Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Polo 6N, 6N2, 9N en 6R (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Polo Variant of Cordoba Vario (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=74381)

Santana 27-08-2010 14:11

Polo Variant of Cordoba Vario

Hi Polo rijders,

ik ga misschien een Polo of Cordoba station aanschaffen eind dit jaar.

Kunnen jullie hier wat tips voor geven? Zit zelf te denken aan een model van rond bouwjaar 1998 t/m 2001. Maar wat voor uitvoeringn zijn er. wat voor motoren zijn er in de omloop. Hoeveel kilometers kan zo'n wagen lopen. Als ik een benzine met 3 ton op de teller zie vind ik dat veel. Wat voor brandstof moet je nemen, benzine, diesel of toch LPG 3G?

graag hoor ik jullie tips en adviesen.

Groeten!!

schweinhund 27-08-2010 15:03

Ik heb ze beide gehad, de seat nu nog steeds ;)
De auto's zijn in principe hetzelfde, op wat details na, en de Seat heeft over het algemeen een betere uitrusting als standaard. De Polo is wat kaler uitgevoerd. Aangezien in beide gewone VW motorblokken zitten zie ik 3 ton niet als een probleem (hoewel ik er zelf pas 70 op heb staan) Ga in ieder geval voor een auto met een 1.6 motor, het liefste die met 100pk, anders is hij met z'n 1000kg niet vooruit te branden :D Diesel rijdt helemaal super (TDI, niet de SDI!) maar dan moet je wel genoeg kilometers maken om het verschil in houderschapsbelasting eruit te krijgen.
Mijn Cordoba is van 2002, in de 'sport' uitvoering; je hebt dan als 'standaard uitrusting' bv ABS, climatronic, 4 (ipv2) airbags en sportstoelen. Als extra heb ik er een Cupra grille en lampen in zitten, en een set OZ supertourismo's van Seat sport. De auto is verlaagd met een KW schroefkit.

Waarschijnlijk ga ik 'm binnenkort verkopen, want mijn vrouw wil een grotere auto... mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel :D

Ian_C 28-08-2010 01:11

Wel een net exemplaar, schweinhund. :P

schweinhund 28-08-2010 19:53

bedankt :)

Santana 29-08-2010 08:08

Zo die ziet er zeker heel mooi uit Schweinhund!! :cool:

Ik zit toch te denken om een Diesel of LPG G3, omdat ik per jaar wel tussen de 15 tot 20.000 KM rij.

De Vario Sport is wel heel mooi uitgerust. Is dat altijd Benzine of is die versie er ook in TDI?

Alvast bedankt voor de Info!

Wij-be 29-08-2010 13:10

diesel rijden kan niet uit met 15000km maar rijd wel veel beter dan de benzine, en gas... ach dat hoort in de keuken :tongue:

schweinhund 29-08-2010 18:08

De sport was er ook in TDI uitvoering, maar dat wordt zoeken naar een speld in een hooiberg... TDI is vooral interessant voor de zakelijke markt, en die gaan dan meestal voor een Leon of Golf. 15000 per jaar is goed met benzine te doen, de TDI heeft vast meer koppel, maar de 100 paarden krijgen 'm ook goed van de plek :thumbup: LPG in laten bouwen is ook nog een optie natuurlijk.
De kogel is in ieder geval door de kerk, de mijne gaat eruit... ik maak zsm een advertentie hier op het forum.
Jan :)

All times are GMT +1. The time now is 20:36.