Welke accu?
Hallo,
Ik ben nieuw hier, en heb een golf 2 1.6 automaat uit 1985 als tweede auto. Alleen starten deze automaten een beetje moeilijk. Maar hoeveel ah accu hoort erin? En hoeveel Ampère startstroom? Alvast bedankt, Dennis |
Hoi,welkom
Automaten starten allemaal moeilijk[veel herrie en zo Is het een 1.6 benzine of diesel? |
tussen de 43 en 55 Ah
zit je altijd goed als je natuurlijk met versterkers of andere zware slurpers gaat beginnen zou ik zeker minimum een 54 Ah nemen |
Sorry maar het is een 1.6 benzine carb.
Hij is echt helemaal standaard en er zit nu een 44 ah accu in, dus dat is wel genoeg? Ik gebruik de auto niet zoveel en had gister een lege accu. Dus ik heb even de lekstroom gemeten en dat is 0,07 A, ik vind het een beetje hoog maar is dat aanvaardbaar? Dennis |
dat is nu het probleem met zo'n weer
bij zou een kou trekt de batterij zich leeg als je die niet vaak start is ook een teken dat de batterij niet meer 100% is 44 Ah is goed |
Je klok en geheugen van de radio blijft met contact uit stroom opstaan
Een accu die al wat ouder is en met dit weer[vorst] gaat sneller leeg De accu gaat na 2/3jaar minder worden |
Accu is nu ongeveer 2,5 jaar oud.
Klok zit er niet eens in :) en met radio eruit maakt maar 0.01A uit. Maar is een lekstroom van 0,07A is dat goed of een beetje hoog? |
Of een lekstroom van 0,07A hoog is weet ik zo niet..
Maar als je hem niet zo vaak gebruikt kun je overwegen hem aan een druppellader te hangen? |
Quote:
Lekstroom mag maximaal 0,05a zijn geloof ik, dus het is iets teveel...Trek 1 voor 1 de zekeringen los en kijk wanneer de lekstroom lager is. Kom je niks tegen dan zit het in een achteraf ingebouwd accessoire (radio?) En laat je accuconditie even doormeten bij een garage. |
je kan ook het best de radio op het contact aansluiten
dus op de geschakelde plus dat verlaagd de kans dat de batterij wordt leeggetrokken door de radio :thumbup: |
Ja, maar moderne radio's hebben altijd een constante plus nodig voor memory...
|
Quote:
dat klopt maar de memory verbruikt geen (amper) stroom het is gewoon een circuit die niet mag onderbroken voor de geheugen maar de kans wordt klein dat je cd wisselaar aan blijft of je versterker of wat ook |
All times are GMT +1. The time now is 12:34. |