Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   ruitensproeier wist niet automatisch (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=76942)

staande golf 27-10-2010 17:36

ruitensproeier wist niet automatisch

hallo
Ik heb een probleempje met de ruitenwisser van mijn Golf mk1. De ruitensproeier sproeit wel, maar de wisser gaat dan niet automatisch aan. De ruitenwisser doet het op alle standen verder prima! Heb de stuurschakelaar al uit mekaar gehad en alle contacten schoon gemaakt, maar dat hielp helaas niet...

iemand enig idee?

gr erwin

knarfmk1 27-10-2010 17:38

dat is standaard voor zover ik weet :D

bjuriaan 27-10-2010 17:39

euhm van mij deed dit ook niet, nooit geweten dat het wel zou moeten doen...

knarfmk1 27-10-2010 17:40

achter gaat wel automatisch

staande golf 27-10-2010 18:48

Nou schiet mij maar lek :D Volgens mij heeft hij het wel eens gedaan :rolleyes: . Het betreft hier een gls uitvoering, dus mischien toch een optie? Bovendien wist hij wel een aantal keren als je de stekker van het ruitenwisser pompje haalt :screwy:
Achterop doet de sproeier het wel, maar werkt de wisser niet.

- Motor is goed, want deze werkt wel als ik hem rechtstreeks op de accu aansluit.
-Schakelaar lijkt me ook in orde!
- zekeringen zijn allen goed.

Blijft aleen de bedrading over. op het knikpunt bij de kofferklep zie ik geen beschadigingen, zijn er ergens anders nog bekende zwakke plekken?

Mitta 27-10-2010 18:52

Mijne wist 3x heen en weer als ik gesproeid heb, dus voorzover ik weet hoort hij dat wel te doen:D

Wat er stuk is, geen idee:D Maar misschien de ruiterwisser relais eens nakijken? Zo uit me hoofd de 2de van links, maar dat weet ik niet 100% zeker!

staande golf 27-10-2010 18:54

Ben dus niet helemaal gek haha :D Kun je dat relais doormeten?

ErikvanBilsen 27-10-2010 19:13

Heb ook een GLS en die wist ook automatisch als ik de sproeier gebruikt.
Heb je je zekeringen al eens nagekeken, een vriend van mij meende dat zijn auto geen ruitenwisserinterval had maar toen ik naar de zekeringen keek bleek dit het probleem te zijn.

staande golf 27-10-2010 19:19

zekeringen zijn goed...

Golf 1 GX 27-10-2010 20:02

die van mij wist ook automatisch als ik sproei zowel voor als achter en de uitvoering is GX van 1983

patjetta 27-10-2010 20:31

Kij eens of je motortje wel stroom krijgt?

Mice 27-10-2010 20:55

mijn 80er doet dat ook niet, stand 1 doet het ook niet.
Nou schijnt dat bij mij te komen omdat ik een wissermotor van een audi 80 heb :screwy: die schijnen 1 op 1 te passen maar die problemen te geven. Misschien is dat bij jou ook wel zo?

The_Rabbit 28-10-2010 00:11

Bij de mijne deed de interval het maar af en toe. Relais vervangen en dit was opgelost. Dus ik zou zeggen, probeer het eens met een nieuw relais. :thumbup:

Zeend 28-10-2010 08:04

Dat heet 'wis-was'en zit niet op een standaard uitgevoerde VW uit die jaren.
Samen met interval zitten dat in hetzelfde relais. Als je wis-was het niet doet, en voorheen wel, zou ik ook eens dat relais vervangen.

Jens

mark89769 28-10-2010 14:10

ik heb hier geen interval en ook geen auto wis-sproei :P 83'er mk1 type C

patjetta 05-11-2010 23:21

Ik heb op mijn golf 1 c uit 1982 wel een interval en hij wist ook automatisch als ik sproei.

rousf 07-11-2010 18:35

Quote:
Originally Posted by staande golf
Nou schiet mij maar lek :D Volgens mij heeft hij het wel eens gedaan :rolleyes: . Het betreft hier een gls uitvoering, dus mischien toch een optie? Bovendien wist hij wel een aantal keren als je de stekker van het ruitenwisser pompje haalt :screwy:
Achterop doet de sproeier het wel, maar werkt de wisser niet.

- Motor is goed, want deze werkt wel als ik hem rechtstreeks op de accu aansluit.
-Schakelaar lijkt me ook in orde!
- zekeringen zijn allen goed.

Blijft aleen de bedrading over. op het knikpunt bij de kofferklep zie ik geen beschadigingen, zijn er ergens anders nog bekende zwakke plekken?

Heb laatst precies hetzelfde gehad! Bij mij was het een draadbreuk op de plek waar de draad vanuit de achterklep weer de kofferbak in komt (linksachter waar ook een aansluiting voor de massa zit in de bodem). Het draadje bij de verbindingsstekker was daar geknikt... Hopelijk heb je hier iets aan want rijden zonder achterwisser met dit weer is geen pretje...

Groeten en succes,
Fred

All times are GMT +1. The time now is 22:45.