Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   vraagje voor de vrachtwagen chauffeurs ? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=75933)

classic-edition 03-10-2010 20:42

vraagje voor de vrachtwagen chauffeurs ?

Mag/moet vd werkgever het groot rijbewijs gaan halen.

Heb de boeken al in huis

3 vakken:

Techniek
administratie
verkeer

Nu wil de werkgever dat we over 4 weken theorie examen doen????

Heb de boeken eens vlug doorgekeken maar dit lijkt me wat kort dag.

Heeft iemand een idee hoeveel weken hier normaal voor staan.
Moet dit in de avond uren gaan doen nl.

Alberto 03-10-2010 20:45

ff snel in de boeken dan ....en je pc uit doen :D

Is al weer 20 jaar geleden dat ik dat heb gedaan
Ik heb geen idee wat je nu moet leren , ik heb het in een week of 3 gedaan toen ...ook in de avond uren

Tiefleger 03-10-2010 20:46

De precieze tijdsduur weet ik niet. Maar de 1 leert sneller als de andere, maar dat word dus 's avonds blokken en niet meer op het forum.
Succes met het halen van je papieren.

corrado-usa 03-10-2010 20:47

Quote:
Originally Posted by classic-edition
Mag/moet vd werkgever het groot rijbewijs gaan halen.

Heb de boeken al in huis

3 vakken:

Techniek
administratie
verkeer

Nu wil de werkgever dat we over 4 weken theorie examen doen????

Heb de boeken eens vlug doorgekeken maar dit lijkt me wat kort dag.

Heeft iemand een idee hoeveel weken hier normaal voor staan.
Moet dit in de avond uren gaan doen nl.

idd is erg kort dag :rolleyes:

Tjaap 03-10-2010 20:47

misschien ben ik niet helemaal een goed voorbeeld maar heb het in 2 avonden gedaan plus een half uurtje voor het examen.

Het was niet echt heel moeilijk. techniek weet je eigenlijk al door de hobby,. administratie was idd veel lezen (en na het slagen noooooooit meer gebruiken) en verkeer is eigenlijk vooral herhaling van het autorijbewijs met wat uitbreidingen.

Je kunt er ook aparte cursussen voor doen, meeste rijscholen bieden dit wel aan, Maar ik heb gewoon de boeken besteld en een examen aangevraagd.

Alberto 03-10-2010 20:49

Quote:
Originally Posted by Tjaap
misschien ben ik niet helemaal een goed voorbeeld maar heb het in 2 avonden gedaan plus een half uurtje voor het examen.

Het was niet echt heel moeilijk. techniek weet je eigenlijk al door de hobby,. administratie was idd veel lezen (en na het slagen noooooooit meer gebruiken) en verkeer is eigenlijk vooral herhaling van het autorijbewijs met wat uitbreidingen.

Je kunt er ook aparte cursussen voor doen, meeste rijscholen bieden dit wel aan, Maar ik heb gewoon de boeken besteld en een examen aangevraagd.

daarom zit jij nu op kantoor Jaap :D

Tjaap 03-10-2010 20:51

ik zit niet op kantoor??? alleen even vakantie vervanging gedaan deze zomer. ben alweer 2 maanden aan het rijden.

Alberto 03-10-2010 20:53

Quote:
ik zit niet op kantoor??? alleen even vakantie vervanging gedaan deze zomer. ben alweer 2 maanden aan het rijden.

:D :D gelukkig dan heb je weer tijd voor leuke dingen ....op woensdag ;)

classic-edition 03-10-2010 21:10

Klote is dat ik als vertegenwoordiger werk ,best makkelijk leer maar al veel lange dagen maak. En niet veel zin en tijd heb om er dit s'avonds nog eens bij te gaan doen.

De zaak heeft een amerikaanse schoolbus als promo wagen gekocht waar ik af en toe mee naar beurzen etc kan. Klere ding staat nu op de boot.

Tjaap 03-10-2010 21:20

even uitzoeken dan of hij niet als touringcar word gekeurd. anders heb je dadelijk het verkeerde rijbewijs.

classic-edition 03-10-2010 21:33

Quote:
even uitzoeken dan of hij niet als touringcar word gekeurd. anders heb je dadelijk het verkeerde rijbewijs.

Heeft de werkgever allemaal geregeld en uitgezocht,zal wel goed zijn hoop ik. :( Het wordt een soort rijdend trainingslokaal met daarin wel wat banken en een bar en verder vol met nieuwe producten.

Tjaap 03-10-2010 21:37

klinkt alsof je er zin in hebt. ;)

het is best leuk om te hebben hoor, al is het alleen maar als aanvulling op je cv.
en zolang de baas betaald.

classic-edition 03-10-2010 21:46

Vind t ook wel leuk om te gaan halen zeker wel,alleen niet in mijn toch al schaarse vrije tijd. Ding is 10 mtr lang rijdt max 80 90 heb bijtelling op mijn lease wagen waarmee ik met 140 naar huis kan. Nee joh ik heb d'r zin an ;)

Mk1driver 04-10-2010 17:46

4 weken is wat kort. Vooral die administratie vond ik taai, techniek stelt niet zoveel voor en uitkijken voor de instinkers bij verkeer. Cursus heb ik gedaan en dat maakte het wel wat makkelijker, maar denk niet dat je alle 3 de vakken nu nog in een cursus kan krijgen in zo'n korte tijd.

Alberto 04-10-2010 21:51

kost z'n grapje tegenwoordig ?

classic-edition 07-10-2010 07:49

Totaal met praktijk iets van rond de 4K

Alberto 07-10-2010 13:23

maar goed dat je het kan krijgen .......

classic-edition 10-10-2010 07:50

tja tis wel leuk maar ik kan al 38 jaar zonder dus.......

classic-edition 04-12-2010 18:35

Het viel idd wel mee.
In totaal denk 2 weken doorgelezen en in 1x geslaagd voor de theorie voertuigtechniek,administratie en verkeer :thumbup:

Nu even t telefoontje vd rijschool afwachten voor de praktijk lessen.

classic-edition 27-02-2011 20:52

Ben inmiddels 4 dagdelen verder morgen en dinsdag nog ff 4,5uur per keer achter het stuur en dan woensdag op voor de praktijk.

Ben benieuwd of dit ook in 1x gaat lukken.

All times are GMT +1. The time now is 19:43.