Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Handgreep kapot (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=747)

Heleen 15-01-2004 20:08

Handgreep kapot

Iedereen zegt: makkelijk te maken.. MAAR HOE MAKKELIJK IS DAT MAKKELIJK DAN??? Gaat geloof ik om een pinnetje binnenin? Graag iets meer uitleg, dan haal ik zaterdag even een greep van de sloop en kan ik gaan knutselen, want het staat zo lullig dat ik telkens vijf minuten aan die deur sta te trekken voordat ie opengaat 8)

Heleen 15-01-2004 20:09

Ow ja... ik wil graag hetzelfde slot behouden, wilt u dit alstublieft even meenemen in uw uitleg, bij voorbaat hartelijk dank :stampen:

Edward 15-01-2004 20:12

simpel man.....pppfffffff....KAN je dat niet?

Heleen 15-01-2004 20:16

:slaan: ;)

Tommy 15-01-2004 20:18

hmmz.. heb et nog nooit gedaan, maar misschien gewoon eraf halen dat het zicht dan wijst? Maar even vragen kan nooit kwaad inderdaad.

Heleen 15-01-2004 20:18

Laat maar, het is alweer geregeld :bow:

Heleen 15-01-2004 20:21

Quote:
Originally Posted by Tommy
hmmz.. heb et nog nooit gedaan, maar misschien gewoon eraf halen dat het zicht dan wijst? Maar even vragen kan nooit kwaad inderdaad.

Ik ben een beetje voorzichtig geworden met gewoon maar beginnen.. ik ken mezelf, en mijn ervaring is dan dat uiteindelijk de auto helemaal niet meer rijd, ondanks het feit dat het alleen maar om een handgreep gaat ;)

Tommy 15-01-2004 20:24

Quote:
Originally Posted by Heleen
Quote:
Originally Posted by Tommy

Ik ben een beetje voorzichtig geworden met gewoon maar beginnen.. ik ken mezelf, en mijn ervaring is dan dat uiteindelijk de auto helemaal niet meer rijd, ondanks het feit dat het alleen maar om een handgreep gaat ;)

:D :rolleyes:

Zestienkleppen 15-01-2004 21:31

Maar hoe heb je 't nou gefixt dan Heleen? Mijn lieve vriendinnetje was laatst zo aardig om even het handeltje van het achterportier (4deurs) af te breken en de bestuurdersdeur gaat ook met tegenzin open. Ik ben wel benieuwd wat daaraan te reviseren valt...

Heleen 16-01-2004 13:25

Als je een weekje geduld hebt.. donderdag gaan we er ff mee aan de gang, dan mag je alles weten :D

Zestienkleppen 16-01-2004 13:31

super! Mag ik ook je pincode weten?

maurice_vr6 16-01-2004 13:44

zal ik het maar ff vertellen,

1: je haalt een handgreep van de sloop
2: je schroeft het schroefje achter op het slotje er af, samen met het hendeltje en het veertje
3: je haalt het slotje uit de hendel (pas op dat de pinnetjes erin blijven zitten
4: monteren in de ongekeerde volgorde

en klaar is ie weer met dezelfde sleutel

bugs 16-01-2004 14:09

ik wist het wel, maar in vind het altijd moeilijk om het te omschrijven, ik heb ook al een paar klinken vervangen, stelt niks voor, maar met een verkeerde uitleg kun je iemand zwaar op het verkeerde been zetten.. vandaar ;)

Zestienkleppen 16-01-2004 14:20

Quote:
Originally Posted by maurice_vr6

2: je schroeft het schroefje achter op het slotje er af, samen met het hendeltje en het veertje
3: je haalt het slotje uit de hendel (pas op dat de pinnetjes erin blijven zitten

Aha, geweldig!

Maar wat moet je doen als het handeltje afgebroken is, de deur van binnen niet meer open wil en er geen slot inzit (achterdeur)?

Heleen 16-01-2004 16:55

Hehehe.. ja nu geen moeilijke vragen gaan stellen he :P

maurice_vr6 16-01-2004 17:28

Aha, geweldig!

Maar wat moet je doen als het handeltje afgebroken is, de deur van binnen niet meer open wil en er geen slot inzit (achterdeur)?[/quote]

tja deur open maken en er een nieuwe klink/hendel in zetten

Edward 16-01-2004 17:46

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Quote:
Originally Posted by maurice_vr6

Aha, geweldig!

Maar wat moet je doen als het handeltje afgebroken is, de deur van binnen niet meer open wil en er geen slot inzit (achterdeur)?

tja, dan zit er niks anders op: gat in het dak maken, naar binnen te gaan, rechter voor deur open maken en dan je achterruit eruit slaan op tevens weer binnen te komen....altijd moeilijk die sloten.

Zestienkleppen 16-01-2004 18:37

Dus het demonteren van de motor was niet nodig geweest? Tjeezus, word hier gewoon een beetje ge**ckt... ;)

Maar het paneel aan de binnenkant eraf slopen en dan proberen deur open te maken lijkt me enige oplossing of niet?

Edward 16-01-2004 18:58

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Dus het demonteren van de motor was niet nodig geweest? Tjeezus, word hier gewoon een beetje ge**ckt... ;)

Maar het paneel aan de binnenkant eraf slopen en dan proberen deur open te maken lijkt me enige oplossing of niet?

grappie mot kunne ouwe.... ;)

niels_g60-power 16-01-2004 19:22

zo'n hendel is gemakkelijk te vervangen en het spreekt voorzich.
Hey zestienklepper ik weet heleen der pincode niet maar je mag de mijne wel weten......
0000 ik zeg alleen niet welke volgorde ;) 8) :D

All times are GMT +1. The time now is 00:43.