Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Krukas en Nokkenas afstellen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=78401)

vwjohnny 02-12-2010 22:13

Krukas en Nokkenas afstellen

hallow

Ik heb de koppakking van mn 1.3I NZ vervangen.
Maar ik heb de stomme fout gemaakt om voor het demonteren van de kop
de distributie niet optijd te zetten :shake:

Nu kan ik het teken van mn nokkenas wel vinden.
Maar van mn krukas ga ik uit van het "deukje" in de krukaspoulie maar waar moet ik naar kijken op het onderblok :confused: Please Help

groeten vwjohnny

Gino89 02-12-2010 22:27

Bij de 1.6 wat ik toen had, zat op de kap die over de distributieriem zit een klein merkteken. En die moest je dan gelijk zetten met dat deukje of streepje op je krukaspoulie.

tim_j 02-12-2010 22:29

Er steekt een vorkje uit boven het krukaswiel, daar time je de poelie op.

vwjohnny 02-12-2010 22:38

daar time je de ontsteking op als ik het goed heb.
heb dat geprobeert maar daar kon ik hem net niet naar toe draaien dan raakte de zuiger de kleppen

tim_j 02-12-2010 22:43

Een vorkje met een "o" erop he? Dat is ober stosen punkt, ofzoiets: bdp. Daar zou het op moeten werken echter tikte mijn 1.3 mh als een trekker op de"o", dus iets naar rechts getimed en dat ging wel goed.

Gino89 02-12-2010 22:43

En op die kap staat niks dan? Zo ver ik weet lopen die 8v blokken toch vrij, Komen de kleppen toch niet aan de zuiger?

dacht dat het iets van obere tote punkt was. Bovenste dode punt.

Spierings 03-12-2010 00:06

Zit er bij zo'n nz motor het merkteken niet gewoon op het vliegwiel en af te lezen via die kunstof dop aan de bovenzijde van de bak???

Gertjan 03-12-2010 00:54

Wat Tim zegt, boven je krukaspoelie zit een soort vorkje, daar staat ergens een 0, daar moet je het streepje op de poelie mee gelijk zetten, klaar.
Heb het zondag nog gedaan bij een NZ ;)

Johan1982MK1 03-12-2010 08:30

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Wat Tim zegt, boven je krukaspoelie zit een soort vorkje, daar staat ergens een 0, daar moet je het streepje op de poelie mee gelijk zetten, klaar.
Heb het zondag nog gedaan bij een NZ ;)

Klopt, gewoon boven en onder op tijd zetten en klaar..

Van t weekend nog een polo 1.4 gedaan, bijna zelfde blok stelt niet zoveel voor.

Renegade 03-12-2010 12:39

En even nieuw waterpompje erin zetten, anders kan dalijk alles weer los :thumbup:

vwjohnny 03-12-2010 18:28

Quote:
Originally Posted by Renegade
En even nieuw waterpompje erin zetten, anders kan dalijk alles weer los :thumbup:

is vorig jaar nog vervangen toe ik er een nieuwe riem op heb gezet maar had het toen allemaal uit geprint maar is kwijt. En heb te veel riemen gedaan intijd nu kan ik met het niet meer herrineren

vwjohnny 05-12-2010 11:56

Dank voor de reacties.

Motor staat nu op tijd probleem dat de motor niet rond wou was omdat het meeneem schijf je van de ontsteking schijnbaar kapot is gegaan met monteren. En de brokstukken hielden alles tegen. Morgen even andere halen monteren en dan goan.

All times are GMT +1. The time now is 05:12.