![]() |
temperateur meter
Hallo,
IK heb een cabrio gekocht uit 90 met een 2h blok. De temeratuur meter in de auto doet het niet meer. Aan welke sensor kan dit liggen? Alvast bedankt. Arno |
ik denk aan diegene die op de radiator zit, linksonder als ik me niet vergis. Ik heb namelijk hetzelfde probleem en ik zou die eens moeten vervangen :)
|
Quote:
Ok thanks maar even een nieuwe halen. Arno |
Nog geen nieuwe gehaald maar koelwater maar eens vervangen en andere thermostaat geplaatst deze had ik toch nog liggen. Nu word alleen de bovenste buis van de radiator warm. Ik durf hem ook niet heellang te laten lopen omdat mijn temeratuur meter niets doet.
Kan het zijn dat mijn radiator verstopt is? Deze is al eens gemaakt zover ik kan zien. Arno |
De onderste buis wordt alleen warm als de thermostaat open gaat. En dat is normaal gesproken bij ongeveer 100 graden.
Je moet even kijken of er een sensor zit in je kop. Vaak zit daar 1 draad aan. Die draad moet je even loshalen en tegen je cilinderkop houden. Als dan de meter in de auto uitslaat is de meter goed. Dan moet je die sensor vervangen die in de kop zit. |
Quote:
Maar zijn meter doet het toch niet, hoe kan die dan zien of hij uitslaat? :) |
Misschien omdat zijn sensor kapot is?
|
Quote:
Die meters in de auto gaan bijna nooit kapot. 9 van de 10 keer is het de sensor of een kabelbreuk. Daarom moet je die draad ook tegen de aarde (kop) aanhouden. Om iig uit te sluiten dat die meter niet kapot is. |
IK heb vanmiddag een nieuwe thermo koppeler gekocht en geplaatst.
Ik moet even de bedrading herstellen aangezien ze de boel allemaal hadden ontkoppeld/doorgeknipt. Als dit niet helpt dan probeer ik de andere sensor. Alvast bedankt voor de reacties. Arno |
Is dit de sensor die aan de rechterkant in de kop zit?
Quote:
|
Quote:
Sorry dat weet ik niet 100% zeker. Bij mijn 16v zit er inderdaad 1 aan de rechter kant (als je voor de auto staat) en 1 aan de achterkant bij het uitlaatspruitstuk. Of dat zo bij jouw motor is weet ik niet. Maar dat zullen anderen wel weten hier. :) Maar daar kun je dan weer achter komen als je die draad van die sensor tegen je cilinderkop aan houd. Dan moet de meter uit slaan. |
All times are GMT +1. The time now is 17:44. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.