![]() |
differentieel maakt herrie (opgelost)
Ola..
Eindelijk heb ik van het weekend een 5 bak onder mijn jetta 1.3i nz gegooit. (CNU 085) Alles aangesloten.. gaat prima en soepel in zijn versnellingen enzo. Teven heb ik ook het lager drukgroep en plaat vervangen. Tijdens het rijden vond ik hem alleen wat veel herrie maken. auto even op de bokken gezet en de motor laten lopen in zijn versnelling om te horen waar nou die herrie vandaan kwam.. Eerst dacht ik dat de steekasssen niet goed waren dus heb ik deze vervangen met de oude de er eerst op zaten. weer even laten lopen maar het mocht niet baten.. de herrie zit er nog in. Na goed luisteren kwam het duidelijk uit het differentieel.. hoe harder ik ga rijden deste harder het geluid word. ik denk dat ik dus weer opzoek kan naar een andere 5 bak. wiellagers heb ik ook gecontroleerd en die maken geen herrie.. Misschien dat er iemand nog een andere oplossing weet? Want ik weer het even niet meer |
Zit er genoeg (verse) olie in?
|
meer dan genoeg... Ik heb heb los afgetapt en bijgevuld, dus dat hij nog buiten de auto lag. ongeveer 3 liter olie...met 75w90
|
het differentieel geeft een bonkend geluid als deze stuk is.
revisie of een andere bak is de oplossing |
Quote:
Dit is meer een schrappend geluid.. Ik blijf ook koppelingsplaat ruiken.. terwijl hij er volgens mij gewoon goed op zit.. Die passen er maar op 1 manier op.. Tijdens het remmen en koppelen tegelijk word het geluid harder, of bij het harder rijden gaat het schrapen ook sneller klinken. Deze bak heb ik 4 weken geleden van de sloop gehaald.. Ik denk dat ik morgen toch maar weer even de bak er afhaal om te kijken of de platen wel goed zitten.. Het is niet anders maar helaas.. of is er een manier om naar de plaat te kijken zonder heel die handel er aftehalen? (vooral met deze kou) Ik ga voor de zekerheid morgen maar met de bus naar het werk. Ik druf het niet aan om er 50 km er mee te gaan rijden. |
Quote:
Misschien ligt het aan je handtekening :rolleyes: |
Quote:
Neuhhh.. Ik duik er straks toch nog meer even onder om te de boel te controleren... anders houd het echt op.. en trap ik de 4 bak er weer onder, totdat ik weer een goeie heb..en of de plaat moet niet goed zitten.. maar dat lijkt me stug... |
Ik heb even een kort filmpje gemaakt voor het geluid als de motor stationair draait.
Volgens mij hoor ik hem hier al ligt schrapen.. http://www.youtube.com/watch?v=VlYBbA9cC3g Weer niet of jullie wat vreemds horen? Zou het ook kunnen zijn dat het vliegwiel krom is? |
Quote:
Misschien een keer juist op peil zetten, volgens mij zit er iets teveel in. Bij mijn golf met 5 bak gaat er maar 1.7l in nadat ik deze helemaal heb afgetapt en weer tot de overloop hebt bijgevuld. Volgens mij staat die vul hoeveelheid ook in etka. |
Quote:
Ik zal eens kijken... ik heb net 100 meter gereden toen viel de jetta weer uit... kreeg hem ook niet meer aan.. ik duw hem vanavond weer terug op zijn plek en gooi de 4 bak er onder... Ik denk dat mijn accu ook niet meer 100% is na dat m'n maat zijn t3 v6 er mee probeerde te starten heeft.. |
Je pionas lager is waarschijnlijk versleten.
|
Quote:
mmm oke... dat zou het kunnen zijn.. ik ga morgen eens even een babbeltje maken met de sloop.. Kijken of ze hem nog terug willen nemen/vervangen voor een ander.. Gelukkig weet ik nog een golf 3 1.4 te staan op de sloop. Dus ga ik die maar halen denk ik... Alleen ga ik die er pas weer onder zetten als weer wat beter is. |
Ik wil de defecte bak wel overnemen.
Scheelt je een hoop gezeur. |
Quote:
Dat is waar.. ik ga eerst die bak er onderuit rossen vanavond dan ga ik verder kijken wat ik nou wil gaan doen... je hoort nog van mij. ik ben een beetje :mad: :shake: :screwy: :wow: momenteel.. |
Hoop werk en dan is het nog steeds *** succes, 1.3 bak gaat 3.2 liter in.
|
Quote:
3.2 liter zit er ook wel in ja.. dus dat klopt wel. Ja het is niet anders... hoop werk voor jan met de korte achter naam. Ach... zo leer in het wel.. |
ARG... zet die 4 bak er weer onder vergeet ik het lager.... kan ik weer alles er tussen uit slopen.. gelukkig had ik hem nog niet helemaal in elkaar zitten toen ik er achter kwam...
Haastige spoed is zelden goed. Echt ik kan hier zo van balen.. |
All times are GMT +1. The time now is 00:51. |