![]() |
Polo 1F '81
Ik ben benieuwd wie deze nog kent ...
Dit is de ex-Polo van Kristof Swinnen, een goei maat van me en voormalig clublid van de VAG-Addicts indertijd, totdat hij jammer genoeg kwam te overlijden aan een slepende ziekte ... Nu 6 jaar later is de Polo terug boven water gekomen, en ik ga mijn best doen om Kristof zijn droom verder te realizeren ... Hieronder een paar fotokes van hoe 'm 6 jaar geleden is weggezet ... ![]() ![]() De plannen: (op korte termijn) - 3-delige 13ers eronder - andere kuipstoelen - nekeer goe opkuisen (op lange termijn, en tevens de wens van Kristof) - volledige restauratie, herspuiten in een crèmekleurke ... - 1.3GT motor op 40er Webers (ligt gedeeltelijk al klaar) - volledig kaal interieur, alles meelakken dus geen matten meer erin ofzo, enkel dash + rolkooi + 2 kuipen ... grtz Tom |
Hier nog een paar fototjes van toen ik 'm ben gaan halen, in deze garage heeft 'm dus 6 jaar gestaan ...
![]() ![]() En zo staat 'm der nu bij ... Het stilstaan heeft wel wat sporen achtergelaten natuurlijk, maar dat komt allemaal goed ... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ... |
Het passen van de velgjes ...
GRAKU ![]() ![]() COMPOMOTIVE ![]() ![]() COMPOMOTIVE rap in een kleurke gezet om een ander gedacht te hebben ... ![]() grtz |
Vanvoor nieuw Koni schokdemperkes geplaatst, en ook maar meteen 2 cardanhoezen vervangen, bovenste domlagers vervangen en blijkbaar had ik nog verlaagde veerschotelkes liggen, dus die ook maar geplaatst :)
![]() ![]() ![]() En ondertussen liggen de velgjes er ook op :wub: ![]() ![]() Velgjes zijn nu 6.5 en 7x13", met nen 175/50 band erop ... grtz |
Het zal wel weer mooi worden! Mooi project voor een overleden vriend.
|
Das heel gaaf om zoiets dan af te maken :thumbup: ga deze zeker volgen!!!
|
Dat zal een emotioneel projectje worden! Goede actie Tomkraft.
|
Ik sluit me wel bij bovenstaande posters aan, maar eerlijk gezegd vind ik 'm eigenlijk wel al 'af'. Zeker de kleur is fantastisch, de crème-kleur zal 'm m.i. niet mooier maken (is eigenlijk vooral een mooie kleur voor de Derby).
Je zou ook kunnen denken de auto in de staat te houden zoals de overleden vriend 'm heeft gemaakt? |
prachtige polo :thumbup:
|
schitterende wagen mooi project
alleen de uitlaat vind ik iets aan de grote kant en aardige wielen verzameling heb je succes ermee |
respect :thumbup:
heel mooi projekt |
super project
|
Dank je allemaal :)
Er is vandaag nog een leuk pakje toegekomen :wub: Een setje onderste draagarmen met PU bussen, setje voorste stabiblokjes (eveneens PU), en PU lagers voor de achteras :lol: Ben trouwens al een week of 5 aant wachten op de nieuw zetelkes, wordt ook eens tijd dat die binnen komen ... Ook is de ruitenfolie er vanaf ... Ze waren niet zo heel fel getint, maar toch stoorde het me wat ... Alles gedemonteerd :) ![]() ![]() Het verschil is toch wel vrij duidelijk ... ![]() Veel mooier zonder folie :wub: ![]() Ook maar meteen andere achterlichtjes gezet die nog op stock lagen, die rood getinte is niet echt mijn ding ... ![]() ![]() Grtz |
Quote:
Dat spul wil ik binnenkort ook bestellen, had het op Ebay.de gezien, heb jij het daar ook vandaan? Is het wat? |
respect dat je dit doet, hou gewoon deze kleur zie je niet veel en een ander uitlaatje met een upturned eindstuk misschien?
|
Quote:
Helemaal mee eens! Mooi dat je dit voor een maatje van je doet, en zo 't werk afmaakt dat hij niet meer kan. :thumbup: En je geschiedenis verklapt eigenlijk al dat dit project niet mis kan gaan. ;) |
Respect!!
Echt een goed idee! Gr en Succes |
ik sluit me aan voor het behoud van deze kleur... erg leuk ding.. ik denk dat creme in combi met het 1f front niet mooi oogt.
|
Quote:
Heb ze vandaag geplaatst, eerste indruk is goed! Stuurt een stuk directer, echt een leuk gevoel ... Morgen laten uitlijnen, en dan volgt het verdere testwerk :) |
Quote:
Het was zowiezo zijn droom om 'm in een ander kleurtje te hebben, maar idd gaat het niet zo mooi zijn icm het 1F frontje ... Dilemma :) Ofwel moet ik er dan een 1 van maken, maar dat is langs de andere kant misschien ook zonde ... Achja, eerst zo een tijdje genieten ervan :) |
All times are GMT +1. The time now is 04:55. |