kleppendeksel/ zuigend geluid
dag mannen (en misschien zelfs vrouwen)!!!
mijn kleppendeksel ziet er zo uit: is dit ok? lijkt mij een beetje gescheurd... iemand nog een liggen voor weinig toevallig? dan hoor ik sinds gister een gesuis als ik hoge toeren maak(+3000tpm) heb niets aan me turboslangen kunnen zien maar zag wel dit: een beetje zweet maakt niets uit maar dit lijk me best wel veel iemand suggesties? alvast bedankt! |
niemand?
kleppendeksel was gewoon vies! zuigend geluid is er nog wel!!! heb nog vol vermogen voor zover ik weet ik kan niet ontdekken waar het vandaan komt!! Groet, Jasper |
Misschien handig om het motortype te vermelden? Weet verder niet wat 't is helaas.
|
sorry,
TDI code AGR |
niemand?
het klinkt als een lekke turboslang! is dat waar die olie vandaan komt? |
of een andere vacuumlekkage ergens?
|
Problems solved...
het bleek een kapotte retourslang te zijn wat het suizende/zuigende geluid veroorzaakte. heb ze gelijk allemaal maar even vernieuwd de olie kwam uit een versleten O ring tussen EGR en inlaatspruitstuk. hele EGR gedeelte voorzien van nieuwe pakkingen en gelijk maar ff de EGR afgedopt. stond versteld van het verschil. auto rijdt een stuk beter en pakt sneller op. duidelijk merkbaar!!! het verbruik is ook gedaald met ongeveer 0.5l/100km de olie op het kleppendeksel is niets meer dan zweet. |
All times are GMT +1. The time now is 02:53. |