waarom gaat hij niet hard?
nou kijk ik heb 2 woofers in mij kofferbak liggen
- kicker comp 400 watt/150watt rms - pioneer 1000 watt/400watt rms op de kicker zit een mac audio versterker van 600watt (lijkt me makkelijk te kunnen) en op de pioneer zit een magnat 1100 watt versterker... kijk ze klappen gewoon lekker maar k heb 2 maten die hebben pang hang hy merken, gewoon flut spul... en die klappen zo veeeeel harder... snap er niks meer van :( groeten antoine |
Nou er zijn veel dingen die van invloed kunnen zijn:
de dikte van de + kabel naar achter de grootte van de kist waarin deze woofers gebouwd zijn de versterkers is dit 600 watt rms of 600 watt piekvermogen? Zijn de woofers evt dubbelspoels? Heb je de boxen wel op het goede ohmage aangesloten? |
Ohmage?
Weerstand bedoel je? En hard is niet altijd ook goed. Kan best zijn dat jouw set mooi zuiver geluid geeft op een lager volume, en die vrienden van je 'n ononderbroken ruis d'r uit gooien op hoog volume. Maar wat Thijs al zegt, ik zou het ook in de kabels, rms en piek en in de evt. kist zoeken. |
Quote:
nou dat is dus een kabel van 12mm dik... zijn de bijgeleverde kisten... en 600watt piekvermogen.. maar de kicker is 400 watt dus moet wel kunnen lijk mij |
Piekvermogen moet je niet eens naar kijken, rms is wat telt. Als jouw rms vermogen lager is dan dat van de installatie van die anderen weet je al gelijk waar het door komt.
Vaak is het trouwens ook heel erg merkafhankelijk. Ik weet dat Kicker en Hifonics bijvoorbeeld een veel lager rms vermogen opgeven dan ze daadwerkelijk aankunnen. Bij andere merken is dat vaak juist ongekeerd en wordt er overdreven. |
als je 2 verschillende woofers hebt kunnen ze elkaar ook tegen werken...
|
Quote:
dat idee is nog niet eens zo raar... hmm. zal eens kijken :tongue: bedankt allemaal |
2 verschillende woofers gaat zowiezo niet werken, das t zelfde als een andere diameter velg plaatsen aan dezelfde kant.
|
Heeft toch ook 2 apparte amp's zoals ie zegt in 1ste post...
Hoe heb je die 2 versterkers aangesloten. Ken namelijk niet veel headunits die 2 subwoofer uitgangen heeft. Je kan 1 tulpkabel splitsen. weet alleen niet wat dit met de kwaliteit doet... |
...Ik heb helemaal niets met audio, maar vindt je topic titel briljant!
Dat vraag ik me namelijk ook steeds af, als ik op de snelweg zit! |
je moet gewoon 1 setje maken van de zelfde spullen net wat sjors zegt, maatje van me heeft een 600w rms woofer met een mtx versterker erop, en ik zelf heb van kicker een 400w/150w rms maar de mijne gaat 3 x zo zo hard als die van hem, en heb je de + kabel en te tulp kabel bij elkaar gelegt naar achter of eentje rechts van de auto en eentje links?
gr |
Quote:
als t zo goed werkte hadden wel meer mensen dit, ik kan een heel verhaal neerzetten maar het verhaal van de velgdiameter klopt wel. beter maak je 1 goede gepoorte kist met de zwaarste versterker, werkt veel beter. |
en speelt de woofer niet uit fase? dus de plus uit je versterker ook echt op de plus van de woofer?
|
Zou persoonlijk ook eens met een enkel subje draaien.
Accu goed? Misschien sublevel op HU niet goed ingesteld? Kun je ook frequentie en gain goed instellen op de amps? |
heb de subs verwisseld per bekisting (dus oook alles los gehad)
en nu gaat hij in eens super hard, dus waarschijnlijk niet goed genoeg of ergenst kabel niet lekker omdat ik ook alles los gehad heb, dus probleem is opgelost gr antoine |
All times are GMT +1. The time now is 00:07. |