Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   golf 1 g60 plug and play ? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=76394)

sander_beer 15-10-2010 12:58

golf 1 g60 plug and play ?
 
effe een vraagje
zijn er veel aanpassingen nodig om een g60 motor van een corrado in een golf 1 te leggen
het gaat om een golf 1 met al een big block erin
hoorde van een garagist dat het niet zomaar zou passen

Marc20VT 15-10-2010 13:07

Quote:
Originally Posted by sander_beer
effe een vraagje
zijn er veel aanpassingen nodig om een g60 motor van een corrado in een golf 1 te leggen
het gaat om een golf 1 met al een big block erin
hoorde van een garagist dat het niet zomaar zou passen


Nee, dit past helaas niet zomaar. Als je zelf de steunen maakt en de G60 bak gebruikt dan moet je de bovenste baksteun en de achterste in ieder geval zelf maken. Aan de distributiezijde kun je de originele Golf 1 steun vrij simpel passend maken en ook de voorzijde is geen probleem. Het spruitstuk van de Golf 1 GTI past gewoon. Bij gebruik van de G60 bak moet je de koppeling ombouwen naar mechanisch door de hydraulische koppelingscilinder weg te nemen en er een mechanische van een T4 bus op te zetten ( voor zover ik het me nog herinner want het is al weer 11 jaar geleden...). De kabelschakeling kun je inbouwen door 2 gaten in je schutbord te boren. Het gat waar de pook komt moet volgens mij iets groter om het schakelmechanisme goed te kunnen plaatsen. De intercooler van de Corrado past niet want die is te vierkant, beter is er 1 te nemen van bijv. een Mercedes Sprinter. Een leuk project om te doen en erg gaaf om in te rijden. Succes!

Hannibal65 15-10-2010 15:15

Steun distributiezijde past er zo op. Echter aan deze kant van de PG motor zit wel een plaatje met een o-ring. Deze dicht een opening van het koelwater af. Hierover komt de motorsteun of de motorsteun moet vlak gemaakt worden zodat het gat goed afgedicht wordt.
Het makkelijkste is een PG motor met een 16v bak. (stangen geschakeld)
Ik heb zelf een paar jaar met de originele Golf I GTI bak gereden...probleemloos.
Intercooler van een Sprinter is het mooiste echter dan moet de accu achterin geplaatst worden.
Ik zelf heb een tijd zonder IC gereden....je mist dan wel een stuk vermogen.
Inmiddels heb ik nu wel een IC erin zitten, dit in combinatie met een 16vG60.
Ook met goede scirocco 16V bak. Geen kabelgeschakelde bak...

Eigenlijk is het op deze manier bijna plug and play...

bolku 15-10-2010 17:47

Als je een beetje vermogen uit de motor haalt ben je beter af met een kabelgeschakelde bak, de steunensets om deze in een Golf 1 te kunnen bouwen heb ik op voorraad.
Voor de rest is het idd vrij simpel zoals hierboven ook beschreven staat.

sander_beer 15-10-2010 18:17

ok aan deze info heeft mijn broer wel wat
hij is van plan een golf 1 te kopen en de motor van zijn corrado hier in te bouwen

Rallye-VR6t 15-10-2010 18:35

Golf 1 met een G60 is redelijk te doen. Echter wat hierboven al is genoemd. Met een beetje vermogen gaat de 020 bak het niet lang houden.
Maar de Corrado bakken zijn een killer voor een vlote Golf 1 G60. Mav de Corrado atb bak is waardeloos. Zelfs met veel vermogen past die bak niet bij de Golf 1. Verder wordt het steeds lastiger om de mechanische koppelingshevel te vinden. Die worden schaars en duur. Nieuw niet meer te krijgen.

De Corrado als basis is leuk maar je kunt nagenoeg niks gebruiken.
Motor - kabelboom - luchtfilter. De rest is voor een Golf 1 ombouw eigenlijk nutteloos. Op een paar slangen na.

Waar je veel mensen niet overhoort is de radiateur. De kleinste Corrado radiateur is 43cm en te groot voor de Golf 1.
Moet je een oplossing voor vinden. En rijden met een kleine radiateur is vragen om elende. 8 jaar terug reed ik met een kleine radiateur en 223pk.
Dat was even gas geven. Water aan de kook en afkoelen maar.

De sprinter interkoeler is een cheapsolution maar ik vind het niet echt lekker passen. Voor veel vermogen is deze tevens niet echt geschikt. Mooiste oplossing is de Golf G60 interkoeler. Daarvan korten ze de bovenste 2 rijen in. Of je moet de handel echt ombouwen dan kun je deze in zijn geheel kwijt.

Daarnaast zijn er nog tal van andere kleine dingen waar je een oplossing voor moet bedenken.

Verder kun je nog gaan zoeken want er zijn al veel topics gemaakt over de ombouw.

Jelle-Mk1G60 15-10-2010 19:38

hierboven staat al alles wat je te doen staat.
maar ja kan probleemloos een intercooler van een sprinter gebruiken zonder dat je de batterij hoeft te verplaatsen. En koelt meer dan voldoende!
heb hem zelf namelijk ook in de mijne zitten.

greatz

Hannibal65 15-10-2010 19:56

Quote:
Originally Posted by walravens
hierboven staat al alles wat je te doen staat.
maar ja kan probleemloos een intercooler van een sprinter gebruiken zonder dat je de batterij hoeft te verplaatsen. En koelt meer dan voldoende!
heb hem zelf namelijk ook in de mijne zitten.

greatz


Dan ben ik wel eens benieuwd hoe je dat opgelost hebt met die IC.
Of heb deze ingekort?

Gr. Han

Pewi Vwteam 15-10-2010 20:46

gewoon de accu schuin in de auto plaatsen kijke ff onder [watergekoelde projecten golf1 20vt ombouw] deze motor hebben wij geplaatst en ook daar is de accu scheef in gezet. past perfect.

mechanise koppelingshevels zijn gewoon nieuw verkrijgbaar, das gen enkel probleem kost meen ik 90 euro nieuw.

sprinter ic past ook perfect, maar er zijn genoeg alternatieven.

radiateur is ook geen probleem, radiateur van een ibiza cupra is het grootst wat er in past! dan kunne komen de flenzen van je sprint ic er nog net om heen. en de hoogte is het zelfde als van een golf1.

waarom geen 20vt ombouw?! voor een goede g60 ben je het zelfde bedrag kwijt! [g-lader drama]

Pewi Vwteam 15-10-2010 20:49

[inbouw 20vt golf 1] zo heet het topic staan onder watergekoelde projecten.

sander_beer 15-10-2010 21:13

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
waarom geen 20vt ombouw?! voor een goede g60 ben je het zelfde bedrag kwijt! [g-lader drama]


omdat de g60 motor ongeveer een 70000km geleden volledig gereviseerd is
de lader ongeveer 40000km geleden dus die zou voor de zekerheid nog eens opnieuw mogen gebeuren
er is sinddien bijna alleen maar rustig mee gereden en is volledig standaard
dus zal nog wel een aantal km meekunnen denk ik zo

bprijs 16-10-2010 21:13

Het is vaak gekloot met die G-Laders maar het geluid is niet te overtreffen. :)

Rallye-VR6t 16-10-2010 21:17

Quote:
Originally Posted by bprijs
Het is vaak gekloot met die G-Laders maar het geluid is niet te overtreffen. :)


Klopt maar met 300pk is het over en uit. Meer is moeilijk en kost te veel geld.
Deze zomer is het ook einde verhaal voor mijn G60 tijdperk.
Gaat de motor in de vitrinekast. Vind de VWmotorsport onderdelen te speciaal om te verkopen. ;)

Pewi Vwteam 16-10-2010 21:44

dan heb je gelijk maar ik dacht dat je nog een motor moest kopen en dan is het verschil niet zo heel erg groot een goede g60 vinden is moeilijk!

papascal 16-10-2010 22:39

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Golf 1 met een G60 is redelijk te doen. Echter wat hierboven al is genoemd. Met een beetje vermogen gaat de 020 bak het niet lang houden.
Maar de Corrado bakken zijn een killer voor een vlote Golf 1 G60. Mav de Corrado atb bak is waardeloos. Zelfs met veel vermogen past die bak niet bij de Golf 1. Verder wordt het steeds lastiger om de mechanische koppelingshevel te vinden. Die worden schaars en duur. Nieuw niet meer te krijgen.

De Corrado als basis is leuk maar je kunt nagenoeg niks gebruiken.
Motor - kabelboom - luchtfilter. De rest is voor een Golf 1 ombouw eigenlijk nutteloos. Op een paar slangen na.

Waar je veel mensen niet overhoort is de radiateur. De kleinste Corrado radiateur is 43cm en te groot voor de Golf 1.
Moet je een oplossing voor vinden. En rijden met een kleine radiateur is vragen om elende. 8 jaar terug reed ik met een kleine radiateur en 223pk.
Dat was even gas geven. Water aan de kook en afkoelen maar.

De sprinter interkoeler is een cheapsolution maar ik vind het niet echt lekker passen. Voor veel vermogen is deze tevens niet echt geschikt. Mooiste oplossing is de Golf G60 interkoeler. Daarvan korten ze de bovenste 2 rijen in. Of je moet de handel echt ombouwen dan kun je deze in zijn geheel kwijt.

Daarnaast zijn er nog tal van andere kleine dingen waar je een oplossing voor moet bedenken.

Verder kun je nog gaan zoeken want er zijn al veel topics gemaakt over de ombouw.


Kun je dit nader uitleggen? (het dik gedrukte?, nee niet gti1-g60)

Rallye-VR6t 17-10-2010 11:17

Quote:
Originally Posted by papascal
Kun je dit nader uitleggen? (het dik gedrukte?, nee niet gti1-g60)


??
De 02J bak die ik gebruik is bij 7000rpm als volgt. (motor max 8200rpm)
61,73 111,32 143,47 197,79 245,45

Een 7G 020 bij 700rpm. (golf 1 gti 83)
59,54 96,89 142,64 181,77 230,78

De 02a ATB bij 7000rpm (corrado)
54,04 96,55 152,03 210,02 271,63
Kort/Kort/Lang/Lang/Lang
De 3-5 zijn veel te lang voor de toeneemende luchtweerstand van de Golf 1. Van 100 -> 150 in 3 gaat nog. Maar van 150-210 duurt veel te lang.
210-270 is onnodig lang. En die top is onzinnig. In een golf 1 is 230 meer dan hard zat.

Hannibal65 17-10-2010 11:29

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
??
De 02J bak die ik gebruik is bij 7000rpm als volgt. (motor max 8200rpm)
61,73 111,32 143,47 197,79 245,45

Een 7G 020 bij 700rpm. (golf 1 gti 83)
59,54 96,89 142,64 181,77 230,78

De 02a ATB bij 7000rpm (corrado)
54,04 96,55 152,03 210,02 271,63
Kort/Kort/Lang/Lang/Lang
De 3-5 zijn veel te lang voor de toeneemende luchtweerstand van de Golf 1. Van 100 -> 150 in 3 gaat nog. Maar van 150-210 duurt veel te lang.
210-270 is onnodig lang. En die top is onzinnig. In een golf 1 is 230 meer dan hard zat.


Een Golf I is inderdaad niet voor snelheden boven 200km/h gebouwd.
De deuren komen op gegeven ogenblik naar buiten....

Jelle-Mk1G60 17-10-2010 12:33

Quote:
Originally Posted by Hannibal65
Dan ben ik wel eens benieuwd hoe je dat opgelost hebt met die IC.
Of heb deze ingekort?

Gr. Han


intercooler zit onder de plaat waar het slot inzit van de motorkap.
zal eens foto maken en posten

Hannibal65 17-10-2010 12:48

Quote:
Originally Posted by walravens
intercooler zit onder de plaat waar het slot inzit van de motorkap.
zal eens foto maken en posten


Ik bedoel eigenlijk hoe je dat opgelost hebt met de accu, ik las al ergens dat deze schuin geplaatst wordt.
Dit ivm de inlaatbuis.
Is dat bij jou ook zo?

papascal 18-10-2010 18:13

Duidelijk verhaal, bedankt daarvoor.

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
??
De 02J bak die ik gebruik is bij 7000rpm als volgt. (motor max 8200rpm)
61,73 111,32 143,47 197,79 245,45

Een 7G 020 bij 700rpm. (golf 1 gti 83)
59,54 96,89 142,64 181,77 230,78

De 02a ATB bij 7000rpm (corrado)
54,04 96,55 152,03 210,02 271,63
Kort/Kort/Lang/Lang/Lang
De 3-5 zijn veel te lang voor de toeneemende luchtweerstand van de Golf 1. Van 100 -> 150 in 3 gaat nog. Maar van 150-210 duurt veel te lang.
210-270 is onnodig lang. En die top is onzinnig. In een golf 1 is 230 meer dan hard zat.


All times are GMT +1. The time now is 00:40.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.