Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   ombouw golf 2 afn tdi (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=77081)

faki 31-10-2010 11:24

ombouw golf 2 afn tdi

Hallo ben momenteel bezig met een ombouw van een golf 2 86'er .Probeer zo veel mogelijk zelf maar nu loop ik even vast mss kunnen jullie mij helpen.
Als donor heb ik een ibiza gebruikt AFN tdi 110pk
De complete subframe draagarmen schijven servo alles overgezet. ging eigenlijk perfect
Op het moment dat we de motor erin wouden hangen kwam de puolie van de servo tegen de chassisbalk aan.

alles is ingebouwd van de ibiza 6k voorste drager is een corrado g60.

Ik heb de poulie eraf gehaald en de motor geplaats . Zelf denk ik aan 2 oplossingen kleinere poulie laten draaien voor op de krukas en de servo pomp om de verhouding hetzelefde te houden.

Of een kortere motorsteun dat de blok wat meer naar beneden komt.

Zal toch wel niet de eerste zijn die zo'n motor erin legt ben al een paar dagen aan het zoeken en flink wat topics gelezen maar over dit niks kunnen vinden.

Mss dat jullie mij kunnen helpen alvast bedankt faki

tdiwolf 31-10-2010 11:33

sommigen slaan er een deukje in, dit gebeurt ook vaak als er een vr6 ingebouwd wordt.

faki 31-10-2010 11:38

Deukje was mijn eerste instantie maar wat vinden ze daarvan bij de rdw?

Hij moet nog omgekeurd worden naar diesel.

tdiwolf 31-10-2010 11:40

daar vinden ze niks van.
mijn vr6 was ook zo omgekeurd.
en anders haal je de poelie er tijdelijk vanaf.
is voor de stuurbekrachteging toch?

stuur alleen ietsje zwaarder maar voor 1 dag kan het wel

faki 31-10-2010 20:00

Planning is zowieso zonder poeli verder gaan , deuk slaan laat ik als laatste redmiddel staan , idd kan geen kwaad zonder.
Maar zou het een optie zijn om de steunen te verlagen mss kan ik daar wat mee winnen?

laat u gedachtens maar gaan

gooigolf 31-10-2010 20:12

re

Quote:
Originally Posted by faki
Planning is zowieso zonder poeli verder gaan , deuk slaan laat ik als laatste redmiddel staan , idd kan geen kwaad zonder.
Maar zou het een optie zijn om de steunen te verlagen mss kan ik daar wat mee winnen?

laat u gedachtens maar gaan

hallo ...

als je hem verlaagen wilt moet je alles ..
heb er zelf ook tdi in maar heb meer als cm speling
ik denk zoals hier genoemt word effe mooie rond tikken dat hij vrij loopt
of er een kasje uitslijpen en mooi nieuw stukje inzetten ,,
vrgr gooigolf .

patjetta 31-10-2010 20:42

Als je het blok verlaagd komt de carterpan oom dichter bij het asfalt dus dan moet je je auto niet te veel verlagen.

Jorp 01-11-2010 15:17

Alles ombouwen naar geen stuurbekrachtiging.

faki 02-11-2010 23:03

Servo wil ik . Is het geen optei om de multiriem eraf te gooien en ombouwen naar v snaar bv golf 2 . ooit eens gedaan?

ids 02-11-2010 23:31

een deuk er in slaan.... fijne praktijken...
je motor is er nu toch uit, kun je het gelijk goed doen door er een hoekje er uit te slijpen, en er een mooi plaatje in lassen...

Jel Golf 2 GTI 02-11-2010 23:45

ik heb er niet direct een oplossing voor maar wil ff reageren op "een deukje slaan"

Als wij dit in belgie doen word de auto per total verklaard. :screwy:

In nederland blijkbaar geen probleem aan de reactie's hier :D

Veel succes met het oplossen.

PS=> zelf zou ik de servo gewoon verwijderen

joostvw 03-11-2010 00:20

Ik zou ook je servo verwijderen, wat weegt je golf nou? vroeger kon men het ook zonder...

en precies wel Jel zegt: je slaat dan wel een deuk in je kreukelzone. als je dat wil doen, doe het dan na de keuring.

ligt je blok niet gewoon anders omdat je het volledige subframe hebt overgezet?
ikzelf heb een golf 3 en golf 4 blok (90pk) erin gepast en komt niet in de buurt.
nou zit de servo er bij mij niet meer op maar kan niet indenken dat die zover uitsteekt buiten de andere riemen.

Carel Ha 04-11-2010 22:52

Klinkt raar, want heb een golf 3 td blok (met multi riem)in een golf 2 gehangen met het gewone subframe van een golf 2 en alle gewone steunen, en was zo plug and play, alleen de uitlaat flens is anders, en de achterste motor steun heb ik omgezet van een golf 2.
Veel succes ermee!

B-ram 04-11-2010 23:08

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=76323

hier eens vragen. Zelfde auto zelfde motor!

faki 06-11-2010 18:13

Ik heb gisteren de achterste steun 2,5cm ingekort , en toen kwa hij lager te liggen , nu hangt de motor ook weer waterpas eerlijk gezegd heb ik niet opgelet of hij bij de ibiza waterpas lag.

Zal binnenkort anders een een project topic openen.

Lasklus Nederland 10-11-2010 21:28

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
ik heb er niet direct een oplossing voor maar wil ff reageren op "een deukje slaan"

Als wij dit in belgie doen word de auto per total verklaard. :screwy:

In nederland blijkbaar geen probleem aan de reactie's hier :D

Veel succes met het oplossen.

PS=> zelf zou ik de servo gewoon verwijderen

In Nederland vinden ze het ook niet prettig hoor, maar denk niet dat elke keurmeester weet of het mag of niet, heb even gekeken maar zie ook niet direct iets in de Rdw voorschriften over deuken in chassisbalk, wel staat er dat chasisbalken in "originele" staat moet zijn, dus kan een afkeur punt zijn.

Beter om er dan inderdaad een stukje uit te halen en in te zetten, maar ook dat is dus mogelijk een afkeur punt.

All times are GMT +1. The time now is 15:07.