Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   sleutelherkenning verwijderen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=75921)

gooigolf 03-10-2010 19:23

sleutelherkenning verwijderen
 
hallo ...

ben bezig met in bouw tdi ..gaat verder ook prima .
maar wil de sleutel herkenning er uit hebben ,
ben er mee bezig geweest om hem er tussen te laten ,,
maar met al die spagettie , krijg ik er koppijn van ,,

wie weet hoe dit moet en kent iemand die dit kan doen ,
vrgr gooigolf. :thumbup:

De Pul 03-10-2010 21:36

ik kan het regelen voor je.doe maar een pm.

Ron mk1 03-10-2010 21:57

Noord holland kan ik het voor je regelen , is niet gratis helaas.

joostvw 03-10-2010 22:44

welke kabelboom gebruik je? van een golf 3 of een golf 4.
je kan namelijk de sleutel van je golf 3 kabelboom ook gewoon in of aan het contact maken en dat dan ergens achter je dashboard ophangen. of eigenlijk alleen de ring die om je contact zit.
de kabel van die ring gaan naar een bruin kastje. ik denk dat je de kabels van dat bruine kastje wel door kan verbinden om het om te leiden maar daarvoor zou je idd beter langs de pul kunnen gaan, die weet dat beter dan ik.

succes!

De Pul 03-10-2010 23:04

er zijn idd 2 opties,de startblokkering ertussen laten met de bijbehorende sleutel vast aan de leesring of de startblokkering compleet weg laten.

Turbo-Variant 03-10-2010 23:19

Wat spreekt tegen het gebruiken van de startonderbreker zoals dat hoort? Dus met de leesring mooi om het contactslot...? :confused:

De Pul 03-10-2010 23:24

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Wat spreekt tegen het gebruiken van de startonderbreker zoals dat hoort? Dus met de leesring mooi om het contactslot...? :confused:

in principe niets?
als alleen ikzelf gebruik gewoon een mk2 dash,daar krijg ik de ring niet netjes in weggewerkt.er vanuitgaand dat hij dat ook doet :rolleyes:

joostvw 03-10-2010 23:26

ja dan zou je het complete contactslot van de 3er over moeten zetten.
weet niet of dat simpel is, heb er niet echt naar gekeken toen ik het allebei open had liggen.

De Pul 03-10-2010 23:27

dat zou opzich nog wel gaan,maar dan moet je die kabels etc ook weer gaan pasmaken...
als je een compleet mk3 of mk4 dash gebruikt is het idd een eitje...

joostvw 03-10-2010 23:32

ja maar volgens mij gebruikt hij sowieso de complete golf 3 kabelboom.

De Pul 03-10-2010 23:39

Quote:
Originally Posted by joostvw
ja maar volgens mij gebruikt hij sowieso de complete golf 3 kabelboom.

dat is toch onnodig veel werk??moet je verlichting en alles uit gaan zoeken.....
gewoon schemaatje erbij en op de zekeringkast aansluiten,hier en daar een relais inpluggen en gaan;)

gooigolf 04-10-2010 04:59

hoi
 
Quote:
Originally Posted by De Pul
dat is toch onnodig veel werk??moet je verlichting en alles uit gaan zoeken.....
gewoon schemaatje erbij en op de zekeringkast aansluiten,hier en daar een relais inpluggen en gaan;)




hallo bedankt voor jully reaktie,s

heb motorkabelboom op mijn eigen zekeringskast gezet .
nu heb ik meestu wel zitten ,wil idd de verlichting veranderen dus op huidige laten zitten en aleen de motor laten draaien .op orgi kabelboom tdi
heb de leesring verwijdert uit de donor met kasje obd etcc
daar zat een groene stekker aan voor in je zekeringskast .
maar hou toch veel verbindingen over die ik niet kan plaatsen op orgineele kabelboom ,iemand idee omdat voorelkaar te krijgen en anders eruit.

mocht het niks worden de pul , krijg je pm .
vrgr gooigolf

Ron mk1 04-10-2010 06:56

Laat hem wel wegschrijven uit de ecu , en niet hier en daar wat doorverbinden . Krijg je storing van ( onze ervaring).

Ik laat altijd gewoon de software herschrijven , kost 150 euro en is pico bello in orde dan.

Ron mk1 04-10-2010 06:58

Je kan natuurlijk ook gewoon de sleutelherkening behouden en een ring monteren .

Even opnieuw inleren en onder het dashboard hangen.

Met vcds kan je dat zelf allemaal...

Turbo-Variant 04-10-2010 08:13

Dat heb ik ook gedaan. En volgens mij is het contactslot van een mk3/ibiza gewoon hetzelfde als een nieuw type mk2...

gooigolf 04-10-2010 15:52

re
 
Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Je kan natuurlijk ook gewoon de sleutelherkening behouden en een ring monteren .

Even opnieuw inleren en onder het dashboard hangen.

Met vcds kan je dat zelf allemaal...

hallo

bedankt voor je reaktie ..

wil hem eigenlijk ook wel behouden ,, maar zit dan even met paar stekkers.
van aff kasje van sleutel herkenning .krijg ik kabel met een stekker groen na de zekerings kast , een losse draad massa. en heb wat enkele stekertjes liggen ,, kan dat op aude kabelboom off zijn er draaden die je kan verwijderen ,
vrgr gooigolf .

gooigolf 04-10-2010 20:06




wie weet hoe dit precies zit ..

zijn wat stekkers waar ik niet eerlijk uitkom ..

groene op zekeringskast .. en de rest is nog steed een speurtocht .

vrgr gooigolf

gooigolf 04-10-2010 20:17

re
 
hallo hier nog even een duidelijke foto van kleuren en stekkers ..






vrgr gooigolf ..

De Pul 04-10-2010 20:22

die groene hoeft volgens mij alleen nog aangesloten te worden? er hoort ook een losse massa naast te liggen,die komt op het kroontje(massaverdeelpunt)

(zo zit/zat het bij mij tenminste?)

gooigolf 04-10-2010 20:28

Quote:
Originally Posted by De Pul
die groene hoeft volgens mij alleen nog aangesloten te worden? er hoort ook een losse massa naast te liggen,die komt op het kroontje(massaverdeelpunt)

(zo zit/zat het bij mij tenminste?)

hallo ..

bedankt voor je reaktie ,,
heb de groene aangesloten gehad op zekerings kast .
en op kasje zit dubble bruine draad die op de massa .
zo heb ik dat idd ook aangesloten gehad .
maar daar reageerd hij niet op paar sec en valt weer uit .
er komt van het kasje nog dubble grijse draad
1 is met enkele stekker en de andere zit bij stekker met gele op .
daar zit denk ik wat het probleem .
vrgr gooigolf .


All times are GMT +1. The time now is 07:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.