Schroefset AP of Weitec Ultra GT
Beste forumleden,
Ik zit met grote twijfel... Ik wil de voorkant van de auto 6 cm omlaag hebben en de achterkant vervolgens op zo'n manier verlagen dat de afstand tussen de banden en wielkast voor en achter gelijk zijn. Nu heb ik twee setjes op het oog die dit kunnen doen, maar ik weet niet wat de meest verstandige keuze is. Schroefset AP: - relatief onbekend -/+ stugger? + voor en achter precies in te stellen + zeer veel positieve verhalen (NL/BEL/DU) + zelf goed te monteren zonder verenspanner (die heb ik niet) Weitec Ultra GT: - niet goed zelf te monteren zonder verenspanner -/+ comfortabeler? + bekend merk + voor 6 cm verlaagd, achter in te stellen op 5 verschillende standen (dus ook 60/40 verlaging, maar ook 60/60) + positieve verhalen over Weitec Qua comfort schijnt een vaste verlaging wat beter te zijn, maar ik lees ook verhalen dat een vaste verlaging bij hogere belasting meer doorhangt in de kont (met risico op aanlopen). De set zal trouwens gemonteerd worden i.c.m.: OZ Polaris 15" x 7J ET 37 195/50R15 Ik hoop dat jullie mij van wat advies kunnen voorzien! Groeten, Bart |
AP..maar dat wist je al.
Gr Ronnie |
Optie 3, DTS RSX, zelfde als AP, maar met een ander stickertje (AP sticker zit zelfs nog onder de DTS sticker :D) Haal je op ebay.de bij DTSshop voor 500 euro, hardheid instelbaar!!
Overigens, AP/Weitec/KW komen allemaal uit dezelfde fabriek. AP (en dus ook DTS) is gelijk aan KW, maar dan niet van RVS. |
Quote:
Kdacht altijd dat AP niet instelbaar was?! |
AP APx is hardheid instelbaar, en DTS RSX is identiek daaraan. Heb zelf APx achterpoten besteld voor mn 32b.
AP vs KW....foto's spreken voor zich |
Thanks voor de reacties :thumbup:
Ik begon zelf richting Weitec te neigen, maar hier dus allemaal pro schroefset.... :rolleyes: Jullie maken het er niet gemakkelijk op! hahaha :D |
AP suspension wordt overigens niet genoemd op de website van KW. Weitec wel.
Waar is terug te vinden dat AP idd van KW/Weitec komt? Heb dit al vaak gelezen, maar nog nooit officieel ergens gezien? @Ronnie: Jouw mail heeft me dus ook erg aan 't twijfelen gemaakt... |
Quote:
dit heeft mijn leverancier ook verteld (dat AP, WEITEC en KW bij elkaar horen) dat is de importeur hier in nederland ;) |
Quote:
Kan wel zo zijn, maar er zit wel degelijk verschil in hoor! Weitec vind ik, en denk velen met mij comfortabeler rijden dan KW. Niet dat ik beweer dat KW slecht is, in tegen deel. Weitec geeft net een beetje mee comfort voor het dagelijks gebruik. |
Ok, dus AP zit daar inderdaad wel bij (ga ik dan maar even vanuit bij het nemen van mijn beslissing ;-) )
Vraag me voornamelijk af of een schroefset van 400 (AP) kwalitatief even goed kan zijn als een vaste set van 400 (Weitec). Het is de bedoeling dat de auto nog wel wat jaartjes blijft, zonder ieder jaar iets te moeten vervangen ;-) |
Ik heb zelf ook een set van DTS aangeschaft, de normale, niet de in hardheid instelbare set.
Het comfort is prima vind ik zelf. Zeker als je het gaat vergelijken met goedkope rommel (250 euro setjes). En je hoeft je echt geen zorgen te maken over de levensduur van een AP/DTS schroefset. Zolang je hem maar netjes in de vloeibare tectiel spuit na het monteren en afstellen komt het wel goed (geen roest dus). De voorpoten van mijn set zijn gelijk aan die van de set die jij voor je Mk3 kunt aanschaffen. Die aan de achterzijde zijn bij mij korter. Wel is het zo dat ik voor en achter nog 6 tot 8cm draad over heb. Ik zou overigens nooit die Weitec set aanschaffen, waarom niet: Die kun je niet exact afstellen. Met de tijd (je wilt de auto enkele jaren houden) ga je lager rijden, keer een andere set velgen, dan kan je met een schroefset de auto nog goed afstellen. Met die Weitec set gaat dat dus niet. |
@ Rubend,
Dit is dus wat ik hem ook al verteld had in de mail.. Keuze is eigenlijk makkelijk, dankzij jou tip dat de DTS line en AP en noem maar op gelijk zijn aan elkaar heb ik hem ook al verteld. Gewoon een schroefset vooral als het ook nog eens aan de zelfde prijs zit als een vaste set waar je na verloop van tijd toch spijt van krijgt. Gr Ronnie |
Zojuist een schroefset AP besteld bij Mark (Antera) van Lowering... :screwy: :confused: :D
Ben benieuwd! :cool: |
Goede keuze!
|
Mede dankzij de personen hierboven ;) Ben benieuwd! Over een maandje ongeveer wordt 't gemonteerd :cool: |
All times are GMT +1. The time now is 12:03. |