Jetta links hoger dan rechts???
Ik heb een schroefset op mijn jetta.
Nu staat de schroefset links en rechts evenhoog. Als ik de wagen op de grond zet meet ik tussen de wielkast en bovenkant velg een verschil van 1 cm. :screwy: De schroefset is niet lek oid! Links staat 1 cm hoger als rechts? Hoe kan dit??? |
Staat de auto wel op een 100% vlakke vloer?
|
Hij staat op de oprit!
|
links zit de bestuurder.. is niet gek, daar zakt ie sneller in.
|
Als je hem niet op een 100% vlakke vloer hebt kan je het dus nooit met zekerheid zeggen.
Er hoeft maar 1 steen iets hoger te leggen en het staat al anders. |
Ik ga het eens meten op een vlak iets!
|
ik heb nog nooit een schroefset gemonteerd en dat met afstellen links/rechts dezelfde lengte draad overheeft.motorblok is zwaarder als versnellingsbak,tank is zwaarder als reservewiel etc,etc....
|
Dat vind ik nu wel vreemd aangezien een originele veerpoot links en recht toch ook hetzelfde is.
|
Dat is waar maar een auto is daar wel op berekend.
Als je nieuwe veren koopt heb je ook geen verschil tussen lings en rechts. En toch zijn ze even lang en komt de auto ook recht uit. Ik heb onder mijn mk2 gtd een supersport schroefset en ik heb lings en rechts het zelfde draad over en de wielkasten staanallebij even ver van de grond.(op een garage vloer en de brug) |
maar op standaard hoogte valt een cm verschil niet op.
|
Quote:
juist,dat word anders als je spatbordrandjes kat en muis spelen met je banden.... |
ik heb de auto links en rechts ook niet op gelijke hoogte, links staat de veerpoot lager als rechts, maar de auto staat wel recht
gewoon op een vlakke vloer de afstand hart wiel tot spatbord opmeten en dan links en rechts gelijk zetten |
uitlijnen. die regelen het toch iets beter dan wat je op het oog kunt doen!
|
De auto van Forumlid mikkem had dit probleem een paar weken na motange van een Vmaxx set ook met zijn auto,
toen hebben we de linkerzijde 1,5 cm opgeschroefd maar dat werd er niet beter op. het veergedrag werd onvoorspelbaar. (druk verschil) mischien de veren links met rechts wisselen? |
Quote:
klinkt als DE oplossing voor dit probleem :shake: |
Quote:
ik heb onder m'n passat ook een v-maxx set,alle vier de poten staan op verschillende hoogtes,set is gemonteerd en nagemeten op een vlakke werkplaatsvloer,rijd als een tiet? :confused: |
Quote:
uitlijnen heeft niks met de hoogte van de auto te maken, ik heb nog geen uitlijner gezien die een schroefset staat af te stellen :confused: |
Nee dat heb ik ook nog nooit gezien of gedaan.
Ik snap wel dat de ene poot wat hoger kan staan dan de ander omdat het drukverschil per poot anders is. Maar toch bij mij staan ze lings en rechts gelijk ik zal de hoogte nog eens goed nameten maar volgens mij staat die wel recht. |
Ik had een V-Maxx set op mijn Golf 1,
Rechts achter stond hij ook hoger dan links achter. En als ik een krat bier rechts had staan liep hij daar (bij inveren) aan en als ik hem links zette dan liep hij links aan (bij inveren. |
Bij mij staan de stelringen ook niet helemaal gelijk hoor.
Ik heb gemeten t.o.v. de spatbord randen, en zo alles recht gezet. En dit was met een nieuw schroefset. :rolleyes: |
All times are GMT +1. The time now is 13:48. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.