1980 Volkswagen golf cabriolet project
Wij zijn begonnen met een nieuw project.
Het gaat om een volkswagen golf 1 cabriolet, eerste toelating 3 maart 1980! De plannen zijn op korte termijn om de verlichting en de grill weer origneel te maken. en sparen voor een lasapparaat, om al het noodzakelijke laswerk te doen! Qua looks: zoals eerder omschreven wordt alle verlichting weer origineel, ik ga op zoek naar een simpele gti grill (zonder verstralers) De bbs spoilerpakket gaat eronder weg, en er worden de standaard plastic randen weer gemonteerd. Ook is de bedoeling om gti bestickering aan de zijkanten te plakken! Motorisch zijn we er ook nog niet uit, het rf blok met automaat die er nu inligt werkt nog perfect. en is zuinig ook nog. We zaten aan een dieselblok te denken! Qua interieur ben ik er nog niet uit, maar het is allemaal toekomst muziek. Eerst maar eens sparen voor een lasapparaat. Oja hij is t/m halverwege 2012 apk gekeurd, 1 x per 2 jaar hoeft hij maar gekeurt te worden. Zoals op de foto's te zien, kan hij zo in het autostyle catalogus. Daar gaat dus verandering in komen. :thumbup: |
Vandaag de eerste aankoop gedaan voor de golf.
Een spucknapf stuur, nu de rest nog haha! Fototje volgt zodra hij gemonteerd zit. Zou het stuur nog heel graag willen laten bekleden met leer, iemand een goed goedkoop adressje? |
Leuke cabrio ,en zo'n automaatje is wel relaxt cruisen natuurlijk.
Stuur Alberto even een pm over het bekleden van het stuur,hij kan je vast verder helpen. Succes met je project. :thumbup: Gr Jan ps: je oude rode golf GTD bestaat niet meer ,deze heb ik gekocht en gesloopt voor onderdelen :redface: Laten we het er op houden dat zijn laatste baas hem niet lekker heeft behandeld (lees roest en deuken) |
Hey wat jammer dat die GTD niet meer leeft, in de tijd dat ik hem had was hij super! Heerlijk rijden, en superzuinig. Roest had hij toendertijd niet tot nauwelijks. Zwerft nog wel een topic hierover rondt!
Thanx voor de reactie! En voor de bruikbare tip natuurlijk :thumbup: |
mooie cabby,maar je bent toch niet van plan de bbs kit eraf te halen he?
zou eeuwig zonde zijn imo..... |
Jep gaat eraf, vindt hem vreselijk!
|
mooi tdi torretje er in gooien, we zijn nu bezig met een caddy 1 tdi aan het bouwen.
|
Pewi, zit ik dan niet aan een uitgebreidere keuring?
De regels veranderen per januari toch weer? Wil eigenlijk zo min mogelijk geld uitgeven aan de rdw. Dus zoek een cy of een jk dieselmotor. |
Vandaag het spoilerpakket eraf gehaald, en ben toch wel verrast.
Hij is nog erg hard voor een 30 jaar oude auto, moet de dorpels wel lassen en de wielkasten achter. De bandenbak, tankdop etc is allemaal nog helemaal hard. Nu nog sparen voor een goed lasapparaat! |
Toch maar weer een mk1 Cabbie !!....... toppie....... succes met de op/ombouw
|
Wat ga je doen met die BBS kit? Heb eventueel wel interesse.
Is het de bedoeling om de auto zo origineel mogelijk te maken of wordt het toch een geheel eigen stijl? Is in ieder geval een nette basis ondanks dat het autostyle gehalte vooralsnog hoog is. |
Sjeesbeest, alles goed?
Inderdaad weer aan een mk1, heb er altijd goede herinneringen aan over gehouden. @Audilimburg, de bbs kit gaat inderdaad weg, dit is wel de variant van polyurethane (is dus flexibel) Hij wordt als volgt: Origineel mk1 gti stalen velgen opnieuw gepoedercoat Originele striping op de zijkanten Originele grill enkele koplampen Originele verlichting Origineel skai interieur incl spucknapf stuur Maar voordat ik dat allemaal kan doen, moet ik flink gaan lassen. Met name de dorpels en de wielkasten achter, en in het motorcompartiment zit ook nog wat roest. Het fijne is wel, dat alle structurele zaken bikkelhard zijn. Daarmee bedoel ik dingen als de versteviging in de dorpel en de binnenschermen achter etc etc. Binnekort eerst plaatwerk bestellen, en op zoek gaan naar een co2 lasapparaat die in mijn budget past! |
Met mij ist goed, met de cabbie kan ik zo geen antwoord op geven die staat al een tijdje stil :P de mk1 gti ben ik mee bezig om te voorzien van R1 carbs en de dagelijkse vervoersmiddelen doen wat ze moeten doen.
Jij gaat dus weer lekker aan de hobby, je vorige wagens waren in een korte tijd ook zeer netjes........ alleen jammer genoeg altijd zo snel weer weg. Je heb nu geluk want je weet wat ze zeggen........... ""met een witte blijf je zitte"" :P hahaha...... die van mij gaat in iedergeval ook niet weg (heb ook een witte) Ik heb een Cebora 155 Bravo en werkt prima.... mijn maat is al 2 jaar aan het lassen met zijn eigen Cebora 155 Bravo en het ding werkt echt perfect !! Bij Rustbuster te Veenendaal kun je ze kopen. Ik heb er toen 1 aangeschaft via een man in Zwanenburg klik hieroooooo mooi goedkoop en erg nette man. |
De omstandigheden waren destijds slecht, dus kon ze ook niet houden hellaas.
Nu is het allemaal anders gelukkig, die van de cebora is een goede tip. Scheelt wel heel erg veel t.o.v rustbuster. Hopelijk verkoop ik mijn borbetjes snel! |
Vandaag originele verlichting gemonteerd, oogt een stuk beter gelukkig
Foto's volgen zodra ik een originele grill heb gevonden! |
Quote:
Als het op de rdw pagina vermeld staat is dit zo. Zo niet, dan is het een broodje aap. |
Jammergenoeg, zijn er zoveeeel apenbroodjes verhalen met betrekking tot de rdw.
Thanx voor het reageren erop Richard! Vandaag de meest cruciale onderdeel voor dit hele project opgehaald, een co2 lasapparaat. Eindelijk na al die jaren, heb ik er zelf eentje. Nu nog sparen voor inlasdelen, en dan kunnen we aan de slag |
Wat voor lasapparaat heb je nu gehaald?
|
Hey Erik
Het is geen cebora geworden, maar een Efri! Is een duits kwaliteitsmerk, wel een 2de handse maar nog echt perfect. En gek genoeg vondt ik die prettiger lassen dan de cebora. Groetjes van Jeroen |
Vandaag weer met dit project bezig geweest, er zit niet veel vaart in.
We doen stukje bij beetje er alles aan om er weer een mooie roestvrije golf cabriolet van te maken! Als het goed is gaan we morgen plaatwerk ophalen. We hebben ook een andere grill gekocht, moet alleen nog hoekstukjes zien te vinden. Hella grill met Hella dito breedtestralers: Op de auto gemonteerd, en hier zitten dan ook Hella koplampen! (veel beter dan dat heldere spul imho) En uiteraard met originele knipperlichten. Het eerste plan was om de wielkasten plaatselijk te lassen, maar omdat de wielkasten toch slechter waren als gedacht. Besloten om de hele rand te vervangen. Ook zit ik te denken om hier een modificatie aan te doen! Ik wil het binnenscherm direct vastlassen aan het buitenscherm. Dus niet door laten lopen naar de omgevouwen rand zeg maar. Omdat dit dus dan plaat op plaat is en erg roestgevoelig is! Iedeetje? |
All times are GMT +1. The time now is 15:52. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.