Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Slecht starten en niet stationair lopen 16v PL (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=73787)

DesmoKoen 13-08-2010 14:32

Slecht starten en niet stationair lopen 16v PL
 
Als ik de auto start bij koude motor loopt hij perfect voor ongeveer 1 a 2 minuten dan begint hij te stotteren en valt uit. Daarna is hij niet meer te starten zonder startspray/remmenreiniger. Als hij dan gestart is met de spuitbus dan moet je constant gas blijven geven anders valt hij uit. Boven 2000 toeren loopt hij perfect tot ongeveer 7000 toeren.

Mijn bevindingen:
Injectoren zitten los!?
zou de witte temp. sensor stuk zijn?
ontsteking staat goed
brandstofpomp onder de auto is vervangen
reageert niet op stationair schroef
als hij slecht loopt veel rook en co
verstellen spinnekop helpt niet

Wat zijn jullie ideeën?

golf mkII 16v 14-08-2010 09:21

Drukcorector op de luchtweger
Stk

DesmoKoen 14-08-2010 10:42

De stk werkt goed.

Die drukcorrector is dat dat potje naast het luchtfilterhuis?
Of zit dat in de luchtweger gebouwd?

DesmoKoen 14-08-2010 13:43

Is die drukregelaar in te stellen of te reviseren?

golf mkII 16v 14-08-2010 16:35

Weerstand = 17.5/21.5 ohm
Zit aan de zijkant van de doseur[met stekker en brandstofleiding]

DesmoKoen 14-08-2010 16:45

Badankt voor je reactie!

Dat ga ik morgen ff controleren. Zou het ook de drukaccumulator onder de auto kunnen zijn?

Heb alle rubbers voor de injectoren besteld en zijn dinsdag binnen.

golf mkII 16v 15-08-2010 10:11

Controleer dan ook de bussen waar de injectoren in zitten

DesmoKoen 15-08-2010 19:44

Ben vandaag niet bij de auto geweest.
Maar kan het ook de drukaccumulator zijn?

De auto moet zsm rijden omdat ik op dit moment geen vervoer heb.

Wie heeft er onderdelen te koop?

DesmoKoen 21-08-2010 15:28

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Weerstand = 17.5/21.5 ohm
Zit aan de zijkant van de doseur[met stekker en brandstofleiding]


Heb dat ding doorgemeten: 19 Ohm
Maar hij heeft geen brandstofleiding!

Nu heb ik ook met de vorige vorige eigenaar gesproken en die was ervan overtuigd dat het een KR motor is, maar hij heeft een lambda en stk. Ik denk dat de luchtweger misschien van een KR is en daarom deze problemen heeft.

Ik heb overal foto's van maar weet niet hoe ik ze moet posten.

golf mkII 16v 24-08-2010 22:51

Je mag ook langs komen
Of via E-mail

GTI_Venlo 25-08-2010 16:46

kr heeft ook een stk 8-)

eddyvwone 25-08-2010 17:08

ik zou de witte temperatuur sensor aan de zijkant van het blok een vervangen.
mijne heeft dat namelijk ook eens gehad en heel lang naar gezocht.
had alles vervangen.
de mijn liep koud wel en als hij warm werdt dan viel hij uit.
en dan wachte ik even en dan kon ik weer starten maar dan rookte hij zwart en moest gas blijven geven.
deze sensor zit samen met de lambdasonde als die sensor niet goed is gaat je lambda op nood lopen.

grtz eddy

golf mkII 16v 25-08-2010 22:36

Heb je foto's gezien en het is een PL

DesmoKoen 25-08-2010 23:19

Quote:
Originally Posted by eddyvwone
ik zou de witte temperatuur sensor aan de zijkant van het blok een vervangen.
mijne heeft dat namelijk ook eens gehad en heel lang naar gezocht.
had alles vervangen.
de mijn liep koud wel en als hij warm werdt dan viel hij uit.
en dan wachte ik even en dan kon ik weer starten maar dan rookte hij zwart en moest gas blijven geven.
deze sensor zit samen met de lambdasonde als die sensor niet goed is gaat je lambda op nood lopen.

grtz eddy


Kan op ETKA 2 sensoren vinden:
-049919501 temp sensor €20,45
-034906163 thermotime switch €67,50

Welke van de 2 is het?

golf mkII 16v 28-08-2010 06:50

De bovenste is voor de meter in de tellerbak
De andere regeld de brandstof bij koude en warme motor

flipje 28-08-2010 23:58

:tongue:

DesmoKoen 22-09-2010 23:50

Eindelijk hij doet het!!!!............maar hij start goed met koude motor loopt 5 sec. goed maar moet dan wel gas blijven geven totdat de motor warm is anders valt hij uit. De auto rijdt dan voor de rest perfect. Trek ik nu bij koude motor de stekker van die witte temp sensor af dan start hij perfect maar als ik ga rijden boven de 3000 toeren dan gaat hij stotteren. En hoe warmer hoe slechter hij rijdt.

Dus wil ik die sensor vervangen maar kan niet het goede onderdeelnummer vinden in ETKA want die zegt dat hij 1 polig is en zwart. En in hbase is ook geen goede te vinden.

Wie kan mij helpen??? Het onderdeelnummer van die witte temp. sensor met 2 aansluitingen waar een witte stekker op gaat met een blauw/witte en een bruine draad.

DesmoKoen 23-09-2010 00:14

Is dit toevallig 026 906 161

Gevonden na lang zoeken op vagcat. maar staat niet aangegeven op het plaatje.


All times are GMT +1. The time now is 14:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.