Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   knipperlichten Golf 2 defect?!! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=77938)

Bumper83 21-11-2010 19:39

knipperlichten Golf 2 defect?!!

Hallo,

nadat ik vanmiddag mijn instrumentenpaneel uit mn Golf 2 Gti 1985 gehaald had en mn km-teller te hebben vervangen bleek ineens nadat ik het instrumentenpaneel terug had geplaatst mijn knipperlichten het niet meer deden.

Daarentegen brand mn knipperlicht indicatorlampje in mn instr. paneel nadat ik het contact heb ingeschakeld nu continu maar zwakjes, beweeg ik mn knipperlicht hendel naar boven of beneden gaat het lampje continu fel branden maar gebeurt verder niets.

Bij mijn weten gaat de schakeling voor je knipperlichten buitenom het instrumentenpaneel?!

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of in welke richting ik moet zoeken?

Mvg

Robert

jobro 21-11-2010 19:47

klink als de knipperrelais in je zekeringskast die de geest heeft gegeven

Bumper83 21-11-2010 20:03

daar zat ik namelijk ook al aan te denken, beetje vaag dat met contact aan er wel continu een lampje blijft branden?! Hoor ook niets klikken in mn relais.. zou het ook nog kunnen zijn dat ik een draadje geraakt heb tijdens het verwijderen/plaatsen van mn instr. paneel?

golf mkII 16v 21-11-2010 20:11

Relais 21
Printplaat van de teller beschadigt

Bumper83 21-11-2010 20:14

het relais weet ik idd te vinden, maar gaat die schakeling via die printplaat van mn teller? kan het me bijna niet voorstellen eigenlijk, en zo ja waar moet ik kijken/meten?

golf mkII 16v 21-11-2010 20:27

Zitten de stekkers er wel goed in gedrukt
Krijg je ook rare problemen als dat niet zo is[ervaring mee]

Bumper83 21-11-2010 20:32

Ik heb de stekkers in het instrumentenpaneel na terugplaatsen een paar keer goed aangedrukt en weer verwijderd en weer aangedrukt en er veranderd daarna niets :(

Bumper83 21-11-2010 21:01

Heb het probleem waarschijnlijk al gevonden, ik had ook mn facia paneel verwijderd en daarmee ook mn alarmlichtschakelaar. Als deze niet is aangesloten, functioneert je normale richtingshandel blijkbaar niet, na de alarmlichtschakelaar even aangesloten te hebben deed alles het weer. :thumbup: Overigens knipperlichten getest zonder instrumentenpaneel, dus loopt niet via het instr. paneel. Is alleen een aansluiting voor een slave lampje die het knipperen aangeeft meer niet.

Toch allemaal bedankt voor het meedenken, ik was iets te gehaast om het gelijk op het forum neer te zetten maar goed misschien zijn er nog meer onnozelen zoals ik hier die dit eens overkomt dan hebben ze misschien nog wat aan deze info haha :screwy: :screwy:

gizmo98 21-11-2010 21:25

Toen ik het las wist ik dat het in je alarm licht schakelaar zou kunnen zitten
maar je had het al gevonden

All times are GMT +1. The time now is 16:47.