Eerste aanwinst, '81 1.1 Mars Rood 5 deurs
Na een aantal jaar op het forum rond te hebben gekwijld, toch maar eens de knoop doorgehakt en m'n eerste mk1 gekocht :D
Vorige week zag ik dat Armand z'n golf te koop had aangeboden, dus gelijk maar even een afspraakje gemaakt. Na 2.5 uur rijden eindelijk aangekomen en uiteindelijk dus meegenomen :thumbup: Wat info over de auto: - Bouwjaar 1981 - Motor: 1,1 liter - Kleur: Marsrood LA3A. - 5 Deurs - KM stand: 82.000 + Inmiddels is het volgende al vervangen: - Distributieriem - Diverse pakkingen - Olie en oliefilter - Luchtfilter - Bougies, bougiekabels, rotor, contactpunten, verdelerkap - Hoofdremcilinder, remleidingen, remschoenen, remblokken, remschijven, remvloeistof - Nieuwe schokdempers rondom Voor 60 mm Achter 40 mm verlaagd - De auto is opnieuw uitgelijnd. - Holle ruimtes zijn opnieuw in de was gezet. Vandaag even bezig geweest met het interieur en de motorruimte schoonmaken. Hij stond er al netjes bij maar je vindt natuurlijk altijd iets dat schoner kan :tongue: Plannen voor de komende tijd heb ik genoeg, eerst de onderstaande lijst en daarna verzin ik wel wat nieuws :tongue: - Onderspoiler fixxen (past een fiets tussen) - Imperiaal - Mooie set velgen - Dashboard kastje rechts - Achterbumper vernieuwen - Gele koplamp folie - Originele Hoedenplank - Kleine achterlichten + evt. matzwarte sticker achter het kenteken Er zijn genoeg mensen die zon imperiaal niets vinden, maar aangezien ik fanatiek snowboard en surf is het voor mij erg handig. :cool: |
Mijn eerste aanwinst was ook een marsrode (wel het oude, L31B),
en een jaartje ouder. Ziet er goed uit en veel plezier ermee. Erik. |
Quote:
Hoe ga je dat klaarspelen? Verders super mooi ding, als hij van mij was geweest had ik er hoogstens andere velgen onder gelegd en dan in de garage gezet. Succes met je plannen :thumbup: |
Die ziet er erg netjes uit. Als je er niks aan zou doen zou niemand je daar scheef op aankijken inderdaad. Maar er zijn toch nog wel genoeg dingetjes die je kunt doen. Zo zie ik een kachelpaneeltje uit een zilveren dashbaord dat een beetje uit de toon springt en er moeten natuurlijk ook 2 nieuwe rubbertjes op de pedalen :thumbup:
Ook hier zou ik zeggen, plaats veel foto's dat doet het altijd goed. |
Hij ziet er nog erg strak uit. Veel plezier met je aanwinst!
|
Thanks voor de reacties :)
Quote:
Ik begreep van iemand die ook een mk1 had dat het gewoon zo gaat passen. Lampen zijn al besteld dus ik zie het vanzelf wel :D Foto's zullen volgen. Morgen wat leuks ophalen :cool: |
Dan moet je toch een ander achterpaneel inlassen,
Anders blijf je met een gat zitten. Erik. |
Klinkt logisch..
Tegen de tijd maar even kijken of die mat zwarte sticker er mooi overheen gaat vallen. |
Dat zal niet goed komen, helaas voor jouw,
Er zit een opstaande rand en wat gaten voor het achterlicht vast te zetten. Ook moet je dan gaten bij maken voor je kleine achterlicht vast te zetten. Erik. |
Update:
Gister dus wat leuks opgehaald. Imperiaal: Leuk setje velgen en banden.. Vond hem zo standaard toch te saai om de winter mee in te gaan. Begonnen met cleanen van de kapjes en velgen/banden 1 down, 3 to go Broertje aan het werk gezet: Dat kwam er dus zo uit te zien: Hadden nog een leuke noob fout gemaakt, we gebruikte de lange bouten van mn andere velgen :screwy: Velgen achter zat dus geen beweging meer in.. :redface: Bouten omgewisseld en probleem was weer opgelost. But there was more :D Voorlopig vind ik het nog wel tof staan. Komende zomer zal het er allemaal wel af gaan dan wil ik een nette set velgen scoren. |
Moet zeggen dat ik 'm niet mooier vind worden :rolleyes: Zoals je 'm kocht was ie imo 't mooist :thumbup:
|
:iamwithst
|
Leuke wintervelgen.
|
Meningen zijn verdeeld maar dat wist ik al voor ik er aan begon.
I don't care :D |
Vind wel stoer ding. Misschien als je meer ratlook dingen aan je auto doet dat de motorkap er beter uit komt. Misschien nog wel iets lager rondom.
Neemt niet weg dat iedereen zelf moet weten wat ie met zijn auto doet, zelf weet iedereen het wel. |
Juistem :)
Er komen nog wat meer dingen want het is inderdaad nogal "kaal". Paar dingen staan al in bestelling, paar dingen ben ik nog naar op zoek. |
in ieder geval gaat het dashboard klepje mooi staan ;)
die motorkap kan echt niet. origienel velgen zijn mooi, alleen niet in het rood met whitewalls |
volgens mij klopt je volkwagen logo achter ook niet.. vind het persoonlijk echt zonde van deze auto, prima dat je dit doet als je een oude peuk hebt maar met zo'n mooi golfje.. dat staal wat je er eerst onder had.. mooi getrokken bandjes erover, desnoods zwart spuiten, schroefsetje eronder en klaar ben je voor de winter!! maarja het is al vaker gezegd in deze thread, denk er nog eens goed over na..
|
Logo zit inderdaad iets scheef.
Snap jullie mening erg goed hoor. Maar pas wanneer ik een toffe set velgen heb gaat alles er weer af en wordt hij weer "clean" Voor nu vind ik die "ratlook" style wel leuk en het "cleane" komt vanzelf wel weer :) |
Het is dat ik net me golfje verkocht heb, had zo je rode velgjes over genomen. Had mooi op mij auto gepast...
|
All times are GMT +1. The time now is 03:20. |