Jel's MK2 1.8GTI 8v 1986
Hej iedereen,
Eindelijk ben ik klaar met alle jobs en auto's die ik nog moest doen en heb ik eindelijk de GTI in men garage gereden. Het gaat om een orginele MK2 GTI 8V van 1986. Heb hem 2jaar geleden gekocht van de eerste eigenaars met 172.000Km op de teller. :thumbup: Ik heb er een jaartje mee gereden maar toen begonnen de problemen. :mad: Ik heb de benzine verdeler,opvoerpomp, filter, verstuivers, batterrij al vervangen. (hier wat foto's uit men oude htreads) Weer een tijdje kunnen rijden tot de waterpomp vastliep , de koppakking begon te lekken en het schuifdak ook. Heb hem toen aan de kant gezet en daar is ie blijven staan tot vandaag. Ondertussen is ie een beetje groen geworden en is men achterruit gesneuveld. Wat ben ik van plan: -verbreed staal (heb ik al:9.5inch en 10.5inch breed 14" 4x100) - verlagen (Heb ik ook een set maar komt mss nog een nieuwe onder) - Kruislichten (zowel gewoon licht als de verstralers, heb ik ook al) - Pinkers met standlicht (heb ik ook al) - orginele golfbalpook (heb ik ook al) - CV (heb ik ook al) - Alle bumpers terug zwart maken en plastic delen (of nieuw kopen) - Nieuwe kachelradiator (heb ik ook al) - Nieuwe waterpomp (heb ik ook al) - orgineel interieur (heb ik al laten herstellen) - Votex console + klokjes (Heb ik ook al 2x) - Nieuwe kofferklep sticker (Heb ik ook al) - en wss nog wel wat dingen :D Voorderest blijft hij orgineel. Ik wil het blok volledig uit elkaar gaan halen en reviseren. Dit wil ik zelf doen om de kosten wat te drukken en vooral om wat bij te leren. Het is en blijft een hobby dus het gaat allemaal wat low budget worden maar niet het goedkoopste van het goedkoopste. Vlakken van het blok en honen en kleppen slijpen laat ik doen. Demonteren en monteren ga ik zelf doen. Spuiten zit er financieel niet in maar wel wil ik alle plekjes laten bijwerken. Hier wat foto's van de spullen die ik al heb liggen en hoe hij er nu uitziet. |
Ik ga proberen alles bij te houden wat ik doe met zoveel mogelijk foto's. :thumbup:
Gisteren eerst maar eens al het glas opgeruimd van de achterruit. Daarna de wagen eens gestofzuigd en vande week begin ik met hem uit te kleren want al mijn matten zijn nat en de isolatie er onder moet vervangen worden. |
Gaaf auto'tje voor een project, en mooi dat ie weer netjes terug in orde komt.
Wat 'n klote-werk hè, dat glas opruimen. :D |
Quote:
thnx en ja idd wat een klote job. Ligt echt overal tussen. |
Verdorie, die belgen weten de leuke MK2 GTI's met dunne bumpers wel te vinden! Gaaf!
|
Quote:
thnx. Ik wou eig altijd een volledig clean GTI maken. Zonder plastic wielbogen en zijstrips Maar omdat deze nog in hele mooie staat is en nog volledig orgineel vind ik het zonde om alle zijstrips en plastic wielkappen eraf te halen. Had eerst nog een kas staan die ik dan wel clean wou maken maar die is verkocht en daar is een MK1 1.8GTI cabriokas voor in de plaats gekomen. Wat ik daar mee ga doen zie ik wel als deze af is. Zou ooit nog wel eens een weber carbu project willen doen. Maar niet met deze. :thumbup: |
ik ga dit volgen maar een mooie basis!
|
Quote:
thnx hiervoor is de grill die ik bij je heb gekocht. :thumbup: |
Zo eindelijk staat hij dan droog binnen :D
zal hem ook gaan volgen Jel. Dit ding is het waard om opgeknapt te worden. oja, wilde je al die VDO meters nou houden of verkoop je er nog? gr Joost |
mooi ding,had al eens wat foto's voorbij zien komen.
ben benieuwd. |
krijgt de gril een goed plekje :d Ik heb het echt onnozel druk maar ga proberen hem zaterdag te posten dus dan zal die maandag of dinsdag bij je collega aankomen
|
Quote:
Heel goed :thumbup: @ de Pul: heb al enkele threads gehad over deze wagen, vooral om hem rijdend te houden toen. :D @ Joost: Ik doe mss nog wel een klokje weg, maar heb er nog nodig voor de cabby en heb er ook 2 aan men broer beloofd. Ik laat wel eens weten wat ik over heb :thumbup: |
zo, nog eens 2 jaar verder en eindelijk gaat het er van komen :D
Heb de auto hier altijd laten staan omdat ik er toch ooit aan wou beginnen. Ondertussen heb ik eerst de MK1 in orde gemaakt zodat ik toch iets heb om als oldie mee rond te rijden en meetings te doen. => link MK1 1.1 R6 carbs. Gistere batterij in de GTI gezet en gestart, starte van de eerste keer dus dat valt al mee. Heb wel ergens een koelvloeistof lek want het water loopt er los door. Ik denk dat er een vriesstop in het onderblok is gescheurd. Volgende week ga ik het blok uitbouwen en dan de kas eens goed poetsen. Hoop deze winter het blok volledig uit elkaar te hebben en te kunnen laten reviseren. Ga hier alles bij houden van foto's zoals ik met men vorige auto gedaan heb. |
Is altijd jammer als er een ruit sneuvelt en vervolgens de auto nat word van de regen.
komt wel weer goed met deze machine zo te zien :thumbup: |
Quote:
Auto is niet nat hoor. De kapotte ruit heb ik 2 jaar geleden nog vervangen door een ander exemplaar speciaal omdat hij niet nat zou zijn, auto ziet er eigenlijk hetzelfde uit als op de foto's alleen een beetje groen van buiten te staan. :D |
Ah oke, gelukkig maar anders was het een verzopen katje geworden.
|
En hij staat binnen. :thumbup:
Vandaag begonnen met de motorkap en voorfront te demonteren. Ga er proberen foto's van te nemen en ze hier te plaatsen. Blok moet uitgebouwd worden want hier is een vriesstop van het koelwater uitgeschoten. Eerst was het de bedoeling deze auto tot in de puntjes te restaureren maar ik ga hem gewoon in orde zetten zodat hij volgend jaar terug als daily kan gaan dienen. Heb de MK1 nog en heb wss volgende week ook nog een kever ebij. :thumbup: |
Leuk project. Vind een zilveren Golf II toch altijd wel dik!
|
Quote:
thnx, vind het ook 1 van de mooiste "kleuren" die orgineel op een MK2 is geleverd (mijn mening :D ) Zag gistere ook de foto in het dikke MK2 topic en als hij proper gespoten en gewassen is ziet hij er idd heel dik uit. deze foto dus, |
Leuk project, blijf je volgen ;)
|
All times are GMT +1. The time now is 14:38. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.