Polo velgen 195/45/15 ET 43
Hey,
even een vraag hier over een Polo uit '95. ik heb er nu wielen onderzitten van 195/45/15 met ET43. de steek is 4 x 100. nu kan ik nergens fatsoenlijke wielen voor een fatsoenlijke prijs vinden. Weet iemand toevallig een mooi setjes te koop of weet iemand of er nog andere maten onder kunnen? En als laatste....is het wel verstandig om met opvulringen te werken? Groet, Joel |
Quote:
Kijk is even op marktplaats. Steffan, Borbet , Ats Cup Classic Brock ect |
klopt en had ik al gedaan maar het schijnt een rare maat te zijn want ze staan er niet op.
meer ideeen? thanks! |
trouwens stalen velgen mag ook!
als er maar iets onder zit. |
195/45-15 is je banden maat..
Daar moet je niet heen kijken om een velg uit te zoeken, aangezien de bandenmaat afhankelijk is van de breedte van de velg. Steek 4x100 is het enige dat je in de gaten moet houden. Dan zijn er enkele vragen, wil je kleine of grote velgen? Klein ga je meteen heel plat mee, ziet er super uit maar kan af en toe té laag zijn voor een drempelparadijs. Groot ziet er verhoudingsgewijs ook goed uit, gevolg is alleen dat ie hoger op z'n voeten komt te staan. Wielkasten omrollen is hierbij ook geen overbodige luxe.. Dan, wat voor model velg wil je? Een diepe velg, of een platte velg, en hoe breed wil je ze hebben? Gezien deze breedte, moet je je band gaan uitzoeken om te monteren. |
Quote:
Chriskee, dank je wel voor je reactie! dit is al een heel stuk duidelijker.... maar die ET waarde is 43 daar is alles toch afhankelijk van? De dealer had namelijk wel een setje mooie wielen liggen maar vroeg daar ook gelijk de hoofdprijs voor. het soort velgen vindt ik nu nog niet zo belangrijk omdat ik nu met twee kromme bbs'jes rij en hij volgende week naar de keuring moet ;-( heb jij een idee hoe ik nu moet zoeken (maat/et-waarde/etc.)naar een setjes velgen + banden. alvast bedankt!! |
wat voor polo heb je? 6N/6N2/9N?
voor 6N/6N2 kun je 15 inch met et's van 30 tot 45 wel kwijt met bovenstaande bandenmaat... in 16" et's van 30 tot 40 ongeveer, met bijvoorbeeld 195/40/16 |
All times are GMT +1. The time now is 23:49. |