Aandachtspunten aankoop Jetta mk1/2
Ik ben opzoek naar een nette Jetta, ik ben in het bezit van een vw polo 2f coupe en een ibiza.
Ik ben benieuwd of de jetta ook "bekende" problemen heeft waar je op moet letten bij de aankoop. ik weet wel dat bij de 2f coupe de accubak en tankvulhals zeer zwak is, de Jetta heeft nog geheimen voor me :D Een paar zwakke punten weet ik volgens mij al:
wie weet er nog meer? het gaat mij echt om specifieke Jetta aandachtspunten, als je wat weet, zet er dan aub bij of het voor de mkI of mkII gaat! Alle aandachtpunten die naar voren komen zal ik in de beginpost bijvoegen, handig voor andere personen metdezelfde vraag! |
mk1: roest in het algemeen, ook in de kofferbak, motorruimte, bodem enz.
Mocht je een nette en harde Jetta mk1 zoeken, kijk hier op het forum eens bij "te koop"... Staat er een van te koop van forumlid skinny, hele nette Jetta met weinig kilometers ! |
Volgens mij niet veel anders dan de gebruikelijke golf dingetjes; mk1 en mk2.
Ik heb 3 mk1's en 4 mk2's gehad. Golfjes:4 mk1 en 5 mk2 |
ik hen nog nooit een golf gehad, wel 2 polo's, dus de zwakke punten van de golf ken ik ook niet.
die van skinny is zeker fraai, maar wel aardig aan de prijs. |
na 20+ jaar kan aan alles wat mis zijn, meestal heb je het gauw genoeg door of die goed is.
roest algemeen: onderzijde Dorpels, wielkasten en dan onder de plastic kappen, bodem onder voeteneind achterbank, subframe scheurtjes. mocht er licht metaal onderzitten, kijk ff naar de wielen dat zegt ook vaak iets over hoe er met de auto omgesprongen is. rijden, Diff en motorsteunen checken: plots gas, weer los, plots gas, als het hard beukt is er iets mis met een van de 2. motor, MOET netjes draaien. versnellingsbak: vlot van de 1 naar 2 schakelen op toeren, weet je tegelijk of de beruchte synchromesh goed is. op foam uit de kachelkleppen laat ik een auto niet staan, het is een rotklusje dat dan weer wel. roest bij de ramen, als dit meevalt laat ik m ook niet staan. |
@ tim, bedankt voor je reactie, wat merk je ervan als de synchromesh niet goed is?
foam is geen punt waar ik hem oplaat staan, maar ik had wel al gelezen dat dit een rotklus is, roest bij ramen wel, dat word op termijn erger en is lastig op te lossen en komt op termijn vaak terug, heb hetzelfde gehad met m'n 1e polo namelijk. |
als de synchromesh niet goed is dan poetsen de tandjes met inzetten van de versnelling, net alsof je niet goed ontkoppeld.
roest bij de ramen, er zijn niet zo heel veel jetta's/golf's die het niet hebben. |
en een indicatie van de kosten van een reparatie daarvan? dan kun je dat in de onderhandelingen meenemen.
|
dat hangt er helemaal vanaf in hoeverre je het zelf kunt/wil doen.
|
motortechnisch heb ik 2 linkerhanden[:D]
|
Op dit forum (weet de naam even niet zo snel te noemen) doet aan revisie van bakken.
meestal een basisbedrag , + onderdelenkosten, grofweg begint het bij 400 euro. |
All times are GMT +1. The time now is 12:52. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.