Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Mijn 83'er Derby mk2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=75964)

Derbynator 04-10-2010 17:10

Mijn 83'er Derby mk2

Dag iedereen, ik ben sander,
20 jaar jong, en heb een maandje geleden (meer uit noodzaak) nog een auto moeten kopen. Ik ben sinds 2008 namelijk trotse bezitter van een 66ér spijlbus die in augustus 2009 klaar was met restauratie, maar nu ik iedere 10km moet rijden naar stage heb ik me nog een daily driver aangeschaft:

83'er Derby Mk2 1.1

Sticker in de kofferbak zegt: manilla green, maar is doorgekruist en staat RCD of ACD naast, weet iemand hier meer van, hij ziet er namelijk niet overgespoten uit en alle stickers zijn nog aanwezig.

plannen: niet gek veel, misschien nog dakrekje erop en kratje pils :P
Misschien ooit nog een orgineel dashboard erin zetten, omdat de vorige eigenaar een mk2 polo dash erin heeft gezet omdat hij zei dat het dashboard vol gaten zat.

hier wat foto's:

Bas 04-10-2010 17:24

Ziet er leuk uit!

Bij deze zat er toch een pin-stripe op de motorkap?

JaapvdV 04-10-2010 18:14

Welkom!

Leuk Polo Classic (tja....kom ik weer: In Nederland werd dit type al Classic genoemd ipv. Derby. Derby is hier in NL alleen geleverd als 1 en 1F)

Zit trouwens een dashboard in van een 2F. Zou op zoek gaan naar een bruin dashboard voor een 2, maar die zijn erg schaars...

Der Ghopmeister 04-10-2010 18:30

idd wat jaap zegt :thumbup: Er ligt hier nog wel een zwart dash van een polo mk2 ;) Maar goed aangezien er een 2f dash in zit zal de kabelboom ook wel aangepast zijn

Oudelut 04-10-2010 19:40

Geinig! Zeer fraai interieur (jammer idd dat het ori-dash er niet bij/in zit)
Geen last van hoogtevrees bij het uitstappen? :D

Derbynator 04-10-2010 20:34

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Geinig! Zeer fraai interieur (jammer idd dat het ori-dash er niet bij/in zit)
Geen last van hoogtevrees bij het uitstappen? :D

ja sure xD, ga je van redelijke hoogte (onverlaagde spijlbus) naar skelter xD

is idd de wagen met de pinstripe op de mo

Quote:
Originally Posted by Bas
Ziet er leuk uit!

Bij deze zat er toch een pin-stripe op de motorkap?

Inderdaad, die heb ik er meteen afgehaald (niet mijn ding :tongue: )

Derbynator 04-10-2010 20:52

Weet iemand trouwens de kleurcode van mijn auto?

Derbynator 04-10-2010 20:54

Hier trouwens een foto van mn andere hobby, die staat momenteel droog in de garage, Nee ik ben geen rijke stinkerd, ik heb gewoon 4 zomers lang alleen maar gewerkt ervoor >.< :P

Ian_C 04-10-2010 21:56

Welkom, leuke Derby/Classic

En wat een Spijlbus! :thumbup:

breadfan83 04-10-2010 22:27

Welkom hier!

Heel mooi verzamelinkje auto's. :thumbup:

Der Ghopmeister 05-10-2010 00:57

Quote:
Originally Posted by Derbynator
Weet iemand trouwens de kleurcode van mijn auto?

kofferbak open doen en met je voorhoofd op de mat naar achteren kijken als t goed is zit daar zo'n sticker met je kleurcode erop ;) deze was van mij oude met kleurcode LA3A (marsrood)

Bas 05-10-2010 10:33

Quote:
Originally Posted by Der Ghopmeister
kofferbak open doen en met je voorhoofd op de mat naar achteren kijken als t goed is zit daar zo'n sticker met je kleurcode erop ;) deze was van mij oude met kleurcode LA3A (marsrood)

In de eerste post staat dat er op die sticker gekrast is.

Als ik een gokje mag wagen: Selvasgrün (LA6D)

Koen is sleeping 05-10-2010 11:38

Quote:
Originally Posted by Bas
Als ik een gokje mag wagen: Selvasgrün (LA6D)

x2

Derbynator 05-10-2010 18:54

Selvasgrün klopt, is kennelijk een 83 ér only kleur. Wel leuk om te weten, ik moet namelijk een paar plekjes bijtippen, heeft een paar krasjes aan bijrijders kant.
bij mij stond namelijk Manillagreen op de sticker, dus ik vermoed verkeerde sticker erop geplakt.

86C 10-10-2010 15:47

Mooie Classic en zeldzaam kleurtje!!

Derbynator 10-11-2010 20:21

Zo nog flink aan de derby geklust.

-Nieuwe thermostaat
-Nieuwe bougies,luchtfilter,contactpuntjes,rotortje, olie+oliefilter
-Nieuwe remblokjes voren
-Nieuwe startmotor
-Nieuwe accu (na 1x vorst was de oude al dood :P)
-begonnen met de electra(is een ramp) alleen de remlichten en binnenverlichting doet het nog maar half.
- gepolijst (commandant 4 ftw!)
- voor een zeer leuk prijsje 4 andere lichtmetalen velgen weten te scoren.. dat worden mn winter velgen (rij ik teminste ook in de winter met stijl :P)
-Dakrekje erop, org VW rek op thule dragers
- bijrijders kant achter was met blanke lak of iets dergelijks gespoten.. zag in ieder geval niet uit.. maar was niet zo'n grote plek
dus... bloemen stickers aan beide zijde! *hippy style* :P

All times are GMT +1. The time now is 15:59.