Polo vergelijking met golf 5
Mijn moeder wilt haar golf 5 90pk tdi weg doen omdat ze te weinig er mee rijdt.
Gemiddeld 12.000 km per jaar. Nu wilt ze een ( 2005/2006 ) polo benzine er voor terug nemen. Ik adviseer haar een golf 5 benzine terug te nemen maar ze denkt dat die aardig wat duurder zijn in onderhoud en verbruik. Denk dat een golf 5 benzine niet zo veel zal verschillen kwa kosten en dan te denken aan verzekering, verbruik, onderhoud etc. Het gaat trouwens om 2 deurs modellen. Graag jullie mening en advies. |
Als je uitgaat van een polo met dezelfde motor dan is een mk5 idd duurder,
De mk5 weegt meer dus meer wegenbelasting en meer gewicht dat het vermogen moet voortduwen, dus ook een hoger verbruik. De nieuwwaarde/dagwaarde van een mk5 (even uitgaande van ook hetzelfde bouwjaar) is hoger dus betaal je ook wat meer aan verzekering :thumbup: |
Quote:
Dank voor je reactie. Ben ook benieuwd naar de gemiddelde prijzen van bijvoorbeeld onderdelen zoals een wiellager etc of is dat allemaal zo,n beetje hetzelfde? |
Kijk even op www.h-base.nl pak je n golf 5 en een polo, heb je ongeveer een indicatie. Heb op het moment geen etka meer anders kon ik het je zo opzoeken :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 14:24. |