Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Stel je voor (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145)
-   -   fcapri (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=77318)

fcapri 06-11-2010 09:41

fcapri
 
mijn naam is dus andy, op internet gekend als fcapri.

nooit VW gereden, en was het eigenlijk niet van plan, maar door een verandering in carriere moet ik nu elke week een grote afstand afleggen en had ik een diesel nodig (ik doe het nu al een 2,5 maand met een 5.2V8 en t wordt te duur in LPG kosten :D ).

ik zocht dus een goedkoop autooke, redelijk bestand tegen roest, liefst belastingsvrij want ik ben geen sponsor van de overheid, en een zuinig dieselke.
vooral voor die roestconditie schieten nietveel autos meer over en ging ik dus op zoek achter een golf 2 met een 1.6 plat diesel blokje (ik haat turbos, veel te slijtagegevoelig).

sinds gisteren heb ik hem gevonden se, bij een VW garage gekocht voor 200€ en vrijdag werd deze gekeurd voor verkoop:



deze is al op de baan sinds 1988, komt van een oudere persoon en heeft 360 000km op de klok staan. de eerste proefrit ging alvast goed.

verder ben ik al ongeveer 10jaar IT'er van beroep en sinds deze zomer werk ik bij defensie voor een opleiding onder officier ICT.
ben een echte autofreak, ik rijd enkel met autos die ouder zijn dan 25jaar (deze golf is dus een uitzondering op de regel). deze golf is dus men 15de auto.

als er nog vragen zijn, stel ze maar gerust, ik vermoed dat ik in het technische gedeelte nog wel zal terechtkomen want van VW's ken ik niks.
heb wel eens sporadisch aan men zus haar polo gewerkt, en de koppeling daar vervangen is een hel met wat ik gewend ben met men ford oldimers

jetta mk1 '82 06-11-2010 09:57

welkom, foto's van de V8 zijn ook welkom hoor!

Domi 06-11-2010 09:59

Quote:
Originally Posted by fcapri
een 5.2 V8



:postpics:

fcapri 06-11-2010 10:05

gebouwd in 76, op de baan sinds 77 en ik gebruik hem nu al een jaar of 5 als dagelijkse wagen. staat altijd buiten want kan niet in de garage.



En deze heeft golf mk2 lampen steken :thumbup:

Madison 06-11-2010 10:13

Ik neem aan dat fcapri Ford Capri betekend?
Ben ik wel fan van :)
Kennis van me had vroeger(nou ja...vroeger...1995)
een bloedrode met Zender bodykit.
Maar origineel is toch beter lijkt mij.

Veel succes met je Golf! :thumbup:

fcapri 06-11-2010 10:15

Quote:
Originally Posted by Madison
Ik neem aan dat fcapri Ford Capri betekend?
Ben ik wel fan van :)
Kennis van me had vroeger(nou ja...vroeger...1995)
een bloedrode met Zender bodykit.
Maar origineel is toch beter lijkt mij.

Veel succes met je Golf! :thumbup:


yep, maar capris bestaan niet in diesel hé, dus daar kan ik niet mee rijden nu. ik heb er nu een 3tal staan, en moeten er nog minstens 2 bijkomen :D .

heb hier in de werkplaats nog een golf2 staan van men broer, heeft deze kapot gereden, heel het front ligt in elkaar. was een 1.8benzine. die zal voor onderdelen diene voor de mijne nu ;)

avatar/signature test

fcapri 06-11-2010 11:48

ff paar van men andere mormels tonen.

men fiestake. de meest low budget auto die ik heb. gratis gekregen. zo werd die gevonden, stond al 2jaar onder die boom zonder achteruit



en een kleine 200€ later. jaja, je leest het goed, 200€. en dit is tax en verzekering van de auto inclusief :cool:








één van men capris:


en ik weet dat er bij VW van die freaks zitten voor diepe velgen, hier een foto waar er velgen opzitten met ET-19 (negatief 19 dus). op de bovenstaande foto staat hij met rial velgen ET12


en ET-40



.

men escort die ik op 40 avonden van de bovenste tot de onderste foto heb gekregen inclusief keuren en inschrijven. deze was een 1.3 automaat en motor was vastgelopen. de auto is volledig omgebouwd naar manueel en heeft een 1.3GT blok gekregen van 72pk. de grootste miserie was het herlassen van de pedalen. want de automaatkassen hebben een grotere tunnel dan de manuele. hier komt later een 2.0 5bak in van een capri




dan hebben jullie toch al een idee wat ik allemaal uitsteek savonds :D

vergeet ik men sierra nog. een originele XR4i, met een 2.8i V6 blokje. de ideale circuit wagen, en daar zijn de meeste ook heen :( . slechts 27 000 van gemaakt, nog zeldzamer dan een cossworth, want die hebben een gewone 3deurs kas. en deze heeft een aparte C stijl door de zijramen achteraan


Tiefleger 06-11-2010 11:55

Welkom. Mooie auto's hoor die fordjes, zo'n grijse heeft mijn broer ook gehad.
En zo'n Sierra 4x4 had ik bijna gekocht, tig jaren geleden.
Ik mis alleen nog een granada en taunus in deze bouwjaren serie. :D :D
Capri's genoeg te koop.http://kopen.marktplaats.nl/search....stcode=7482&p=1

fcapri 06-11-2010 15:56

jaja, capris genoeg te koop, maar ik zoek 2 specifieke.

een mk1'tje, liefst van de jaren 69, motorisatie maakt niet uit, wordt een cruiserke.
en ik zoek een kas mk2/mk3 van een 3.0. liefst zo rot mogelijk want het is een project waar enkel de dakplaat nog origineel van blijft. al de rest wordt uit elkaar geslepen en in staal herlast. bedoeling is zo eentje te bouwen, maar nie uit polyester, maar staalplaat:
http://fcapri.homelinux.com/off/pics/capri_mk2C.JPG
de amerikaanse uitbouwkit van de mk2. ver dezelfde look is mijn doel, alleen met de chroom bumpers zoals men blauwe heeft

die sierra is geen 4x4, dat is pas vanaf de mk2's, en deze hebben de 2.0DOHC blok. dees is een echte XR4i en deze heeft de 2.8injectie cologne V6 steken. ook herkenbaar aan de halve achterruitjes op de zijkant. een gewone 3deurs kas heeft 1 grote zijruit achteraan. van een 1.3 3deurs kan je een cossy maken, maar er is geenenkele waar je een xr4i nog kunt uit maken. ze worden zeldzamer en zeldzamer. de XR4i is dan ook het topmodel die door ford zelf is gebouwd, cossworths zijn gebouwd door de tuningfirma cossworth

taunus had ik bijna gekocht, weet een heel gezonde staan in een schuur hier, een GXL 1.6. kas is keihard, alleen 1 wielrand achteraan slecht. t is dat ik gene tijd heb, en ook beetje plaats tekort in de hangaar
:D


Madison 06-11-2010 20:43

Dat staat aardig vol zo ja :D

Tiefleger 06-11-2010 20:56

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=liyvvcflfssu
Misschien is dit wat. Is niet echt goedkoop maar wel een oud type.

Domi 06-11-2010 20:57

Leuk spul.

Hier in de buurt rijdt ook een sierra XR4I V6 origineel.

fcapri 06-11-2010 20:58

zo dringend moet ik die autos nu ook niet bijhebben. k heb sinds dit weekend nog maar pas ne golf bijgekocht :) .

k heb trouwens de eerste 2jaar geen tijd om ze op te maken, dus da wordt ff uitgesteld. er staan er hier trouwens nog een stuk of 10 te wachten voor resto.

eerst is da golfke wa beschermen tegen de winter

fcapri 21-11-2010 09:37

dit weekend beetje aan de golf gewerkt.

1)de deuk vooraan onder de bumper eruit gehaald en herverfd (wel donkerder blauw maar dit zal de auto helemaal worden onderaan (2tone licht en donker blauw).
2)witte pinkers gestoken vooraan (sterke glaasjes zeg, die komen uit men sloper, gans het front ligt in elkaar en die glaasjes zijn intakt: hier komen ze uit )
3) velgen geschuurd en herspoten. was begonnen met polijsten zoals ze ooit waren, maar laat het dit jaar ff gespoten aangezien ik ze nog nodig heb ik de winter



nu enkel nog eens de onderkant van de deuren en het hoekjes achteraan nog in het donkerblauw


crazychrisje 21-11-2010 11:58

nog welkom hier.
wat een mooie collectie wagens heb je!
Helemaal te gek joh. fijne hobby is dat toch het sleutelen!
je pick up is zekers te weten ook gaaf, wil ik later ook nog een keer een!
succes met alles en hou ons up to date!

fcapri 27-12-2010 14:53

en we hebben niet stil gezeten. de chauffeurdeur is herspoten, dus die lelijke vlekken onderaan zijn weg (vorige eigenaar vond blijkbaar dat je deuken gewoon kan opvullen met ALU plamuur en zo laten

heb me bezig gehouden door alle schakelaar open te prutsen, lampje uithalen, groen glaasje eruit halen, witte LED erin te solderen, en dan hopen dat de schakelaar het nog doet. :D



de achterklep werd hersteld, dus ik heb weer nrplaatverlichting, achterruitenwisser en achteruitontdooiing :cool:

ik vond het ook lastig dat men golf geen voltmeter heeft, terwijl men dodge en capri dat wel hebben.
dan prutsen we zelf maar iets in elkaar hé:



en zo zit het in de golf



de onderste rode led brand al op 11V (te laag)
de oranje daarboven brand op 12V (accu laad niet op)
de 2 groene daarboven staan op 13 en 14V (accu laad)
en de bovenste rode is 15V (teveel)

en ff gestart, op de foto brand 1 groene, dus de dynamo haalt de 14V niet. als ik de lichten, de chauffage aanjager, de achterruitverwarming en de ruitenwissers aanzet gaat ook de groene uit en loopt waarschijnlijk de accu op die moment net niet leeg (12 tot 12,9V). als die oranje uitgaat, ben ik effectief de accu aan het leegtrekken. altijd handig om zoiets te weten. de meeste weten pas dat de dynamo kapot is, als ze in panne staan. ik zal het zien als enkel die rode led onderaan nog brand. ik zie het dus ook als de muziekinstallatie de accu leegtrekt.

volgende doel. de tellerunit eruit halen want wil een werkende km teller (naald doet het wel, de getalletjes niet meer). heb ook een tellerunit gevonden met een toerenteller in (diesel), dus hopen dat die connectors overéénkomen, of ik mag beginnen een toerenteller in een unit te steken met een klok. ook het dashboard wordt dan voorzien van de nodige witte leds.
en als kers op de taart ga ik proberen men voltmeter in te bouwen in het midden van de tellerunit, waar namelijk die 5 zwarte topjes zitten onder de originele ledjes van voorverwarming, pinkers, ....

gj-x8rs 27-12-2010 17:03

Leuk idee om zo'n spanningsmeter in de teller unit te verwerken! :)
Heb je misschien een linkje of een schema van het circuit?

fcapri 27-12-2010 18:52

Quote:
Originally Posted by gj-x8rs
Leuk idee om zo'n spanningsmeter in de teller unit te verwerken! :)
Heb je misschien een linkje of een schema van het circuit?


euhm, zelf gemaakt. :thumbup:



t is eigenlijk een gewone comparator (diene ic LM324 maar je kan eender welke gebruiken.)
met die 5 weerstanden in het midden worden referentie spanningen gemaakt (1K4, 470, 470, 470, 5600 zal van die 9V uit de 7809regelaar de spanningen 7,5V - 7V - 6,5V - 6V maken)

de ingangsspanning wordt met de 2weerstanden links van 1K in 2 gedeeld waardoor de comparator dus de halve accu spanning bekijkt en die vergelijkt. als die halve spanning hoger wordt dan de referentiespanning zal het ledje gaan branden.

dus als je spanning 14.2V is, dan is de halve spanning daan 7.1V en zal de led gaan branden van de 7V referentiespanning (en de lagere van 6 en 6,5V ook).
de onderste led brand altijd als er spanning is

als je ff googled naar voltmeters, vind je schemas genoeg maar ik bouw de mijne altijd zelf

gj-x8rs 27-12-2010 19:44

Thnx voor je uitleg!

Ik ga als ik wat tijd heb het schema ff omzetten naar Ultiboard en dan op school een net printje ontwikkelen. Ik wil het ook in m'n tellerunit verwerken. :thumbup:

Ik volg nu nog een elektronica opleiding maar een compleet schema nabouwen is toch altijd wat makkelijker als zelf wat gaan berekenen. :D

mikeymk2edition 27-12-2010 19:51

Volle garage, maar welkom en mooie ford's heb je daar staan.

Welkom


All times are GMT +1. The time now is 03:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.