![]() |
Wat is het verschil?
Hoi,
Ben nog op zoek naar een DX, het meeste wat ik tegenkom zijn blokken uit cabrio's. Nu zie je bij cabrioblokken op de rechter veerpoot een soort membraam zitten en naast de accu ook wat ik bij mijn eigen blok niet heb (zie foto). Ook zit er meestal een schakelaartje op het gasklephuis. Kan iemand mij uitleggen wat voor blokken dit nou zijn in cabrio's (kW, code), en waar al die extra zooi voor is. Alvast bedankt. ![]() |
Zo te zien is het blok op de foto hetzelfde blok als dat mijn vader in zijn cabrio heeft liggen.
Motorcode: JH 70kw/94pk |
Niemand met een cabrio gti die dit herkent? dacht dat dx nooit met die membramen en schakelaartje geleverd was...
|
Extra zooi is er voor om de motor zuiniger en schoner te krijgen
|
JH is geen DX. Heeft wel bijna hetzelfde injectie systeem en het ziet er aan de buitenkant bijna hetzelfde eruit.
De DX is trouwens nog gelevert in cabrio's tot ongeveer 1992. |
een DX heeft volgens mij 85 kw
Zie wel eens DX blokken op marktplaats staan. |
Quote:
Nou bitter weinig op MP, DX heeft 82kW |
JH werkt trouwens met een lambda en een katalysator en de DX niet.
|
Hier een foto van een MK1 GTI met DX blok uit 1983!
|
zoals de foto hierboven is idd dezelfde als mijn broer heeft in zen MK1 GTI, ik heb wel gemerkt dat er ook cabrio's geleverd zijn met motorcode DX en een electronische injectie, maar die zou thuis horen op het JH blok.
EV blok van een MK2 is hetzelfde als de DX in de MK1 alleen de inlaat zit naar links ipv naar rechts. |
Quote:
En daarom is het een EV en geen DX Blokken zijn gelijk maar aanbouwdelen niet en daarom ook een andere motorcode |
sorry je hebt gelijk
|
http://link.marktplaats.nl/401654802
http://link.marktplaats.nl/401654802 http://link.marktplaats.nl/387494216 misschien heb je er wat aan |
Quote:
Hey thnx, dakeraf, die had ik nog niet gezien |
All times are GMT +1. The time now is 11:31. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.