Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 1 (kever '49->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   kevertje start niet meer! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=74470)

gravety 30-08-2010 09:41

kevertje start weer! en nu...?
 
De kever van mn broertje start niet meer!

na de hevige regenbuien van afgelopenweek wilde de kever niet meer starten.
De startmotor doet het wel maar hij slaat niet aan.

wat kan het zijn?

hoop dat jullie kunnen helpen!

gr Arno

gravety 30-08-2010 11:24

het betreft hier een 64 er kever met kenteken hs-88-91

Yellowbug 30-08-2010 11:40

alles wat met je ontsteking te maken heeft moet je gaan droogmaken. Dus verdelerkap losmaken en droogblazen plus waar de kontaktpuntjes zitten. Bougie en bobinekabel(s) droogmaken. hopelijk doet ie het dan weer.

succes met dweilen! ;)

gravety 30-08-2010 11:56

zal vanavond gelijk aan de slag gaan ;) zal gelijk even wat foto's posten van mn broertjes aanwinst.

Van de week stotterde het kevertje al een beetje, kwam mn broertje net mee ;)

dus vergroot dat de kans dat het om vocht gaat?

Yellowbug 30-08-2010 16:38

Kontroleer meteen even de kontaktpuntafstand. Deze moet 0.4-0.45mm zijn.
Vaak is door slijtage van het fiber nokje wordt de kontaktpuntafstand kleiner.
De as waar de nokjes op zitten die de kontaktpunten bedient, moet voorzien zijn van een klein beetje vet anders slijt het te hard.

gravety 31-08-2010 07:05

na wat pielen met een klep aan de zijkant van de carb weer lopen als een zonnetje....

moet deze klep in een bepalde stand staan? zit aan de linkerkant van de carm en heeft een aantal vertandingen.

gr Arno

Melvin 31-08-2010 07:44

Volgens mij is dat je choke!

Yellowbug 31-08-2010 08:58

Klopt. is de choke. Deze staat bij een warme motor normaal gesproken naar boven gedraaid (vertanding het kortst bij het asje) (niet aan de schroef draaien die er tegen aan komt)
Als de choke niet goed werkt, kan het elektrisch verwarmingselement dat aan de andere kant van het asje zit, defect zijn, geen spanning krijgen of niet goed gemonteerd zijn. Is niet eventjes zo uit te leggen omdat ik er niet naast zit.
Je kunt kontroleren of op het doosje aan de rechterkant van de carb een aangesloten zwarte draad heeft. Deze moet 12v krijgen als je de auto op kontakt zet. Hierin zit een bi-metaal dat ervoor zorgt dat de choke er langzaam vanaf draait (doosje wordt dan ook warm(er))

gravety 31-08-2010 10:22

ok dat zal ik vanavond eens nakijken!

Het luchtfilter zat ook goed vol met olie.
Hoe maak ik dit schoon, of beter een nieuwe er opzetten? zo jaar, waar haal ik die?

Het is het zelfde luchtfilter als hier onderstaande foto:
http://i293.photobucket.com/albums/...r69resto020.jpg

wat hoort er aan het pijpje links aan de onderkant van het filtermondstuk?

dank alvast!

gr Arno

Rob g60 31-08-2010 10:56

dat is een olie bad filter daar moet olie in staan.
dat pijpje loopt naar achter op het koelhuis voor warme lucht in de winter.

Yellowbug 31-08-2010 11:05

Quote:
Originally Posted by Rob g60
dat is een olie bad filter daar moet olie in staan.
dat pijpje loopt naar achter op het koelhuis voor warme lucht in de winter.

:goodpost:

gravety 31-08-2010 11:08

ohw :$ haah aldoende leert men;)

hoeveel kwaad kan het als er nu weinig tot geen olie in zit? In de onderste bak zit niets alleen het bovenste filter is nat van de olie zeg maar.

bedankt voor jullie hulp!

Yellowbug 31-08-2010 11:28

volgens mij (correct me if i'm wrong), staat er een streep in je luchtfilter tot hoever er olie in moet zitten. gewoon aanvullen is het beste. ik weet niet wat de gevolgen zijn als er te weinig in zit.

vwmark 31-08-2010 20:19

als het filter niet gevult is met olie dan wordt er maar weinig gefiltert de rotzooi blijft namelijk in de olie zitten en zorgt er dus voor de je carburateur niet vervuilt raakt.


All times are GMT +1. The time now is 23:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.