Wie kan mijn dieselpomp afstellen?
Heb hier een mk1 met een 1600 TD motor uit een golf 2, volgens mij de 70pk versie (met LDA)
Nu is het verbruik hoger geworden sinds ik de distributie heb laten wisselen. In het ergste geval zelfs 1 op 12.... Het kan ook met de sneeuw te maken hebben dat hij meer verbruikt natuurlijk. In ieder geval, ik zoek een dieselspecialist die mijn pomp, timing, turbo, roetstop etc etc zo kan afstellen dat hij lekker zuinig rijdt, bijv 1 op 20. Liefst in aan de A12, Gouda, Utrecht, Arnhem etc. |
Dan zou ik even terug gaan met de auto naar de garage en vragen of ze de timing nog een keer kunnen controleren.
Want dat klopt natuurlijk niet. Hij kan wel ietsje duurder lopen maar nooit geen 1:12. Loopt hij ook anders? Meer schokkerig met stationair ofzo? |
Quote:
Hij loopt als een zonnetje en start prima (wel even voorgloeien en de choke gebruiken). Heb wel het gevoel dat hij op de snelweg net een tikje trager is, maar met optrekken net een stukje sneller. Dit is wel minimaal verschil. Moet ook zeggen dat ik hem eerst ook wel op 1 op 14 kreeg, toen het nog niet sneeuwde... |
Dat is ook al veel vind ik.
Ik rij met mijn gtd ook een 70 pk jr 1:17 gemiddelt en in de winter 1:15.5 Misschien is het wel een keertje goed als je hem wat opschroeft. Dan hoef je niet altijd volgas te rijden om met het verkeer mee te komen. Die van mij reed ook 1:15 toen ik hem kocht. |
All times are GMT +1. The time now is 12:36. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.