 1 van de 2 stekkers. In de linkerstekker heb ik nu 3 draadjes volgens mij en nog 8 'gaten' over. Weet iemand welk gat ik moet hebben zodat mijn toerenteller werkt? Bij Voorbaat Dank
|
Quote:
Sorry voor de off-topic maar wat betekenen de cijfertjes in het midden van de teller? Ik heb dit nog nooit gezien. Alvast bedankt. Grtz, Wytse |
Je citeerde het zelf:
"van de overschot van de andere dashboards heb ik nog de ledjes gebruikt om in het midden ook een voltmeter te bouwen (had ik ook al in men oude teller)" |
All times are GMT +1. The time now is 08:46. |