Golf 2 1985 1.3 "project" : Hulp gevraagd!
Hey iedereen,
ik heb net sinds een week een Golf 2 1.3 gekocht voor erbij en veel te leren over auto's. Hoe beter te leren dan het gewoon in de praktijk het te gaan doen. Dus ik ben hier vooral veel om te lezen en vragen te stellen maar ondertussen zou ik ook zeker hier mijn plannen en vooruitgang laten zien :thumbup: Deze heb ik gekocht: Plannen: - Spruitstuk vervangen (voor de APK) - Nieuwe APK regelen - Waterprobleem oplossen, nu zit er telkens voor in de auto waterplasjes, dus ergens moet er water naar binnen komen. (als iemand tips heeft). - Slot van de bestuurdersdeur gaat niet van de buitenkant open, moet ik ook oplossen - Emblemen achter kopen en erop zetten. - Interieur erin bouwen (als het waterporbleem opgelost is. - Oude voorschermen mooi maken en er weer opzetten - Oude grill erin zetten Dit zijn de korte termijn plannen. Lange termijn plannen wil ik graag de auto een keer overspuiten en helemaal netjes gaan maken maar dat is pas over jaren de bedoeling. |
Leuk hoor, Wat zijn de plannen met de auto??
gr |
Ik heb mijn beginpost aangepast :thumbup:
|
hey die auto komt me bekend voor.....heeft ie poly voorspatborden?
leuk ding,zeer zeker nog wat van te maken. |
Ey leuk dat je je wagen hier voorstelt :thumbup:
Zoals ik al tegen je zei, eerst eens alles netjes en technisch in orde maken en de rest komt in de toekomst wel. ;) Succes :thumbup: Groet Roger |
Quote:
Klopt, heb hem van iemand gekocht van het forum. En ja, eerst technisch in orde en de apk erop... dan vind ik het voorlopig goed :thumbup: |
Quote:
van 'jones' dus,spatborden heeft ie bij mij gekocht. |
Quote:
jazeker :thumbup: |
Ik zoek hulp van iemand, ik moet mijn spruitstuk vervangen en daar wil ik graag hulp bij. Niet alleen dat, ik moet ook een ruimte hebben waar ik/wij dat kunnen doen. En natuurlijk hoe ik andere dingen kan gaan aanpakken. Want ik zit nu even met mijn handen in mijn haar.
Alsjeblieft! ;) |
keertje poetsen, bumpers weer zwart maken en dan ziet het er weer keurig uit :thumbup:
spruitstuk vervangen kan best op straat, zorg wel even voor een krik, nieuwe koper moertjes ed! |
waterprobleem zit wss aan de linkerkant? dus vooraan aan je chauffeurszijde?
Héél dikwijls probleem is dat je hoek onderaan de ruit beetje krokant is geworden en langs daar water binnen komt. Ook kan je kijken of alle rubbertje van doorvoer van leidingen of kabels wel nog goed zijn , ook stuurhuishoes. Kijk ook eens in je bak waar je wissermotor zit of de waterafvoerrubbers niet vol vuil zitten. |
lekkage bij voeten aan voorkant. Hopelijk idd de parafanbak onder het voorraam. Blijven bladeren en andere troep in liggen en dan zit de afvoer verstopt. Meestal ishet probleem dan wel opgelost! Succes verder!
|
Hoogstwaarschijnlijk de koppakking kapot.... grrrr...
|
koppakking kapot? vanwaar dat vermoeden?
motor verbruikt geen olie, hij rookt niet, blok is droog. toen ik er laatst nog mee gereden heb was er niks aan de hand. |
Quote:
Nou er is in ieder geval wel wat mee mis want koelingvloeistof zuipt hij helemaal op, hij rookt dus wel als een gek. Dit kwam al na een paar ritjes (zoveel heb ik er niet mee gereden). De motor wordt telkens veeeeel te warm. Maar daarom zei ik ook hoogstwaarschijnlijk want we moeten nog onderzoeken wat er precies aan de hand is. Het gaat in ieder geval geld kosten gok ik zo :D . |
das mooi klote dan, toen je hier een rondje ging rijden rookte de auto iig niet.
heb staan kijken toen je wegreed en terug kwam, heb zelf ook nooit gemerkt dat het koelvloeistof verbruik hoog was. hoefde het eigenlijk nooit bij te vullen. als hij nu wel koelvloeistof zuipt en flink rook zal idd de koppakking naar de klote zijn. is gelukkig bij deze auto niet zo veel werk om hem te vervangen |
Tja, we gaan het in ieder geval aanpakken over een aantal werken (ergens in maart). Dan gaan we ermee aan de slag en hem helemaal weer in orde krijgen. Ik ga de komende werken gebruiken om het interieur helemaal in te gaan bouwen (want er was wel erg veel weg :tongue: )
|
Misschien koppakking kapot of kop krom omdat je de motor te warm gereden hebt? :rolleyes:
Zou toch eens checken waardoor hij warm loopt, had misschien de kop(pakking) niet hoeven kosten. ;) |
Even mijn project afstoffen hehe...
De auto staat nu in Barneveld bij mijn vader zodat ze op de zaak de auto kunnen repareren. De koppakking is kapot en nu gaan ze alles aanpakken zodat ik de komende tijd er weer mee kan rijden. De auto op de brug: Hier zie je al de "nieuwe" grill... En de 1.3 nam al niet zo'n ruimte in :P : Deze zaterdag gaan ze weer opbouwen... heb daar erg zin in hehe... Dan gaan er ook nieuwe koplampen in (deze zijn stuk), bumpers worden aangepakt, de oude voorschermen gaan erop... Ik heb ook een aantal stickers gekocht die op de achteruit komen.... ook komt er aan de rechterkant een extra spiegel.... |
Goed bezig, strax op de weg met 2 spiegels :P
|
All times are GMT +1. The time now is 03:55. |