Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   diesel toerenteller en blaasstand (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=75424)

somerski 22-09-2010 14:44

diesel toerenteller en blaasstand
 
Twee kleine vraagjes (gaat over 1988 1.6D golf 2)

- Mijn toerenteller begon te zwaaien net alsof mijn V-riem doorslipte, deze aangespannen (stond niet echt los) en contactjes van W-klem en klem aan batterij gereinigd. Nu werkt mijn toerenteller totaal niet meer, kan ik de W-klem op de alternator gewoon met een multimeter uitmeten? Of heb ik hiervoor een scoop nodig voor de pulsen die eruitkomen?

- Mijn blower werkte altijd perfect maar op stand 3 werkt die niet meer, ik heb hier gelezen over stand 1 en 2 dat die met een weerstand werkt maar 3e stand zonder weerstand. Hoe kan ik deze controleren/maken?

mvg
Somers

sinan 22-09-2010 15:26

Quote:
Originally Posted by somerski
Twee kleine vraagjes (gaat over 1988 1.6D golf 2)

- Mijn blower werkte altijd perfect maar op stand 3 werkt die niet meer, ik heb hier gelezen over stand 1 en 2 dat die met een weerstand werkt maar 3e stand zonder weerstand. Hoe kan ik deze controleren/maken?

mvg
Somers


voor de tweede vraag is je weerstand achter de kachelverlichting doorgebrand
en dan valt stand 1 en 2 automatisch uit en daarom dat je nog stand 3 enkel kan gebruiken
gewoon naar een afbraak gaan en één afhalen
het is niet de moeite om die te maken

patjetta 22-09-2010 16:38

Hij zegt net dat het andersom is.
Dat stand 1 en 2 het wel doen maar 3 niet.
Dit kan liggen aan je schakelaar of je bedrading.
Dan moet je het eens doormeten.

Over je toerenteller:
Dit probleem heb ik ook gehad.
Je moet eens je w aansluiting IN je dynamo controleren.
Deze werkt zo ongeveer als een dynamo van je fiets die ook heel snel pulsen geeft.
(Kijk maar als je heel langzaam fietst)
Als die afstelling niet goed is doet hij het niet.

somerski 22-09-2010 21:43

Ok merci ik zal morgen eens mijn blaasstand schakelaar uitmeten en de bedrading.

Over die toerenteller, kan ik gewoon met mijn multimeter op wisselspanning uitmeten wat er uit de W klem van de alternator komt? En wat bedoel je met de afstelling, het werkte ervoor?

grtz

patjetta 23-09-2010 20:05

Ja maar waarschijnlijk kan je je aansluiting op je dynamo bewegen?

Als het goed is komt er wisselspanning vanaf.

somerski 23-09-2010 23:46

Jep de aansluiting kan ik bewegen :D
Misschien wat silicone tussenspuiten? Want vandaag werkte hij terug af en toe.

Voor dat schakelaartje van mijn blaasstand ik heb het nog niet doorgemeten wegens tijdgebrek maar ik ga zaterdag naar autokerkhof en ga van eerste keer een schakelaarke meebrengen. Indien het dan nog niet werkt zal ik alles beginnen uitmeten maar zit nogal krap in mijn schema met school/werk etc.

grtz

patjetta 24-09-2010 16:42

Je moet iemand laten kijken in de auto of die het doet en jij moet dan met de aansluiting gaan bewegen.
Wel met een lopende motor uiteraard.

patjetta 28-09-2010 20:54

Is het al gelukt?

somerski 30-09-2010 08:13

De toerenteller is al in orde door het fichke vast te zetten,
de blaasstand heb ik nog geen tijd gehad, heb namelijk nogal een zware lessenrooster :p


All times are GMT +1. The time now is 19:19.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.